Kérhet bármilyen címen pénzt a szerviz, ha nem javította meg a telefonom?
A telefont "nem javíthatónak" ítélte. Ebben nem értünk egyet, szerintem maximum annyit állíthat hogy ő nem tudta megjavítani a rendelkezésére álló eszközökkel és tudással. Persze azt állítja hogy ő dolgozott vele, és x munkaórát eltöltött ezzel. Én ugyanúgy kapom vissza a telefonom ahogy beadtam. (Legalábbis remélem hogy nem csinált nagyobb bajt mint ami volt.)
Kinek lesz igaza?
Hacsak nem volt tropára törve, ránézésre senki nem mondja meg, hogy az nem javítható. Ergo megnézték, dolgoztak vele, de nem lehetett megcsinálni. A szolgáltatást elvégezte a másik fél, és jogosan kéri érte a díját.
Olyan a világon nincs, hogy bárki azt ígéri, olyan szolgáltatást nyújt hogy a te rossz eszközödet garantáltan megjavítja, bármi áron. Attól még a munka el lett végezve, csak eredménye nem lett, és te tartozol annak az árával.
Természetesen kérhet pénzt, s nem is nevezhető rossz üzletpolitikának, lehúzásnak. Tudod ez olyan, mint a műtét is. Amíg nem vágnak beléd, nem lehet tudni, hogy sikeresen gyógyítanak, meghalsz az asztalon, vagy részleges eredmény lesz csak.
Amikor a szervizbe adod a készüléket, akkor tájékoztatást kapsz arról, hogy melyek a feltételek. Ezt közölhetik szóban IS, de írásban mindenképpen.
Nem a javítást díját kérik, mert az valóban sikertelen, hanem azt a munkát, amit elvégzett.
Nekem számítógépem ment tönkre villámcsapás miatt. Szó sem volt javíthatóságról, mert az látszott. Csak a biztosítónak kellett róla papír. Erre 16 000 forintot fizettem, amit persze ebben az esetben meg is kaptam a kárösszegen felül.
Teljesen mindegy, hogy a szerelő tudása, eszközei voltak szegényesek, vagy magasan képzett szakemberek mondtak csődöt márkaszervizben. Ha nem tudja javítani, akkor nem tudja. Dolgozott vele.
"Ebben nem értünk egyet, szerintem maximum annyit állíthat hogy ő nem tudta megjavítani"
Ha annyit értesz hozzá, hogy megitéld, javítható-e valami, vagy sem, miért adtad szervízbe?
Az első válaszolónak: máshol vezesd le a frusztrációdat trollkodás formájában. Vagyis inkább sehol...
A másodiknak: Nem arról volt szó hogy megjavítja BÁRMI ÁRON, hanem adott egy árajánlatot - egyébként egy eléggé borsos árat, de mégis elfogadtam. Vagyis megállapította hogy mi a baja, megmondta hogy mennyibe fog kerülni hogy újra működőképes legyen a telefon.
Félreértetted a helyzetet, vagy én nem írtam le elég értelmesen... Nem "ingyen ebédet" akartam, hanem ha bevizsgálás után vállalom a javíttatást, akkor már nem kell bevizsgálási díjat fizetni. És ő már tudta hogy mit akar csinálni és menyit kér érte, és ő lép vissza a megállapodásból.
Harmadik válaszoló: Köszönöm a választ!
Gondoltam hogy ez a helyzet, de reméltem hogy van esetleg más meglátás.
Egyébként van egy olyan szerviz, ahol csak a sikeres javításért kérnek pénzt! Miért nem oda vittem: mert csak tegnap bukkantam rá az oldalukra. Hát igen, ez van.
Most már legalább tudom hogy van olyan szerviz ami csak valódi, effektív, kézzelfogható eredményért kér pénzt. Azért nem mert időt töltött vele, és kiszámlázza.
Konkrétan: Alaplap hibáról van szó. Ilyet lehet cserélni. Amikor kiderült hogy mi a hiba, és mennyi a javítás, mondtam hogy akkor cseréljék ki az alaplapot. Azt mondta hogy olyat nem csinálnak, nincs nekik, nem szerzik be. Mondtam hogy jó, akkor javítsák a meglévőt ahogy ajánlották. Ezután mondták hogy "nem javítható".
Hogy ha olyan jól tudom miért nem csináltam én? Mert a szerviz azért van, mert értenek hozzá, és fel vannak szerelve minden szükséges eszközzel és alkatrésszel, alkatrészforrással.
Én ha otthon barkácsolok vele egy apróhirdetésből vásárolt bontott alaplappal, az nem biztos hogy jó. A szerviz megbízható, elvégre ebből élnek.
Egyrészt van bevizsgálási díj, és ha ez valahol ki volt írva, vagy a megrendelőlapon rajta volt, akkor jogos.
Másrészt már láttak pár ezer ügyfelet, és nagyon jól fel tudják mérni, ki az, aki problémás lehet, kákán is csomót keres, egy javítás után rendszeresen visszahozná, mert "ez még a javítási garancia alá tartozik" címszóval. Ilyen esetben egy készülék akkor sem javítható, ha amúgy javítható lenne. Senki nem akar egy véget nem érő problémát a nyakába venni.
Mindenki a munkájából él, és az idő drága: munkára van, nem hülyére...
Rajtam nem láthatták hogy problémás ügyfél lennék. Ha ezt gondolták volna, akkor már a bevizsgálás után mondták volna hogy nem javítható, kifizetem a bevizsgálási díjat, és viszlát.
Ajánlatot adtak, vállalták a javítást, és utána írtak hogy nem javítható.
Kérem hogy olyanok ne írjanak akik itt akarják levezetni az agressziójukat trollkodás és beszólogatás formájában. Persze megtehetik, de az oldal alapvetően nem erre való. A hangnemből egyből látszik hogy ki milyen célból ír. Meg a tartalomból is.
A bevizsgálási díj még belefér, bár már írtam hogy van olyan szerviz amelyik sikertelen javítási kísérletért nem kér pénzt. Belekalkulálták a vállalkozásuk költségeibe hogy valamikor sikertelenek. A sikeres javításokból akarnak megélni.
Inkább már azon aggódom hogy a javítási kísérlettel töltött munkaórákat is fel akarják majd számolni, hiszen itt többen hivatkoztak arra hogy "dolgoztak vele" és az nekik költség, ezért természetes hogy megfizettetik az ügyféllel.
Csak remélni tudom hogy nem fogják. És hogy nem tettek tönkre még valamit az eszközben - ha később esetleg más szervizbe elvinném.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!