Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Autó/motorkerékpár akkumulátor...

Carcass9 kérdése:

Autó/motorkerékpár akkumulátort tölthetek ezzel az értékű töltés vezérlővel?

Figyelt kérdés
A helyzet az, hogy rendeltem egy akkumulátor töltés vezérlőt motorkerékpárra, melynek kimenete 14,97-15V között ingázik, mindegy, hogy alapjárat vagy nyélgáz! Egy AMG akkumulátorra van rákötve mely 12 V 4,5 AH-s! Nem teheti tönkre az akkut ez az érték?

2018. aug. 21. 20:45
 1/10 anonim ***** válasza:

Nyugodtan adhattál volna valami linket, típust, hogy ne kelljen vaktában találgatni! Hány amperos például a töltő?

Miért is kell járó motornál mérni egy akkutöltőt?

Véletlenül nem a motor töltése tolja fel?

Miért kell felkiáltójellel kiabálni egy kijelentő mondat végén?

2018. aug. 21. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Illetve félreértettem, nem külön akkutöltőt vettél, hanem egy töltésszabályzót a motorhoz, pillanatra eltájolódtam.
2018. aug. 21. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Azért zavartál meg, mert a járműveknél ezt feszültségszabályzónak szoktuk nevezni.

Töltésszabályzó, töltésvezérlő más téma (akkutöltő).

Egyébként a kétkerekűek söntszabályzóinál előfordul, hogy kicsit túlszalad a feszültség, főleg ha már elhasználódott az akku és megnőtt a belső ellenállása, emiatt nem terheli le kellően az akkut.


Ez ugyanis nem olyan, mint az autók sokkal korrektebb feszültségszabályzója, de abban eleve más a generátor is (gerjesztett forgórészű szinkron generátor).

Kétkerekűnél jellemző a permanens mágneses generátor, amit tirisztoros söntstabilizátorral terhelnek le, ami viszont eleve kicsit tökéletlen megoldás.

2018. aug. 21. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Ezt nem hiszem el, már megint elírtam:

...főleg ha már elhasználódott az akku és megnőtt a belső ellenállása, emiatt nem terheli le kellően a _____generátort____.

2018. aug. 21. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a gyors válasz(oka)t! Elnézést, valóban a link lemaradt, pedig volt eszemben, de akkor most pótlom! Erről lenne szó egyébként :


[link]

2018. aug. 22. 06:27
 6/10 A kérdező kommentje:
Az értéket azt nem tudom ami az ampert illeti, a bemeneti feszültséget (AC) azt viszont igen mert kimértem. 20,5-22 volt között ingázik, mert ez egy babetta 210 típusú motorkerékpár 3db sorba kötött világító tekercsei lennének.
2018. aug. 22. 06:34
 7/10 A kérdező kommentje:
Az utolsó írásomból az kimaradt, hogy ez az érték amit kimértem, ez alapjáratra értendő. Értelemszerűen ha húzom a gázt, felszökik ez az érték 35 V-ra is..
2018. aug. 22. 08:39
 8/10 anonim ***** válasza:

Az AC-betápot testfüggetlenül kötötted rá? Mert itt úgy mutatják:

[link]

Azért nem mindegy, mert amelyiknél a bemenet testfüggetlen, azok egy Graetz-híddal kezdődnek, utána következik a tirisztoros söntstabilizátor, ami nem tud megfelelően működni, ha az AC-bemenet egyik ága testelve van.

2018. aug. 22. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Természetesen testfüggetlenül van bekötve. Erre külön odafigyeltem. Van egy motoros dobozom hátul, annak az aljára van szépen, igényesen felszerelve, tehát vázhoz véletlenül sem ér. A doboz nem fog megolvadni mert egyrészt akkor hőt nem terhel (már mentem vele azóta pár km-t, s langyosnak sem mondható), így minden rendben lesz vele remélhetőleg.
2018. aug. 22. 16:51
 10/10 anonim ***** válasza:

Ideális esetben cellánként legfeljebb 2,45 V (azaz 14,7 V) lenne 25 °C-on.

Aliexpressen írja egy vásárló:

[link]

Подключил с аккумулятором - напряжение от 12,77(на холостых) до 15,01 Вольт.

Vagyis alapjáraton 12,77 V, amúgy 15,01 V-ot mért.

Mindenesetre az akku kapcsain kell mérni, hogy a vezetékek feszültségesése ne tévesszen meg.

2018. aug. 22. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!