Kezdőoldal » Egészség » Mentális egészség » Aspergeres fiúként nem jeleske...

Aspergeres fiúként nem jeleskedem a reál tantárgyakban! Nem furcsa ez? Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?

Figyelt kérdés
16 éves gimnazista vagyok. Egyértelmű diagnózist sosem kaptam, de már kisgyermekkoromban voltak velem 'problémák'. Anyám szerint megkésett beszédfejlődésű voltam, óvodás koromban logopédushoz is jártam. Semmilyen disz- előtagú rendellenességem nem volt, de a beilleszkedési zavarok miatt rám húzták az SNI-t, ami mára már BTM lett. Általános iskolában egész jó tanuló voltam, a problémák gimiben kezdődtek el igazán. Az osztálytársaimmal nem jövök ki jól, nincs közös beszédtéma, visszahúzódó természetem miatt gyakran válok gúny tárgyává. Az önbizalmam romokban, motivációm gyenge, és a reál tantárgyak nagyon nehezen mennek. Érdekes, hisz mindenhol azt olvasni, hogy az autista fiúk matekzsenik. Én meg inkább humán érdeklődésű vagyok. Már alsós koromban fogékony voltam a politikai témákra és a térképekre, s ez az érdeklődés mai napig töretlen. A beszűkült érdeklődésem és a hiperfókuszom teszi lehetővé, hogy irodalomból, történelemből és földrajzból perfekt legyek, a többi tantárgy hidegen hagy. A matek kivételével mindegyiket meg tudnám szerintem tanulni egy 4-esre, ha kellő motivációm lenne. De a fentebb említett tantárgy mumus, hisz egyáltalán nincs érzékem hozzá. Gondolkodtunk felmentésen, de ez sajnos eléggé bonyolult eljárás. Értelmes válaszokat szeretnék, trollok kerüljenek! Köszönöm.

dec. 25. 19:42
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Kisgyerekkènt ovis korodban milyen volt az èrdeklődèsi köröd?

Mennyire későn kezdtèl beszélni?

SNI-s mikor és miért lettèl?

Hogy úsztad meg a diagnózist?

dec. 25. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
"mindenhol azt olvasni, hogy az autista fiúk matekzsenik" - Ez csak egy bugyuta sztereotípia egyébként.
dec. 25. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Egyáltalán nincs így. Nem tudom, hol olvastad. De épp az ennek az átlagostól eltérő idegrendszeri fejlődésnek a jellemzője, hogy nagyon sokszínű. A nem autistáknál is nagyon különböző lehet, hogy ki, miben jó. Itt sincs ez másképp. Az erős érdeklődés általában szinte minden autistánál meg van, de ezek humán területek is lehetnek, vagy nem is feltétlenül kell tudományos területnek lenni. Ha nem vagy diszkalkuliás, menni fog legalább kettesre, csak igyekezz. Az, hogy a matek nehezebben megy, azzal vannak még így rengetegen, nem gondolom, hogy az aspergerrel függ össze
dec. 25. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem amiatt van ez a sztereotípia, hogy sok autista fiú, mivel a humán világot gyakorlatilag nem érti, inkább a reál területek irányába fordul, azzal foglalkozik sokat. És hát sok esetben a gyakorlat teszi a mestert.


Könnyen lehet hogy te se vagy képtelen a matekot megtanulni, az akadály inkább hogy nem érdekel, emiatt elhanyagoltad, emiatt hiányoznak az alapok és akkor persze hogy nem érted.


Szociális kommunikációs fejlesztés létezik, nézz utána. Szerintem minimum egy olyan szintre érdemes megpróbálni feltornázni magad, hogy akivel akarsz, tudjál kapcsolatot teremteni. Ha a emberrel nem is akarsz, valószínűleg lesz egy-két fontos eset, ha véletlenül belefutsz olyanba akinek azonos az érdeklődése, akkor oda tudj hozzá menni.

dec. 25. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Nem furcsa. A beszűkült érdeklődési kör jellemző az autizmusra - bár korodra a legtöbb kamasz már specializálódik, humán vagy reál irányba.

A diszkalkulia meg az Asperger-szindróma nem zárja ki egymást. Most az autizmus irányába inkább még ne vizsgálódjatok - lehet, hogy emiatt eltanácsolnak a gimnáziumból, és nehéz olyan helyet találni, ahol befogadnak. Az EKG-ban és a Humánusban is betelhettek a helyek.

dec. 26. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Kezdjük azzal, hogy az öndiagnózis mindig veszélyes, tehát a kérdésed arra a részére, hogy érdemes-e kivizsgáltatnod magad a határozott és egyértelmű válasz az igen.


Ezen kívül nagyon igaz mindaz, amit előttem is írtak mások is, hogy az autizmus és így az asberger jellemzője is a speciális érdeklődés, nem feltétlenül a reál.


Ezen kívül minden fiatalra igaz diagnózistól függetlenül, hogy az a fontos, hogy valamiben, valamikben kiemelkedő legyen, a többi meg meglegyen. Szerintem az is nagyon jó pont, amit írt vki előttem, hogy mivel általában a fiúk reál beállítottságúak, de közel sem mindenki, az autisták meg pláne, ezért ez inkább következmény szokott lenni, mint szimptóma.


Mindezeken kívül pedig minden a tanáraidon és a tanítási módszereiken múlik, mert én pl. átlagos gimnazista lányként küszködtem és utáltam a reáltárgyakat, aztán láttam példákat utána, később arra, hogy hogy lehet bármit úgy tanítani, hogy érdekes legyen, megfogjon, értsem és akarjam tanulni, legyen az bármilyen reál tárgy, tehát vszeg csak a tanítási módszer nem neked megfelelő, ám ehhez meg találhatsz külső segítséget magántanár, korrepetálás, tanfolyam vagy bármilyen más segítség formájában, mert közben meg kár lenne, ha lehúzná az átlagod, ugye.


Mindenesetre hivatalos diagnózis nélkül te se diagnosztizáld magad, mert jót nem teszel magaddal, hanem sőt, csak rosszat, úgyhogy fordulj szakemberhez diagnózisért!

jan. 23. 05:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!