Hobbi fotózásra ajánlotok ilyen drága gépeket? Vagy ezt nem fogom tudni használni, ha nem vagyok fotós?
Szoktam járni természetbe, és sokszor jó lenne megörökíteni a látottakat, a tájat.
Meg amúgy sincs fényképezőm, és nyaraláskor, vagy ilyenkor jól jöhet, habár a mai összes telefon tud fényképezni.
De a kérdés: Kinéztem 2 gépet, és nem tudom, hogy ha nem vagyok profi fotós, szóval nem értem ezeket a bonyolult szakkifejezéseket, akkor egy ilyen gép, az nekem túlzás?
Azért az tudom mi a vaku meg az autófókusz. :D
De kinéztem 2 gépet: [link]
és [link]
Szóval ezek már ilyen célokra nekem túlzás lenne?
Szóval ha nem fogok a hét 7 napján fényképezni csak hétvégente, esetleg hétköznap néha-néha, akkor ilyet ne vegyek?
Ha profi kepeket akarsz csinalni akkor profi gep kell
De erteni is kell a fotozashoz es a gephez is
Ha elvezed a fotozast ne habozz, vedd meg
Majd beletanulsz
Vannak nagyon jo konyvek, forumok
Szerintem teljesen felesleges a dslr gép neked.
Fele ennyiért már nagyon jó kompakt gépeket kapni, akkora zoommal, mint ide Lacháza, főz, mos, takarít - és nem kell különösebben érteni hozzájuk.
A tükörreflexes gépek egyrészt drágák, másrészt az objektívek mégdrágábbak hozzájuk, harmadrészt ismerni kell őket, érteni kell hozzá. Ha nem értesz a fotózáshoz, akkor nagyon valószínű, hogy egy dslr-rel rosszabb, csúnyább képeket fogsz csinálni, mint egy kompakttal (vagy ultrazoommal vagy bridge-dzsel), egyszerűen azért, mert ez utóbbiak a hozzá nem értőknek vannak kitalálva - így aztán korrigálni tudnak sok olyasmit, amit te elbénázol. Kitalálják a megfelelő záridőt, rekeszt, érzékenységet, színhőmérsékletet, sőt zajt szűr, élesít, ha kell, és szép színeket biztosít.
Egy "drága" dslr gép ezt nem csinálja meg helyetted.
Úgyhogy szerintem, ha meg akarsz maradni ezen a szinten, akkor inkább egy kompakt/bridge gépet válassz. Évekig kiszolgál, szép képeket készít és egy fillért nem kell utólag ráköltened.
Ha viszont foglalkozni akarsz a fotózással, érdekel, meg akarod tanulni - és nem sajnálod rá a többszázezer forintot, akkor dslr.
Nyugi, a legtöbb dslr fotós arra használja a gépét, hogy a kutyáját és a gyerekeit fotózza.
A fotózás épp olyan, mint a festés. Ha tehetséges vagy, a legvacakabb ecsettel is csodát teszel. Ha nem, akkor meg teljesen mindegy mit adnak a kezedbe.
Ha szeretnél egy jó gépet, nosza rajta, vedd meg. Max tényleg úgy lesz, hogy te csinálod a világ legélesebb macskabajusz képeit.
De majd ráérzel, nem ez számít. Próbálj képeket csinálni a mobiloddal, vagy valami kis vacakkal. Aztán ha elismerően szaladnak össze a többiek, vagy azt érzed, ez kell neked, akkor érdemes elgondolkodni rajta, melyik a legmenőbb gép.
Bár az igazi fotósok akkor sem a legmenőbbet veszik.
Mert nem a gép számít, hanem a tehetség.
#1: Semmivel nem rosszabb a Nikon sem, kb. azonos szinten vannak. (Mondom ezt úgy, hogy PROFI, ebből élő fotósként Canon rendszerrel dolgozom).
