Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Ha lemerült az autóban az...

Ha lemerült az autóban az akkumulátor akkor már később lehet hogy kissebb indító áramot ad?

Figyelt kérdés

A probléma az lenne, hogy az autómban van egy 12v 56ah-s akkumulátor. Párszor lemerűlt. Fel lett töltve viszont mostmár napi első indulásnál vagy melóból kiérve nehezen indul. De napközben viszonylag jól indul, bár nem az igazi.


Lehet hogy az alatt a 8-10 óra alatt elveszti a töltést, és nincs akkora indító áram?


Most volt vezérlés cserélve, szóval nem tudom, hogy az miatt, vagy az aksi miatt nehézkes az indítás. Feleslegesen meg nem akarok kidobni 15 ezer forintot aksira, ha lehet nem is abban van a hiba.


Válaszokat előre is köszönöm!



2018. júl. 22. 11:44
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Az indítóakkuk nem szeretik, ha teljesen lemeríted őket. Pár lemerítéstől már károsodik.


Meg kell méretni, hogy jó-e még az akkud.

2018. júl. 22. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Autóvillamossági szerelő kb 3 sec alatt megméri.
2018. júl. 22. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Cseréld ki az akkut. Bár az is lehet, hogy a töltésed nem jó, vagy az önindító rossz, és nagyon sok áramot vesz fel. Nézesd meg egy szerelővel.
2018. júl. 22. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Az indító akkumulátoroknak nem tesz jót ha sokszor szinte nullára le vannak merülve. 2-3 lemerülés még nem árt neki annyira, de a sokadik már eléggé, akár az indítóáramot meg is öli szinte, utána már csak arra jó hogy kisebb inverterrel tudj vele nem nagy teljesítményű 230voltos eszközt működtetni áramkimaradás esetén kb 30-40 percig ha nagyon szükséges.


De előttem írták hogy lehet önindító probléma is, lehet nem kap megfelelő töltést, de egy ismerősöm autójával olyan probléma volt hogy az akkusaruk nagyon el voltak már oxidálódva, koszolódva, azokat lepucolta és utána sokkal jobb volt.


Én a helyedben elvinném egy szerelőhöz hogy mérjen be rajta mindent, indítóáramot, töltést, akkumulátor állapotát, meg nézze meg az önindítót is. Nekem az önindító csinált ilyet, és 2 hónap után teljesen tönkrement.

2018. júl. 22. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Sajnos mi nem tudjuk megvizsgálni, így neked kell elvinni olyanhoz aki megteszi.
2018. júl. 22. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

"Párszor lemerűlt."

Rövid ü a merülés és az sem mindegy, hogy mitől: az autó ritka használatától, vagy szokatlan módon, attól függetlenül is. Ugyanis pont így szokott kezdődni az akku tönkremenése, általában egy cella hibája miatt. Elhasználódás szempontjából az sem mindegy, hány éves akku.

"De napközben viszonylag jól indul, bár nem az igazi."

Eszerint a töltés jónak tűnik, de jó lenne ellenőrizni egy multiméterrel is, járó motornál a feszültséget.

"Lehet hogy az alatt a 8-10 óra alatt elveszti a töltést, és nincs akkora indító áram?"

Amikor már döglődik, szokott ilyet csinálni, méghozzá rohamosan romolhat az állapota.

"Most volt vezérlés cserélve, szóval nem tudom, hogy az miatt, vagy az aksi miatt nehézkes az indítás."

Ezt minden autóvezető fel tudja mérni, hogy nehezen tekeri az akku az indítót, vagy jól teker, de nehezen gyújt a motor. De utóbbi sem a vezérlésre utal általában.

Lehet persze kisebb eséllyel más gond is, de jóval nagyobb esélyed van az akkuhibára, a leírtak alapján is eléggé arra mutat minden.

Akkucsere indokoltságának meghatározása valójában elég egyszerű, bár kétségtelen, hogy laikusok számára ez is probléma lehet. Cellazárlat (átvezetés) egyébként megnyilvánul a kapocsfeszültség csökkenésben is.

2018. júl. 22. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Ha megyek egy kört az autóval és rámérek, akkor 12,7 V-ot mérek.

Pár óra álással később már csak 10,7


Ezekszerint az aksi hamar elveszti a töltését. Tehát az aksi a rossz?

2018. júl. 22. 16:18
 8/11 anonim ***** válasza:

Cellahibás, én már kétszer is jártam így, de ezek legalább kiszolgáltak kb. 10 évet.

Természetes elhasználódás miatt a lemezek anyaga évek során leülepszik a cella aljába, ahol előbb átvezetést majd zárlatot okoz. Gyakorlatilag lemeríti önmagát a cella. Ismertetőjel az is, hogy abban a cellában elfőzi a vizet. Hiába pótolod, leesik a szint, a többihez képest.

Töltés hatására a hibás cella feszültsége is emelkedik, de több-kevesebb állás után le is szívja önmagát, ezért ilyenkor 6 cella helyett már csak 5 cella eredője mérhető:

10,7 / 5 = 2,1 V. Plusz a 6. cella 0 V nagyjából.

Ha minden igaz, akkor csak utolért az akkuk leggyakoribb szokásos hibája. A dolog további érdekessége, hogy az akkukat gyakran a nyári meleg nyírja ki, aminek eredménye őszre, tél elejére mutatkozik meg.

Ajánlatos a feszültség ellenőrzése járó motornál (de nem alapjáraton, hanem legalább közepes gázadás mellett!), az új akkuval is, nehogy kinyírja valami töltési hiba.

2018. júl. 22. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Esetleg még hozzátenném, akinek nehézsége támad a döntéssel kapcsolatban, legegyszerűbb keresni egy akkus szaküzletet (ha van a környéken), ahol az "akkus ember" rögtön felismeri a problémát, berakja az újat és ennyi.
2018. júl. 24. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 veterán vas ***** válasza:

Ha leállításkor 12.7-et mértél, de ez pár óra alatt lement 10.7-re -úgy hogy semmi fogyasztó nem volt bekapcsolva- akkor akkumulátor tárolóképessége immár a múlté. :(

Ez esetben nem sok kísérletezni és méregetni való van. Akku csere.

2018. júl. 24. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!