Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Titeket is zavar az eladók...

Titeket is zavar az eladók ilyen viselkedése? (Bővebben lent)

Figyelt kérdés
Szóval: nagyon becsülöm az eladók és a pénztárosok munkáját, tudom, hogy sokat dolgoznak, keveset keresnek, a munkájuk gyakran monoton, a vevők gyakran idegesítők. Igyekszem mindig udvarias lenni, mindig köszönök, stb. De nagyon zavar, amikor a vevők füle hallatára, sokszor kiszolgálás közben arról beszélnek, hogy még hány perc a szünetig, még hány perc a munkaidő, mennyire várja már a végét. Ugyanígy zavar, amikor egy konkrét vásárlót vagy a vásárlókat általánosságban a többi vásárló füle hallatára beszélik ki, negatív felhanggal. Természetesen tudom, hogy várja a szünetet, meg a munkaidő végét, mint a legtöbb munkavállaló, és természetes, hogy egy bunkó ember felidegesítheti, és jól esik kibeszélni, de szerintem egy kívülállónak, aki egyszerűen csak nyugodt légkörben akar vásárolni, kellemetlen ezt végighallgatni. Ilyenkor azt az érzést keltik a vásárlóban, hogy a vásárló a terhükre van (ami persze lehet, hogy így is van), de ez a vásárlónak nagyon kellemetlen, lehet, hogy emiatt nem is fog olyan szívesen vásárolni, sietni kezd, vagy éppen otthagyja a helyet. Azért írtam ki a kérdést, mert már annyira rendszer szintű ez a viselkedés, hogy be sem tudok úgy menni egy boltba (ahol egynél több eladó van), hogy ne ezt hallanám.

2019. szept. 22. 08:24
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
62%
Nyugodtan lehet szólni nekik miatta.
2019. szept. 22. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
79%
Ha a szunetrol meg a munka vegerol beszelnek az nem zavar,de mikor hallottam hogy beszélnek egy vevőröl idézem “hogy bir ez ilyen ruhakban utcara menni?” Ott azert eleg kellemetlenul ereztem magam,hogy mi van ha en kilepek az uzletbol,ugyanez lesz?
2019. szept. 22. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
41%

Megértem, hogy zavar, nem valami kedves vonás. Ilyenkor az a legjobb, ha kikéred a panaszkönyvet és megírod a panaszt a bolt ill. az adott dolgozó ellen (meg lehet kérdezni, hogy hívják). Ha nem változik semmi, nem mégy el többé abba a boltba vásárolni. Van még ezer másik.


Engem az zavar, ha alapból letegeznek. Szerintem bárhány éves is az ember (ha már nem gyerek) az önöző forma a megszokott és normális idegen emberek közötti kommunkációban.

2019. szept. 22. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
69%
Ezért is preferálom az automata kasszát. Meg az valahogy mindig tud visszaadni nagyobb címletből is, nem szól vissza bunkó módon, hogy "kisebb nincs?", "ez túl nagy!", meg társaik. És fizetés után nem kell rohanni, nyugodtan el lehet pakolni.
2019. szept. 22. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
86%
engem is zavart mikor az eladók kb. kiabálva szidtak egy korábbi vevőt.
2019. szept. 22. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
86%
Engem is zavar. Ha tehetem online vásárolok vagy automata kasszákhoz megyek, gyorsabb, kényelmesebb és nem kell a rinyálókat hallgatni.
2019. szept. 22. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
90%
Egyszer egy aranyos kis öreg néni vásárolt előttem egy drogériában, és fizetés előtt kérdezett valamit, meg beszélt az eladóhoz. Nem figyeltem rá nagyon, de az biztos, hogy nem volt durva, nem leszólta őket. Mikor kiment az üzletből, a két kasszás kinevette és utánozta. Az nagyon szíven ütött, nagyon tapló dolog, jól rábámultam a kasszásra, aki észrevette magát (legalábbis úgy láttam), és abbahagyta a vihogást. Biztos engem is leszóltak távozás után, de letojom. Egy dolog, mikor az eladóknak nincs benne szíve-leleke a munkában, mert a munka csak egy ugródeszka, stb, de teljesen más dolog, mikor egyenesen szemetek és durvák.
2019. szept. 22. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:
Köszi, mindenkit felpontoztam. Nem akarom kikérni a panaszkönyvet, nem akarok nekik rosszat. Jó lenne, ha jobban megbecsülnék őket a munkaadók, de kapnának valami képzést is a kereskedői és az ügyfélcentrikus szemléletről.
2019. szept. 22. 08:59
 9/16 anonim ***** válasza:
74%

Engem is nagyon zavar. Ami pedig meglep, hogy mostanában a Lidl-ben is ezt tapasztalom, pedig ott elvileg jól keresnek és elvárások is vannak.

Én telefonos ügyfélszolgálatos vagyok és az ügyfélkör zöme rémesen buta, nagyon fárasztóak (pl. van hogy nem tudja a saját anyja nevét), de akkor is elvárják a szép beszédet. Egyszerűen, mert belőlük élünk, ha ő nem hívna, más állást kéne keresnem.

2019. szept. 22. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
100%

Eléggé zavar! Leggyakrabban a benzinkútpénztárosok búval baszadékok tapasztalataim szerint. De mindenhol nagyon látszik a munkaerőhiány, hogy nem csak a boltban vesznek fel akárkit pénztárosnak, de pincérek meg hotelrecepciósok közt is egyre gyakrabban látok olyat, hogy olyan fejjel végzi a munkáját, hogy már én kérek elnézést, hogy zavarni merészelem.

Vagy a másik, ami idegesít, amikor kedvesnek kedves, de fogalma sincs semmiről (telefonszolgáltatók üzleteiben találkozom gyakran ilyennel).


Nem szeretek "bezzeg nyugatonozni", de most muszáj. Éltem az USA-ban, és ott minden alkalommal az volt a tapasztalatom, hogy még akkor is a szájukra erőltetik a mosolyt, meg akkor is barátságosan bánnak veled, ha amúgy meg tudnának fojtani. (Bár lehet, hogy nem is tudnának megfojtani, hanem tényleg eleve normálisan állnak hozzá az emberhez.) Csak akkor múlik el a barátságos hozzáállás, ha valamit többször elmondanak, és nem bírod felfogni.

2019. szept. 22. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!