#2: A profi gépek, objektív nélkül kb. 1-1,5M Ft-nál indulnak, a linkelt fényképezőgépek belépő szintű, amatőr eszközök. A profi mellesleg a fotográfiában azt jelenti, hogy ebből él, az a munkája, hogy fotózik, ilyen értelemben profi kép nem létezik, legfeljebb egy profi fotós által készített képre mondhatjuk, hogy profi, de ez a minőségre semmiféle garanicát nem ad.(Igen tudom, hogy egy ideális világban ad mert az tud megélni aki jó, de itthon ez nemigazán jellemző, tele van a piac olyanokkal akik bár megélnek, nem jók.)
#3: Mire kevés a 8 Megapixel? 8 Megapixelről már bőven készíthetsz A4-es nyomatokat, mindenféle erőlködés nélkül. A mobiltelefon szenzora pici, ezért a képe zajos, az előtte lévő "objektív" pedig fabatkát sem ér. Nem a 8MP a kevés hanem a többi része. Persze ez nem azt jelenti, hogy a drágább fényképezőgépek csak abban különböznek, hogy tovább lehet nagyítani a képüket. Ennél azért bonyolultabb a történet.
#5: A tehetség csinál fényt ahol sötét(ami a szemednek elég, a fényképezőgépnek édes kevés) van? A tehetség felgyorsítja a fényképezőgép sorozatkészítési sebességét? A tehetség a megfelelő helyre állítja az élességet ha amúgy mellémenne? A tehetség képes egy kompakt/mobiltelefon körömpiszoknyi szenzorának dinamikatartományából adódó kiégett/bebukott részletek visszahúzására? A tehetség, hogyan segít a zajszűrésben? A élesebbé teszi az adott objektív rajzolatát?
Ezek a kérdések vonatkoztak a tehetség és a felszerelés viszonyára.Most jönnek a tehetség és a tudás viszonyával kapcsolatosak.
A tehetség pótolja, ha fogalmad sincs a rekesz, a záridő, az érzékenység, a vakuszinkron fogalmáról vagy ezek képre gyakorolt hatásáról? A tehetség segít ha nem tudod mi a reciprokszabály? A tehetség segít ha fogalmad sincs, hogy működik a fényképezőgéped és mit miért csinál, illetve, hogyan befolyásolhatod úgy a működését, hogy a kívánt végeredményt hozza? Tehetséggel megúszhatod, ha nem tudod, hogyan világíts, deríts? A tehetség megcsinálja helyetted az utómunkát?
Na, ha ezeket meg tudod válaszolni úgy, hogy végeredményben tényleg csak tehetségesnek kelljen lenned, akkor én le is teszem a fényképezőgépeimet, mert tutira azért kellett megvennem egy kb. kétmilliós rendszert, mert nem vagyok elég tehetséges.
Végezetül elárulok egy titkot, ha nem mondod el senkinek:
Számít a tehetség, számít a tudás és számít a felszerelés. Hiába vagy Te akármilyen tehetséges ha lusta vagy tanulni vagy ha nincs megfelelő eszköz a kezedben, soha nem fogsz értelmes képeket készíteni. ;)
A kérdezőnek pedig:
A #4-es válaszoló klasszul leírta, hogy mit csinálj, bár ha szeretnéd dSLR-t is választhatsz, de azt tudd, hogy mire egy dSLR-t alkalmassá teszel arra amire egy kompakt alapból alkalmas (gondolok itt a gyújtótávolságra - zoom - ) simán elvertél fél-egymillió forintot, de lényegesen jobb minőséget kapsz. A kérdés, hogy szükséged van-e rá.
#6-7-es tanult kollégám tulajdonképpen minden fontosat leírt, én két dolgot hiányoltam a kommentek közül.
Én több dolog miatt ajánlanám inkább a dslr gépeket, ebből a legfontosabb a zármechanika kérdése. Valóban, 50-60 körül már olyan kompakt/bridge gépet tudsz venni, amivel megtalálod a holdon az amerikai zászlót, de én rendszeresen két problémába ütköztem az ilyen gépekkel: az egyik ilyen az volt, ha nem sütött hét ágra a nap, vagy nem akartam a beépített vakuval dolgozni, a másik pedig, hogy én még sosem találkoztam olyan nem kompakt/slr, aminél az "ott van", az tényleg ott van.
