Érdemes az APS-c objektívparkom mellé fullframe fényképezőt vennem?
Egy sony A7III-on gondolkodom, amire azért lenne szükségem, mert rendszeresen rossz(abb) fényviszonyok mellett fotózom mostanában. Hiszen tél van, keveset süt a nap, és én utálok állványt cipelni.
De eddig két APS-c szenzoros Sony gépem volt csak, így az összes objektívem nem fullframe-objektív. (kifejezettem kisszenzos gépre valók)
Tudom, hogy használhatom crop-modeban a fullframe gépen is őket, de szerintetek ez így értelmes befektetés? Ha APS-c módban használom a fullframe gépet, attól még élvezhetem a nagy szenzor előnyeit ugye? (laikus vagyok)
Uhh. Lehet én vagyok segghüle a témához, de még mindig nem vágom.
Ahogy mondtam: én ~fullhd felbontású képet vágok ki végül a kész fotóból (utómunka után, a végén ekkora kép fog kábé maradni). Az nem túl sok megapixel... Tegyük fel, hogy egy 24 megapixeles fullframe érzékelős kép közepéből vágom azt ki, vagy egy szintén 24 megapixeles aps-c-vel készült közepéből. (levágnék a aps-c-vel készült képből is, főleg, ha vízszinteznem kell, elforgatni utólag meg minden)
Komolyan nem nyerek semmit, ha nagyobb érzékelős géppel készítettem volna el azt a fotót?
Azóta egy másik, a fotózással foglalkozó ismerősömtől azt tudtam meg szintén: "dehogynem, a fullframe -bármilyen képkivágás módban-, automatára állítva rövidebb záridővel készít ugyanolyan zajszint mellett fotót, mint a kis szenzoros gép. 1.8-as rekesz mellett is 1/50-el lehet vele éjszakai városképet készíteni, míg apsc-vel ilyenkor már 1/20-ra állít, vagy ha shutter módban 1/50-et állítok be, akkor a kisebb szenzoron zajosabb lesz a kép". Most akkor nem így van?
Szőrszálhasogatási versenyt nem fogok nyerni, de akinek volt már többféle fényképezőgép a kezében, az pontosan tudja, hogy nem fullframes géppel nem lehet már a naplementét követő félórában fotózni a városokban megszokott megvilágításnál, míg egy fullframe géppel lehet. APS-c-hez olyankor már állvány kell és kész.
A szőrszálhasogatás pedig csak az egó kenegetésére való.
Hogy a Pixinfo.com hasonló témát boncolgató cikkéből idézzek:
"Teljesen egyértelmű, hogy ez az objektív így nem alkalmas a tökéletes leképezésre full-frame szenzoron, azonban ha nem kívánunk teljes felbontásban dolgozni, hajlandók vagyunk kisebb kivágást eszközölni (kb. 1,2×-es itt is bőven elég kell legyen), akkor igen kedvező áron juthatunk hozzá egy f/1,4 fényerejű, kb. 35mm ekvivalens látószöget adó objektívhez." Írták ezt egy aps-c rendszerre készített objektívről, amit ajánlanak Full frame-hez is.
Ha nem sajnálod a pénzt erre a gépre, akkor mindenképp vedd meg, komoly előrelépés lesz.
Hát ennek az idézetnek mi köze a témához?
Ezt már ismerem, amikor valaki hülyeséget ír, és helyre igazítják, akkor jönnek a kötözködés meg szőrszálhasogatás jelzők. :D
14: Köszönök mindenféle segítséget, de a saját szempontjaim figyelembevételével továbbra is az a benyomásom, hogy egy fullframe géppel nem szenvednék úgy szürkületkor, mint egy aps-c-vel.
Ha erre vonatkozóan van cáfolatod, az elgondolkodtatna, de ha igaz, hogy mondjuk f2.0-án ugyanolyan ISO mellett a fullframe rövidebb záridőt tesz lehetővé, akkor én meg vagyok győzve. Mint mondtam, 5-10 megapixeles felbontású kép lesz a végeredmény, utómunka után.
13:
Már leírtam részletesen, láthatóan el sem olvastad, de akkor egyszerűbben:
Ha crop módban használod a FF szenzort, akkor az pontosan olyan, mint ha egy cropos szenzorod lenne, mivel a cropos szenzor pontosan attól cropos szenzor, hogy kisebb. Így a high iso performance is ugyanolyan lesz. Az a szőrszállhasogatás, hogy esetleg a kevesebb pixel miatt kisebb lesz a pixelenkénti zaj, így kevesebb zajt kell szűrni, de ez meg csak annyit jelent, mint ha kisebb megapixeles crop szenzorra váltanál (van ilyen is azonos technikai szinten), illetve a dinamikatartomány az nyilván kisebb pixelsűrűséggel jobb.
15:
Olvasd már el, amit 10-ben írtam, ott leírtam, hogy mitől szenvednél kevésbé szürkületben egy FF géppel. Pontosan amiatt, mert nagyobb a szenzor. Ha a szenzornak csak egy részét használod, akkor elveszik ez az előny, mert az olyan, mint ha kisebb szenzort használnál. Ha szürkületkor kevésbé akarsz szenvedni, akkor oda FF obi is kell. De nem tudom milyen obijaid vannak, az is alternatíva, ha nem váltasz FF-re, hanem azon az áron fényerősebb obit veszel.
11/18 A kérdező kommentje:
Ahogy mondtam: én ~fullhd felbontású képet vágok ki végül a kész fotóból (utómunka után, a végén ekkora kép fog kábé maradni). Az nem túl sok megapixel... Tegyük fel, hogy egy 24 megapixeles fullframe érzékelős kép közepéből vágom azt ki, vagy egy szintén 24 megapixeles aps-c-vel készült közepéből.
---
A fullhd az 1920x1080 pixel. Az 2 megapixel. Komolyan 24 megapixeles képből ekkorát használsz? Miért? Margit, normális?
Neked nem másik váz kell hanem egy teleobjektív... Ha ennyit vágsz akkor tökmindegy, miből vágod, az szar lesz...
"Ha crop módban használod a FF szenzort, akkor az pontosan olyan, mint ha egy cropos szenzorod lenne, mivel a cropos szenzor pontosan attól cropos szenzor, hogy kisebb. Így a high iso performance is ugyanolyan lesz."
Ezt írtam én is. :D
"Az a szőrszállhasogatás, hogy esetleg a kevesebb pixel miatt kisebb lesz a pixelenkénti zaj"
Ilyen éktelen marhaságot meg biztosan nem írtam. :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!