Ti leszóltok, vagy lenéztek egy fotóst, ha nagyon alap felszereléssel dolgozik?
Gondolok itt egy Canon 1100D-re meg egy kit objektívre. Mondjuk modellfotókat készít, majd utómunkázza őket és mindezt pénzért csinálja.
Én hasonlóra készülök, bár most még ismerősöket fotózok nem pénzért. Arra gondoltam, hogy referenciát építenék belőlük. Aztán ha valaki kér referenciát, akkor megmutatom neki. A befolyó pénzt felszerelésfejlesztésre fordítanám, valamint mindig minden fotózás alatt/után a képeket visszanézve tanulnék valamit, valamint kikérném mások véleményét is. Bár a vázam 1100D a portréfotózáshoz, családfotózáshoz inkább a híres fix 50mm-es Canon obit használom.
Kérdés, hogy nem gáz-e, hogy mások 5D Mark II-vel meg Mark III-al nyomulnak, valami L-es objektívvel, én meg a kis 1100D+fix 50-nel alkotok.
Engem nem igazán érdekel a fotóművészek véleménye. Nem érdekel, ha egy 'fotóművész' azt mondja, hogy nem művészi, holott az emberek meg mind azt mondják, hogy szép. Engem az emberek szépsége fog meg, és érdekel, nem a híres nagy 'művészeké'
Vagy csak én látom ezt így "jónak"?
Azt nézem le aki lenézi a fotózást mint szakmát és degradálja azzal, hogy megfelelő tudás és felszerelés hiányában pénzért fotózik és fotósnak hívja/mondja magát. Az, hogy nem érdekel mit mondanak a szakmabeliek az alázat hiányára utal, ami nem egy pozitív tulajdonság. Kizárólag a laikusok véleményére építeni ostobaság, mert abból nem tudsz tanulni, gyávaság mert a kritikából viszont építkezhetsz.
A felszerelés egy dolog, de alkalmatlan felszereléssel /tudással munkát vállalni etikátlan dolog, ráadásul végzettség nélkül számlaképesség hiányában illegális is. Szép az elhatározás, hogy tanulni akarsz de tévúton jársz. Tanulj még két-három évig mielőtt fotós leszel. :)
Szóval, még tanulgassak, tanulgassak, majd menjek el egy fotós képzésre?
Amúgy nem pont úgy értem, hogy csak is kizárólag emberek véleményére hagyatkozok. Van több művész vagy fotós ismerősöm, és őket is megkérdezem, hogy szerintük min kell javítani?
Olvasgatok, meg nézegetek is képeket, rengeteg új ötletem van, olyanok, amelyeket, még nem láttam, szóval van mi inspiráljon.
Én sose nézem le a másikat, főleg nem azért mert egy kit felszereléssel fényképez.
Bár, nehéz nekem az jön le sok helyről, hogy addig nem vagy fotós, amíg nincsen egy minimum 60D-d és hozzá egy jobb zoomos obi, ami nem a kit kategória, és nagy fényerejű.
Sokan mondják, hogy jó az a fix 50. Én szeretem, bár az igaz, hogy a fókusz gyűrű elég tré, de valahol el kell kezdeni a fejlesztést. :)
Igen, valahol el kell kezdeni, de nem szabad olyat elvállalni pénzért, amit nem tudsz megcsinálni.
Meg kellene fordítani a sorrendet, és gyakorolni, majd utána pénzt kérni érte, amikor már azt tudod mondani, hogy az eredmény minden szempontból megfelel az elvárásoknak, és nem másokat kell kérdezgetni, hogy mi vele a gond.
Nem az a baj, hogy 1100d, hanem az, hogy ez egy amatőr gép, ennek megfelelő tudással. Ha te csak olyan "munkát" vállalsz, ahol tökéletes fényben, külső helyszínen lefotózol valakit, akkor arra jó, de nagyon korlátozottak a lehetőségeid. És ezt úgy mondom, hogy egy 1000d-vel kezdtem. Amíg nem kerülsz olyan helyzetbe, hogy a felszerelés miatt képtelen vagy helyt állni, addig ezt nem fogod belátni.
A fotósok nem nagyzolásból dolgoznak 5d-vel, hanem azért, mert az az a kategória, amivel már a legtöbb körülmény között tudsz dolgozni. Ehhez kell még egy jó objektív. Vagy több is.
Az emberek sok mindenre azt mondják, hogy szép, mert nem értenek hozzá, bár ugyanakkor ők a piac, nekik kell eladnod magad.
Nem azt mondom, hogy egy 1100d-vel nem lehet jó képet csinálni, csak nagyon behatárolt azon lehetőségek köre, amikor még jó képet tudsz csinálni.
Nem azt kell lenézni, aki ilyen géppel vállal munkát, hanem azt, aki olyan munkát vállal, ami ezzel a felszereléssel nem megoldható. Ismerned kell a korlátokat.
Amit pedig korábban írtak: hivatalosan csak úgy fotózhatsz pénzért, ha van végzettséged és számlaképes vagy.
Ja, és nem attól leszel fotós, hogy 60d-d van. Lehet neked 1Dx-ed is, ha nem tudod használni.
Találkoztam én már olyannal, aki a saját gépe beállításait sem ismerte, mégis fotósnak képzelte magát. Itt kezdődik a gond.
Csak ötletnek jött, hogy akkor felépíteni egy jó koncepciót, ami idővel folyamatosan változna, mindig elvenne valamit, de adna egy jobbat.
Összeállítottam a dolgot rendesen -bár lehet, más kinevetne- és sokan mondják, hogy kezdjek valamihez a tudásommal, mert ehhez kivételesen jó szemem van.
3 éve foglalkozok hobbi szinten a fotózással, és járogatok egyre sűrűbben vidékre csoporttal fotózni. Nem nagyzolásból mondom, de ha sokan mondják, akkor értékelni kell. Az emberfotókat fél éve kezdhettem el. Van mit tanulnom, de érzem, hogy menni fog....nyíván folyamatos fejlesztés mellett.
Nézd, messziről jött ember azt mond, amit akar. Ha akarom, elhiszem, hogy jó képeket készítesz, ha nem, nem.
Nem a felszerelés a lényeg, mert nem a gép készíti a képet, hanem az ember. Mint már előttem is írták, lehet akármilyen jó felszerelésed, ha tehetségtelen vagy, vagy egyszerűen csak nem értesz hozzá, szar képeket fogsz készíteni. És ennek a fordítottja is igaz: ha tehetséges vagy, akár egy tíz éves mobiltelefonnal is tudsz jó képeket készíteni.
És hogy a kérdésedre is válaszoljak: nem azt nézem le, aki alap felszereléssel dolgozik, hanem azt, aki nem ért ahhoz, amit csinál. Persze mindenki volt kezdő, csak épp van, akiben megvan a kellő alázat a szakma iránt, és van, aki az első dslr-rel a kezében már profinak gondolja magát, elmegy esküvőt fotózni - természetesen pénzért -, csinál valami ótvar hányadékot, amivel nem csak magát, de az egész fotós szakmát lejáratja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!