Karácsonyra kaptam egy Canon EOS R100 fényképezőgépet. Észerevettem hogy a kijelző tele van zöld pontokkal (több száz), mit tegyek most? (A beállítások menüben is ott vannak.
"A gép online lett rendelve, DE cégre, ott sajnos másháshogy van ez a garancia dolog."
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről - 8:1. § [Értelmező rendelkezések]
3. fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;”
Lefordítom: A jótállási kötelezettség a fogyasztóval (ember) szemben áll fenn, és a fenti idézet szerint cég nem lehet fogyasztó.
Szóval amikor a céges vásárló bemegy hőbörögni, és inkább kicserélik/visszaadják/megjavítják/stb. csak hagyja már békén őket, utána elmeséli otthon, hogy márpedig ő aztán bement, és nem hagyta magát, mert tudja ám hogy mi a szabály, neki ne mondja meg senki, az ő is ugyanannyit fizetett érte, stb. ...
Mindezektől függetlenül a kellékszavatosság ilyen esetben is érvényes. Azaz ha a vásárló bizonyítani tudja, hogy a termék már a vásárláskor hibás volt. Ez online vásárlás esetén konkrétan lehetetlen, hiszen az átvételkor aláírja hogy sértetlen, hiiánytalan.
Mindezektől függetlenül a kereskedő felé jelezni kell haladéktalanul a problémát, aztán kiderül. hogy mennyire partner a megoldásban.
Ha minden kötél szakad, márkaszervizben saját költségre javíttatás is elképzelhető.
"Én vittem már vissza cégeset elállásra, sima ügy volt."
Ezt nem szokták érteni:
Nem tilos, megtehetik, de nem kötelesek.
Tehát egyik nap visszaviszed és nincs semmi, egy hét múlva ugyanott ha elutasítják, csodálkozol. De nincs min.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!