Ti leszóltok, vagy lenéztek egy fotóst, ha nagyon alap felszereléssel dolgozik?
Gondolok itt egy Canon 1100D-re meg egy kit objektívre. Mondjuk modellfotókat készít, majd utómunkázza őket és mindezt pénzért csinálja.
Én hasonlóra készülök, bár most még ismerősöket fotózok nem pénzért. Arra gondoltam, hogy referenciát építenék belőlük. Aztán ha valaki kér referenciát, akkor megmutatom neki. A befolyó pénzt felszerelésfejlesztésre fordítanám, valamint mindig minden fotózás alatt/után a képeket visszanézve tanulnék valamit, valamint kikérném mások véleményét is. Bár a vázam 1100D a portréfotózáshoz, családfotózáshoz inkább a híres fix 50mm-es Canon obit használom.
Kérdés, hogy nem gáz-e, hogy mások 5D Mark II-vel meg Mark III-al nyomulnak, valami L-es objektívvel, én meg a kis 1100D+fix 50-nel alkotok.
Engem nem igazán érdekel a fotóművészek véleménye. Nem érdekel, ha egy 'fotóművész' azt mondja, hogy nem művészi, holott az emberek meg mind azt mondják, hogy szép. Engem az emberek szépsége fog meg, és érdekel, nem a híres nagy 'művészeké'
Vagy csak én látom ezt így "jónak"?
Kicsit ellenmondásos igen, de a városi pillanatokat keresem, ami nem feltétlenül kapcsolódik az emberekhez. Az emberfotózást csak nemrég kezdtem.
Az olyan pillanatokon, amelyekben emberek is vannak nem feltétlenül kell, hogy tökéletesen nézzenek ki, hiszen pillanat műve az egész. A modell/portré fotók meg nagy többségben nem pillanatképek.
Végigolvastam a topikot, és az alábbi következtetésre jutottam:
-A kérdezőnek el kellene dönteni, hogy mit is akar. Gyakorolni, tanulni jó az 1100D, hiszen jó kis váz a maga kategóriájában. Pénzt meg ne akarj keresni, míg nincsen meg a megfelelő felszerelésed hozzá, hogy teljesíteni tudd a kért feladatot. A portrékép 75%-a nem a vázon, vagy az objektíven múlik. Városban kóborolni, és fényképezni jó az 50f1.8 rekeszelve, és mint írtad ott van a halszemed is. Portrét gyakorolni jó az 50f1.8, de ha teheted szerezz be egy 85f1.8-at. Ezen kívül az 1100D-t nem arra tervezték, hogy azzal dolgozz. Az egy belépő DSLR, HOBBI célra. Attól meg hogy veszel egy 70D-t nem leszel profi, és nem hozza meg a kívánt minőséget, elismerést. Inkább kezdj el normálisabb fix objektíveket venni, meg vegyél egy vakut, és gyakorolj sokat. Maradjunk annyiban, hogy amíg nem tudod KONKRÉTAN leírni, mivel van többre szükséged, vagy mi az, ami miatt hátrányt szenvedsz az 1100D-vel (a "nem nézmnek profinak" nem elfogadott indok), vagy mi az, ami hiányzik belőle, és egy felsőbb kategóriás gépben megtalálható, addig ne akarj szerintem pénzt keresni, és szerintem ne cseréld le. Ezen kívül meg az "Engem nem igazán érdekel a fotóművészek véleménye." szintén nem elfogadható válasz, mert (és ne haragudj meg, de) gyakorlatilag ezzel kijelenteted sz%!ba se nézed őket. Épp ez az, hogy az Ő tanácsaikból, és főleg az Ő negatív kritikáiból lehet a legtöbbet tanulni. Aztán ha úgy gonolod, hogy készen állsz a dologra kezdj neki, bár ausztriában nem lesz egyszerű dolgod, mert ha jól tudom nagyon próbálják védeni a piacot.
