Néhány hete regisztráltam a DÁP-ra, tegnap telefont cseréltem és a programot feltelepítve be is tudok lépni, de az adataimat nem tudom előhívni. Létezik, hogy minden telefoncserénél rohangálni kell majd a kormányablakba regisztrálni?





Személyes ügyintézésre továbbra is van lehetőség.
Probléma esetén a 1818-as telefonszám (0-s menüpont) hívható.
Huawei készülékeken nem használható az alkalmazás, kivéve azokat, amelyeken Android operációs rendszer fut (nem pedig Magic OS), valamint amelyeken hivatalosan elérhetők a Google szolgáltatásai, köztük a Google Play.





"Létezik, hogy minden telefoncserénél rohangálni kell majd a kormányablakba regisztrálni?"
Nem létezik, de sokaknak lehet problémája, akik nem nagyon értenek ilyen dolgokhoz. Egyik alapvető dolog, hogy a rendszer figyelmeztet a törlőkód elmentésére, de valaki erre fittyet hány.
Pedig a törlőkód fontos, mert annak segítségével törölhető a regisztráció és lehet kezdeni elölről, így nem kell befáradni az ügyfélszolgálatra.
Valójában nem is az Ügyfélkapus regisztrációt törlöd természetesen, hiszen a fiókod megmarad, csak a kétfaktoros azonosításhoz megosztott titkos kódot, vagy indulókódot, nevezzük akárhogy.
Okostelefonos alkalmazásnál is van lehetőség arra, hogy ne kelljen ismét regisztrálni, illetve az indulókód (16 karakter) elmentésére is van lehetőség, de magam részéről egyelőre csak számítógépen használom:
Itt regisztráltam, ami nekem a belépőkódot generálja:
Így ezt bárhol elérem, a rendszer újratelepítése után is, csak egy jó jelszó és email-cím kell hozzá





"Valahol a fiókombam megvan a törlőkód, de ha nem töröltem le a telefonról, gondolom addíg másikra nem is tudom feltenni."
Nem.
A törlőkód a regisztráció törlésére szolgál.
Az alkalmazás ettől függetlenül telepíthető és törölhető, használható több készüléken is. Az se baj, ha rajtamarad a régin, vagy végleg letörlőd és nem használod, a regisztráció megmarad.





Amikor erre a kétfaktoros azonosításra regisztrálsz (Ügyfélkapu+), a portál megoszt a telefonos alkalmazással egy 16 karakteres titkos kódot, indulókódot.
Későbbiekben ez szolgál az időablakos kódok generálásához alapul, mivel ezt ismeri a portál, ismeri a telefonod, a pontos idő pedig adott.
Logikus módon, ha a telefonról úgy eltünteted az alkalmazást, hogy ezt a 16 karakteres azonosítót nem mentetted el, akkor az végleg elveszett.
Kénytelen leszel a törlőkódot használni, utána elölről kezdhető a társítás, kapsz másik titkos kulcsot.
"Elvesztettem a telefont, amin a hitelesítő alkalmazás van. Mit tegyek?
Telefon nélkül nem fogja tudni használni az Ügyfélkapu+-t. Meg kell szüntetnie a szolgáltatást, hogy újra Ügyfélkapuval jelentkezhessen be.
A szolgáltatás megszüntetéséhez az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódra lesz szükség."





Hagyjuk már ezt a butaságot, ki volt fejtve részletesen.
Aki nem ért hozzá, aki nem tudja értelmezni az eddig leírtakat, az mehet az irodába.
Mindegy, mit mondtak neked.





"A QR kód alapján a rendszer küld egy 6 jegyű kódot, amit a hölgy olvas fel az iroda gépéről és azt meg kell adni az alkalmazában."
A hölgy csak kisegít olyan laikusokat, akik nem tudnak megcsinálni ilyen dolgokat.
Ami egyébként nem bonyolult, átlagos géphasználónak / okostelefonosnak illene éppen tudni, de az is érthető, hogy vannak laikusok is. Idős, nem idős, akárki.
Akkor jön a hölgy, aki segít.
De ha mindenkinek segíteni kellene, az beláthatatlan felfordulással járna szerintem. Pedig leírtam:
----------------
Amikor erre a kétfaktoros azonosításra regisztrálsz (Ügyfélkapu+), a portál megoszt a telefonos alkalmazással egy 16 karakteres titkos kódot, indulókódot.
------------------
Nem a 6-karakteres kódokról beszélek.
Ez a bizonyos titkos kód az alkalmazásban tárolódik, csak azt én nem teszteltem, pontosan nem tudom még a hozzáférését.
Vagy nagyon bele van titkosítva, nem vizsgáltam még, de esetemben egyszerű, megtalálom a fiókomban is:
Talán érthetőbb (okostelefonnál is ez a működés lényege):
-----------------
Ügyfélkapu+: így használható okostelefon nélkül
...Az új lapon kapunk egy QR-kódot, illetve egy olyan szöveget, ami az okostelefonos alkalmazásra utal. Ezeket hagyjuk figyelmen kívül és kattintsunk a kék "Nem tudom beolvasni a kódot" feliratra.
Ezt megtéve kapunk egy 16 jegyű, betűkből és számokból álló kódot (ezt érdemes biztos helyre külön feljegyezni, később még szükség lehet rá).
----------------------------
6. válaszomból kimaradt, természetesen a 6 karakteres kód is kell az időablakos eseti kódok generálásához, kell a pontos idő, valamint a 16 karakteres titkos kód.
Ez egy közös kulcs lényegében, amit csak "ketten tudnak":
- Az Ügyfélkapu portál / szerver.
- A telefonod (alkalmazásod).
Ez a 16-karakteres kód egészen addig változatlan, míg nem törlik a törlőkóddal, vagy az ügyfélszolgálaton a hölgy is segíthet törölni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!