Lényeges különbség a kompakt, és az slr gépek között, hogy míg a kompakt gépeknek túlnyomó többségének nincs keresője, illetve aminek van, annak is elektronikus, addig az slr gépeknél ha benézel a keresőbe, tényleg azt fogod látni, amit a gép is lát, így az elkészült fotón valóban az lesz, amit le akarsz fotózni. Sokan mondják, hogy ebből a szempontból ma már elhanyagolható a különbség a kompakt, és a tükrös gép között, de jóérzésű fotós csak azért vesz kompakt gépet, hogy ha valamit gyorsan le akar fényképezni, mert maga a jelenség különleges, akkor mégse egy másfél-kétkilós gépet kelljen kiszenvedni a táskából, csak előkapja a kis kompaktot, és (idővel) kattint.
Ebből a szempontból viszont fontos megjegyezni, hogy a dslr gépeknél nincs bekapcsolási idő. Míg egy kompakt gép bekapcsolás után kitolja a lencsét, beizzítja a kijelzőt, és készen áll a fotózásra, ez beletelik 4-5 másodpercbe (bár ez most nem tűnik soknak, de idővel elég zavaró lesz), viszont a dlsr-nél ilyen nincs. Bekapcsolod, és be van kapcsolva, azonnal.
Én annak idején (most már lassan 8 éve), amikor elkezdtem a fotózással komolyabban foglalkozni, egy EOS 350D-t szereztem be, és ami elsőre borzasztó bonyolultnak tűnt, a sok gomb, beállítás, és a menüben lévő érthetetlen blabla, az idővel kristálytisztává vált, mert próbálgattam, utánaolvastam, vettem pár "szakkönyvet", kérdeztem, kerestem, tanultam.
És itt megjegyezném, továbbra sem értek egyet azzal az elképzeléssel, hogy az lesz PROFI fotós, aki ebből él. A profi a professzionális rövidítése, amely "hivatásos, szakértői, mesteri" jelentéssel bír, és bár valóban, benne van, hogy hivatásos, én inkább az utóbbi két definícióval értek egyet.
Nem élek fotózásból, nincs róla papírom, épp ezért nem is nagyon keresek vele pénzt (gyakorlatilag csak a teljes felszerelésem árát), nem szeretem elvenni mások munkáját, mégis, bármikor megálltam/megállnám a helyem egy fotózáson. Azt nem mondanám, hogy ugyanarra vagyok képes, mint bármelyik hivatásos fotós (nyilván ez egy szubjektív dolog), de nem hiszem, hogy pusztán szaktudásunkat tekintve más munkát adnánk le. Itt inkább a kreativitás, és az egyéni nézőpont számít.
Én is azt tudom javasolni, hogy mielőtt megveszed a gépet, próbálj ki egy kisebbet, mert könnyen eshetsz abba a hibába, hogy kinövöd az első dslr gépedet, és fél év múlva azon veszed észre magad, hogy egyre több, és egyre nagyobb kell, ami borzasztóan költséges hobbi :)
Előzővagyok ;)
"a másik pedig, hogy én még sosem találkoztam olyan nem kompakt/slr, aminél az "ott van", az tényleg ott van. "
Javítanék: sosem találkoztam olyan kompakt/nem slr géppel ;)
Ez így mind rendben is lenne, ha a kérdező azt kérdezt evolna, mit vegyen, ha komolyabban akar foglalkozni a fotózással.
Ő azonban azt írta, hogy csak hétvégente akar néha ezt-azt lekapni. Ebből nekem az jön le, hogy nem akar fényképész lenni, nem akar ezzel akár komolyan, akár hobbi szinten foglalkozni, csak megörökítené a kirándulást, stb.
Márpedig erre a célra tök felesleges egy bazi nagy dslr két-három objektívvel, amikor egy zsebre vágható bridge is készít olyan képeket, amiről sem ő, sem a családtagjai nem mondják meg, hogy az nem dslr-rel készült - már csak azért sem, mert nem tudják, mi az.
Nem fotósnak, turistának tökéletesen elég a bridge.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!