Autó akkumulátor 12V 70Ah 1.5 év alatt tönkrement, ha töltés után is csak 12.4V van benne?
12.4V töltés után azt jelzi, hogy már koránt sem 100%-os az akksid. Ez hozzávetőlegesen 50%-nak felel meg, de innen szerintem már gyorsuló ütemben fog esni a kapacitása.
A jó hír, hogy a generátorod az jó.
Indítózás közben szerintem nem különösebben érdemes nézni a feszültséget, de egyébként a 8-9V nem tűnik rossznak szóval ebből ne vonj le következtetéseket. (évekig dolgoztam indítómotorokkal mint mérnök).
Az autórádió nálam fullon töltött akksinál is kikapcsol, szóval szerintem ennek az akksihoz egyébként sincs köze.
"az autórádió az indítózás közben már kikapcsolt, mert nem volt meg a kellő feszültség"
Ez nincs összefüggésben az akku állapotával.
"töltés után is csak 12.4V van benne?"
Érdemes egy próbát tenned, ha át tudod mosatni az akkut. Alapvetően a cellák alján felgyülemlő iszap szokta rövidre zárni a fegyverzetet, ami orvosolható. Örökké nem fog tartani tőle az akku, de 1-2 évet még teljesíthet hiba nélkül.
Ez nem olyan, mint a Li-ion akku, a töltés levétele után nem marad a végfeszültségen, hanem visszaesik. 30 perc pihentetés után nekem is kb. annyira, ha jól emlékszem.
Indítás is jól meghúzza, ez természetes.
De nem ez a lényeg, nem ezt kell figyelni. Azt észre fogod venni, amikor már döglődik az akku. Egyszerűen abból, hogy túl hamar lemerül, nem tartja a töltést, nem úgy viselkedik, ahogy korábban megszoktad.
Gyakori például a cellazárlat, illetve átvezetés, olyankor egy cella feszültsége kiesik a sorból, ezért 10 V körül áll meg, terhelés nélkül. De ekkor már a terhelést sem bírja.
A jelenség ismertetőjele, hogy az átvezető cellában csökken a folyadékszint, mert elkezdi főzni a vizet (lemerítő önmagát), hiába is pótolod. Eleinte csak lassan, de ilyenkor már hamar vége lesz. Ezt az átvezetést a cella aljába leülepedő anyag okozza, ami leválik az elektródákról, bár ez ellen is próbálnak védekezni, tasakos konstrukcióval.
Másik hibaforrás a lassú szulfátosodás, amitől a kapacitás csökken, belső ellenállás nő. Ettől is rövidül az állóhelyzeti indítóképesség időtartama, de nem olyan feltűnően, évekig tartó folyamat.
"az autórádió az indítózás közben már kikapcsolt, mert nem volt meg a kellő feszültség"
Az autórádió minden indítózáskor kikapcsol. Ez direkte így van csinálva, az áramkörök védelme érdekében. Elek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!