-A válaszolóknak meg el kéne dönteni, hogy hol is akarnak kilyukadni, mert jelenleg ott állunk, hogy 5D2 alatt az összes gép hulladék, használhatatlan bármire, de ugyanez a helyzet a nem L-es objektívekkel. Aláírom, hogy a vázban az 5D és az 1D a legjobb, de alatta is van élet. Például senki se mondta a 6D-t, ami zajszűrésben jobb az 5D2-nél, és talán még az 5D3-nál is. Senki se mondta a 7D-t, ami az 50D utódja (nem, nem a 60D az utódja). Vagy senki nem mondta azt, hogy "vegyél használtan egy 50D-t. USM nélkül se áll meg a világ (bár a gyorsasága miatt hasznos). Senki nem javasolta, hogy vegyen például egy vakut, ami azért visszaköszön a képeken.
Félreértés ne essék, nem szerettem volna senkit megbántani, erősen személyes vélemény, csak 1-2 hozzászólás miatt én érzem magam szarul, és megy el a kedvem az amatőr fotózástól...
Nem azt mondtuk, hogy 5d alatt nincs elet, hanem azt, hogy ha valaki penzert fotoz, akkor ne kezdo vazzal tegye. Es ennek semmi koze az amator fotozashoz, nem kell, hogy barmitol elmenjen a kedved.
En fotozok penzert, es igenis full frame vazzal, es L-es obikkal, mert a sajat boromon tapasztaltam, hogy erre van szukseg. Minden massal magadat korlatozod. (es mielott valaki beszolna, hivatalosan csinalom).
Nem is az amatőr fotózásról van itt főképp szó, hanem hogy azért van alternatívája az 5D-nek, felhasználási módtól függően. Azért valljuk be, hogy az 5D1 régi, használtan 5D2-t jobb állapotút 300e alatt nem kap az ember, az 5D3 meg nemsokkal van 800e alatt.. Egy 6D most ~460e forintba kerül, és hozza az 5D2 szintjét, és ugyanúgy FullFrame.
Kezdésnek például jó alternatíva lehet egy 50D, ami a 7D elődje, 100e forint környékén jó állapotúakat lehet kapni, később meg jó lesz tartalékváznak FF-es gép mellé. További előnye, hogy ugyanúgy menün kívül megold szinte mindent, ha kell 5mp alatt beállítja az iso-t, a WB-t, illetve a joy-jal fókuszpontot változtat fél másodperc alatt. Onnantól kezdve felfele többnyire csak az előnyök vannak, a hátrányok már elenyésznek.
Értem én. Örülök neki, hogy válaszoltak nekem hivatásos fotósok is. A művészek...nem pont így értettem (nem jól fogalmaztam, bocsánat) meghallgatok mindenkit, de ez az egész akkora, hogy egyik fedi a másikat, és nekem ez zavart okoz.
Továbbiakban pedig akkor csinálom azt, amit eddig is tettem. Fotózgatok, dolgozgatok, tanulgatok, vizsgázgatok, és gyűjtök-gyűjtök, majd veszek valamit. Ha veszek egy 70D-t gondoltam, hogy nem adnak mellé profizmust, meg piacot. Azt nekem kell megszereznem. De akkor is egy jobb gép lenne, amin előreléphetek, mindenfajta szempontból. Értem itt az AF rendszert (1100D-ben valóan nem az igazi) viszont jó ideig tartana, amíg igazán kihasználnám a gépet. Objektívek meg "folyamatosan" jönnének.
5D Mk2-3-at meg nem veszek. Egyrészt diák vagyok, és abból a pénzből, amit megkeresek nem igen jönne ki (anyuci-apucitól független diák vagyok), másrészt meg kb "nem is értek hozzá". Vagyis lehet, hogy igen, de egy 1100D után egy 5D széria...kicsit erős lenne.
Megtartom az 1100-et -nem lesz pénzes fotózás, lebeszéltetek róla- fejlesztek objektív terén, és jövőre pedig beruházok egy 70D-s dologba. (60D-t kezdem kicsit idősnek vélni)
Ausztria...nem pont itt tervezem az életemet leélni. Jó hely -ebbe ne menjünk bele- de a diplomaszerzés után Németország vagy Anglia. Ott nyitottabbak a piacok minden fajta szempontból. Ausztriában erősen védenek mindent, aminek meg van az előnye és a hátránya.
Egyébként Színház Film és Médiaismeretek szakon vagyok, és az alapképzés után a mestert kifejezetten a média/film irányába szeretném magam terelni és valamilyen módon összekapcsolni ezeket a fotózással. Van addig 4-5 évem, addig szeretném, hogy kiforrjon a dolog - nem vérprofi szinten.
5d vagy 6d szerintem mindegy. Akinek van pénze, megveszi a mark 3-at, akinek kevesebb, az a mark 2-őt vagy a 6d-t. A lényeg itt a full frame-n van, mert a munkánál az komoly előny minőségben, bárhogy is ragozzuk.
Porténál még olyan szinten mindegy, hogy ott te vagy egyedül fotós, de egy esküvőn már ciki, ha neked van a leggyengébb géped, hiába jössz azzal, hogy látásmód, stb.
Szerintem egy profihoz legalább annyira hozzátartozik a profi megjelenés, mint a profi munka.
50d vagy 70d még nem volt a kezembe, nem tudom, mit tudnak, de pl nem mindegy, hogy a custom beállításoknál mit tudsz előhozni és mit nem.
Lényeg, hogy ezeket a gépeket pont azok számára találták ki, akiknek nincs szükségük a profi gépre (nem akarnak kifizetni félmillát egy vázért), és ezért ezeknek az olcsóbb alternatívái.
Én továbbra is azt mondom, hogy aki kezdő és nincs elég tőkéje megvenni, az béreljen felszerelést, de akkor se egy 1100d-vel állítson oda.
És Scott Kelby könyveit is kiolvasom. Csatlakoztam egy osztrák fotóscsapathoz is kifejezetten a "többetakaroktudni" dolog miatt.
Egyszer pedig valamiért a kérdés járt a fejemben, és megosztottam az emberekkel, de amint látom, erre a szakmaiak jobban tudnak válaszolni.
Ha Canon-os maradsz, érdemes figyelni a Canon pénzvisszatérítési akcióit. Ez a játék - sok más akcióval ellentétben - valóban olcsóbbá teszi a kiválaszott vázakat, obikat. Pl. most épp a 6D váz 410e körül volt megvásárolható, ami nagyon jó ár. Ha bejön az 5d Mark IV (egyszer), a III szerintem lejjebb megy. Ha valamit hitelkártyára veszel, ott a kártyakedvezmény is hozzájön, még olcsóbb lesz.
A gépek között komoly minőségi ugrást crop/full szenzor-nál fog tapasztalni, alatta más lesz a különbség. Ez egy gyakori téma, szerintem úgy lehet jól érzékeltetni, hogy ha ott vagy pl. egy szűkös rendezvényhelyszínen (céges vacsora) 2 órát, akkor ugyanaz a fotós egy 1100d/50 1.8 párossal mondjuk készít 30 db kifogástalan képet, 70d/50 1.4-el 50 db-ot egy 6d/50 1.4/85 1.8-al meg pl. 80-100 db-ot. A többlet képek között sok olyan lesz, amit egyszerűen lehetetlen elkészíteni a gyengébb vázzal, jópár pedig azért nem születik meg, mert a gyenge vázzal nem tudsz olyan tempóban váltani üzemmódot, amilyen tempóban az események változnak. Obiknál pedig egyszerűen a fényerőt is meg kell fizetned, minél több van, annál többféle döntést hozhatsz. Az 50 1.4 / 50 1.8-nál (többek között) közel egy fényértéket kapsz a drágább obinál, ez rengetegszer fog jól jönni. És még ezer más, kevésbé triviális előny (kroma hiba, élesség, AF pontosság, stb.).
Szóval kell a drága cucc és kell rutin is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!