Ügyfélkaput nem használom .. de van.. Eztán sem szeretném használni sem az ügyfélkapu pluszt,sem a DÁPot... Milyen hatranyaim lesznek ?
Nem akarok online ügyet intézni...később a valasztast is ehhez kötik, nem bánom..
Egyébrol tud valaki?
Van egy autó a nevemen..ezzel kapcsolatban lehet gondom?
Holnap megyek a kormányablakba, de szeretném tudni, hátha van valakinek információja.
Köszönöm, ha időt szansz rá!
Magánszemélyeknek egyelőre nem kötelező az ügyfélkapu. Ha nem szeretnéd használni hat ne tedd.
Mindent amit ott lehet intézni, azt a kormányablakban is el tudod.
Semmilyen hatással nincs a tulajdonodra az ügyfélkapu.
Csak annyi hátrányod lesz, ha valami hivatalos dolgot elektronikusan akarsz elintézni, akkor az ügyfélkapu használatához előtte be kell állítani a kétfaktoros azonosítást - ez az Ügyfélkapu+ - az [link] oldalon. Erről bővebben itt:
[link] sugo/s-bejelentkezes/s-felhasznalonev-es-jelszo/s-uk_megszunese_240116
írnak.
Az igénylés menetéről meg itt:
[link] sugo/s-bejelentkezes/s-totp/s-totp-megrendeles
kiemelendő: nem kell DÁP, sőt okostelefon se, mindez megoldható szokványos asztali gépen is, ehhez létezik webes (totp.app) illetve asztali (a hivatalos oldalon a verifyr alkalmazást javasolják, de működik más kétfaktoros alkalmazással is, mint például az ingyenes, nyílt forrású, multiplatform KeePassXC-vel is - bővebben erről itt: [link] ) alkalmazás is.
Ha nem lesz Ügyfélkapud, az EESZT-et nem fogod tudni használni mert KAÜ-n keresztül érhető el az is. Leleteket nem látod, időpontot foglalni online nem tudsz.
Adóbevallást már említették korábban.
Ha Ön nem kötelezett elektronikus kapcsolattartásra, de elérhető elektronikusan, akkor a NAV a KÜNY-tárhelyére helyezte el a határozatot vagy értesítő levelet. A KÜNY a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartás, a köznapi nyelvben általában Ügyfélkapuként hivatkozunk rá.
A tárhelyen lévő dokumentumait érdemes tartós tárba helyezni, mert egyébként a küldés után 30 nappal már nem lesz elérhető. A NAV-tól érkező dokumentumait a NAV Ügyfélportálján is megtekintheti.
Ha nincs ügyfélkapuja, az iratot papíralapon kapja meg, átutalással is lehet fizetni.
Az ügyfélkapuval nem rendelkező adózók (postán, elektronikusan, sms-ben) kérhetik adóazonosító jelük és születési dátumuk megadásával a területileg illetékes NAV-tól, hogy részükre a NAV postai úton megküldje a bevallási tervezettet.
Ha nem kéred a tervezetet, akkor is automatikusan elfogadásra kerül
"Holnap még nem lesz hátrányod, csak január 16 után lehet."
Akkor sem lesz nagy hátránya, csak annyi, hogy kötelezően be kell állítania a kétfaktoros azonosítást (amit idáig nem kellett), ha használni szeretné az Ügyfélkapu-t.
8-as
A 7-es vagyok
Én értelek, de ha a kedves Kérdezőnek jó az, ha mindenért be kell mennie a Hivatalba, ha neki ez így megfelel, akkor végül is nincs hátránya. Azonkívül, hogy a saját és a hivatali dolgozó idejét rabolja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!