Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » Érdemes az APS-c objektívparko...

Érdemes az APS-c objektívparkom mellé fullframe fényképezőt vennem?

Figyelt kérdés

Egy sony A7III-on gondolkodom, amire azért lenne szükségem, mert rendszeresen rossz(abb) fényviszonyok mellett fotózom mostanában. Hiszen tél van, keveset süt a nap, és én utálok állványt cipelni.

De eddig két APS-c szenzoros Sony gépem volt csak, így az összes objektívem nem fullframe-objektív. (kifejezettem kisszenzos gépre valók)

Tudom, hogy használhatom crop-modeban a fullframe gépen is őket, de szerintetek ez így értelmes befektetés? Ha APS-c módban használom a fullframe gépet, attól még élvezhetem a nagy szenzor előnyeit ugye? (laikus vagyok)



2021. jan. 4. 14:30
1 2 3 4
 1/35 anonim ***** válasza:
Szerintem attól függ, mit értesz a nagy szenzor előnyei alatt. Mert ha ugyanakkor a pixelmérete, mint a kicsinek, akkor azzal az objektívvel, amivel csak a közepét hasznosíthatod, pont azt nyerted a réven, amit elvesztettél a vámon, nem?
2021. jan. 4. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/35 anonim ***** válasza:

Nem, crop módban nem élvezed a nagyobb szenzor előnyeit. Az ugynaz, mint ha kisebb szenzorra vetítenél képet, ugyanaz lesz a DoF, ugynaakkora lesz a látószög (FF obival nagyobb lenne FF szenzorral), ugyanakkora lesz a méretarányos zajosodás, a pixelarányos zajosodás meg nyilván attól függ, mekkora a pixelsűrűség. A felbontás pedig akar kisebb is lehet, ha kisebb a pixelsűrűség a nagyobb szenzoron.


Csak akkor van előnye a full frame szenzornak, ha FF obival hasznalod. Nyilván ha van egy-egy jó obid, amit tovabbra is használnál, akkor nem érdemes megszabadulni tőle, de ha csak cropos obikat használnál, akkor nem érdemes váltani.

2021. jan. 4. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/35 A kérdező kommentje: