Externet mennyire megbizható és korrekt szolgáltató?
Sziasztok!
Most készülök új helyre költözni ahol csak ADSL van meg egy mikróhullámú cég. És arra gondoltam hogy az Externettől kérném a netet (Telekom vonalon) ez mennyire tartjátok jó ötletnek?
Tapasztalatok Externettel kapcsolatban?
Nekem 2005 decembere és 2015 júniusa között volt először TVNet, majd amikor azt felvásárolták Externet ADSL-em Telekom telefonvonalon, kezdetben telefonos majd később 2012-től csupasz ADSL-ként.
Az Externettel, mint szolgáltatóval sosem volt problémám, ha hiba merül fel, azt bár az Externetnek jelzed, a javítást a Telekom munkatársai végzik. A számlázás mindvégig korrekt volt, ha újabb hűségnyilatkozatot kötöttem, jóváírták, ha éppen többletem volt, nem voltak érthetetlen díjak. A szolgáltatás a kezdeti 1-2 hónapot kivéve, amikor utólag kiderült, hogy a számítógépem hálókártyája nem volt megfelelően telepítve mindvégig stabil volt, az előfizetett letöltési sebességet kezdetben 512 kbit, később 1, 2 majd 5 MBit mindvégig tartani tudták, Budapesten keleti részén, kertvárosi környezetben. Évente 1-2 olyan alkalom volt, hogy nem volt net, ez általában saját magától, vagy éppen hibabejelentés után mindig megjavították.
A váltás oka az volt, hogy megjött a Digikábel optikai hálózattal, amivel az Externet ADSL-e árban, sebességben nem versenyképes.
# 1:
Az ADSL fénykora idején, a 2000-es évek közepén általános volt, de még ma is létezik ilyen, hogy ha Telekom telefonvonalad van, más a Telekommal szerződésben álló szolgáltatóval is köthetsz szerződést internetre, pl. az Externettel. A szolgáltatást ekkor az Externet veszi meg a Telekomtól, amit majd továbbszámláz neked, általában párszáz forinttal olcsóbban, mint a Telekom. A szolgáltatást ugyanúgy a Telekom nyújtja, ha hiba van a Telekom szerelői jönnek. Nincs mögötte viszont az a jelentős marketing tevékenység, amit a Telekom nap, mint nap végez, illetve az a furcsa árukapcsolás, hogy ha tévét és ADSL-t rendelsz telefon nélkül, drágább, mint ha telefont is rendelsz, de nem használod.
De ugyanez fennáll például a Lidl Blue Mobile szolgáltatásánál is, mely jelenleg a legolcsóbb prepaid mobilszolgáltatás. Ott is a Telekom a szolgáltató, ugyanolyan 30-as számod van, mint bárki másnak, csak mondjuk nincs csilivili ügyfélszolgálat a bevásárlóközpontokban. Cserébe 14 forinttal kevesebbet fizetsz a percdíjért és az SMS-ért, mint a Telekomnál hasonló prepaid csomagban.
"Cserébe 14 forinttal kevesebbet fizetsz a percdíjért és az SMS-ért, mint a Telekomnál hasonló prepaid csomagban."
Ráadásul a Blue mobil-nál 1290 Ft az 1 GB-os mobilnet, míg a Telekomnál ennek az árnak a dupláját ( 2490 Ft ) gombolják le rólad az 1 gigáért cserébe.
Nálam ha feltöltőkártyás előfizetésről van szó, akkor a Blue mobile-on kívül más szóba se jöhet. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!