Kezdőoldal » Egészség » Mentális egészség » Suliban mért nem tanítanak a...

Suliban mért nem tanítanak a mentális betegségekről?

Figyelt kérdés

2022. ápr. 21. 08:34
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
22%
de lehet kezelni valamennyire és tenni is lehet a megelőzéséért. Légzéskontroll, relaxáció stb útján. Meg számos dolog van a stresszkezelésére.
2022. ápr. 21. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
86%
11. Kevered a szezont a fazonnal: egy dolog a stressz, és egy egészen másik a mentális betegség...
2022. ápr. 21. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
58%
Tanítanak. Pl. itt: Általános Orvostudományi Kar – Semmelweis Egyetem
2022. ápr. 21. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
20%

13

Ja, mert aki orvosira jár, az úgy mondja, hogy "suli". Elképzelem az orvostanhallgató srácot, ahogy ismerkedik egy csinos lánnyal és kérdi a lány, hogy "na és hova jársz?", erre a srác: "hát suliba".


Nyilván középiskoláról van szó.

2022. ápr. 21. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
76%
mondom kezelni.. ÉS a mentális betegség együtt jár a stresszel is.
2022. ápr. 21. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
69%
14- bármily hihetetlen számodra az egyetemisták jó része nem veszi magát túl komoylan.. ÉS használják a sulit egyetemre is. Ahogy a FŐSULI kifejezés is használatos.
2022. ápr. 21. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
81%

16

Igen. Ha két ember TUDJA egymásról, hogy hova jár, akkor mondhatják, hogy suli. (Bár vótam egyetemista, soha nem mondtuk szerintem, hogy suliba járok-suliba megyek-a suliban ez és ez történt.)


Amúgy meg ne hari, de mit tanítanának az orvosi suliban? Mezőgazdaságot?


A kérdés nyilván nem az orvosi sulira vonatkozott.


Felesleges kötekedés.

2022. ápr. 21. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
43%
Szerintem is jó lenne, ha legalább minimális fogalmuk lenne a betegségekről összességében a fiataloknak. Biológia keretében néhány órát tényleg érdemes lenne rászánni, mert elég csak megnézni, hogy ebben a rovatban is miket kérdeznek, milyen alapvető ismeretük sincsen a betegségekről, vagy arról egyáltalán, hogy milyen betegséggel hova kell fordulni. Sokkal életszerűbb és hasznosabb lenne az ilyen ismeretanyag átadása, mint a sejtszintű biológia ismerete középiskolában.
2022. ápr. 21. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
88%

Amiért nem tanítanak arról sem hogy hogyan fizess be egy csekket, hogyan kezeld a stresszt amit a mindennapokban szerzel, vagy eleve arról, milyen tanulási módszerek vannak, nem tanítják hogyan vitatkozz anélkül hogy átmenjen veszekedésbe, nem tanítanak önvédelmet, villanykörte kicserélést, hogyan működik a hitel és a bankok, adóbevallás, feldolgozni azt ha hibázol, önéletrajzot írni, normális módon gyereket nevelni vagy akár a másik nemhez közeledni, de tényleg sorolhatnám végtelenségig.


(Az ha neked valami hasznosat is tanítottak, esetleg valamit a fentiek közül az azt jelenti, hogy te a szerencsés kisebbségbe tartozol.)


A kanalasgém párzási szokása, az éghajlatunkon sem élő, maximum állatkertben látható élőlények biológiai felépítése (ami amúgy is oda van írva az állatkertben a táblára) egészen a szabad szemmel nem látható papucsállatka szaporodási módszerének ismerete valószínűleg nagy hasznunkra lesz az életben.


A százötvenedik költőről megtanulni mikor milyen munkahelye volt, az összes exének a születési dátumát kívülről vigyázzállásban feleléskor visszaköhögni természetesen biztosan egy olyan dolog, ami nélkül nem lehet kulturált a magyar ember. A költő életútját ELOLVASNI elhiszem hogy jó dolog. Kívülről felköhögtetni már átmegy az értelmetlen kategóriába. A versre kellene összpontosítani és nem azt megtaníttatni a diákkal hogy a kő amit feldobott a tanár szerint mit szimbolizál (majd erről a feldobott kőről 5 oldalt íratni a füzetbe), hanem azt kellene előadnia a diáknak, hogy a vers az a számára mit jelent. Mit váltott ki belőle, mire gondol róla. Elveszi az embertől az ilyen művészet élvezetét ez az egész bohóckodás amit leművelnek sok helyen...


Matekból bele kényszeríteni a gyerekbe a legbonyolultabb matematikai képleteket egy egészen felháborító, barbár dolog. Egyrészt 99%-át nem fogja használni az életben, sőt, a továbbtanulás során se, ha nincs hozzá érzéke, vagy kedve. Deriválni, kalkulust számolni meg a legösszetettebb képletek megoldását egy humán beállítású, jövőben rohadtul nem matekkal tovább menő emberbe belenyomni nem más mint értelmetlen kínzás. A logikát MÁS módszerekkel is lehet fejleszteni, ha valóban ez lenne a cél.


Summa Cum Laude jogász vagyok, az oktatás végigverte már rajtam bőven a magáét, és így is el tudom mondani, hogy teljesen, 100%-ban értelmetlen volt az egész.

Még nagyapám mondta, nagyon okosan, hogy ez az egész folyamat (mivel látjuk hogy értelmetlen) csupán arra megy ki, hogy megtörjenek, megneveljenek, és a nevelés módszere itt nem más mint a hatalomnak való alávetés. Tehát szoktatnak téged ahhoz a mintához, hogy van feletted 1 tekintélyszemély, aki olyan feladatokkal fog téged bombázni ami értelmetlen és nehéz neki eleget tenni, viszont meg kell tanulnod hogy neked eleget kell tenned a parancsainak, bármilyen értelmetlenek és borzalmasan nehezek is azok. Hozzá kell szoknod ahhoz, hogy bizony a 40 oldalas tananyagot egyik hétről a másikra tizenéves fejjel nem fogod maradéktalanul bemagolni, és bizony a tanár ha akar, talál rést a pajzson, amit neked tűrnöd kell. Fog tudni olyat kérdezni ha akar, hogy megbukj, egyest kapj, akkor pedig vigyázzba állva tűrd. Amikor a rendőr megállít az utcán és egy mondva csinált indok alapján rádver negyvenezer forint birságot, hiába érzed úgy hogy igazságtalan, húzd ki magad, mondd hogy igenis tanár ú.. vagyis biztos úr, és szemedet lesütve, a kalapodat a kezedben szorongatva mint annó az iskolában ne állj ellen, és fogadd el a sorsodat.


Még egy régi tanárom mondott hasonlót. Ő jófej tanár volt. Szerinte is hülyeség a tananyag amit lead, de leadja, és be is vasalja. Tőle viszont meg lehetett kérdezni hogy miért teszi ezt, mit gondol erről. Ő azt mondta: nem nekem tanultok. Az iskolának tanultok. A jegyek amiket kaptok nem én adom, az iskola adja. Azt jelzi, (és most figyelj) mennyire vagy együttműködő az iskolával. Ha 5öst kapsz, jól működtél együtt az iskolával, ha 1-est kapsz, nem működtél együtt. Megbuksz, és addig tart ott amíg nagykorú nem leszel, vagy meg nem tanulod hogy együtt kell működnöd ahhoz hogy előrébb juss. Ez ennyire egyszerű. Van egy rendszer, neked a rendszerrel együtt kell működnöd, mert ez a te kötelességed. Az ne érdekeljen hogy van-e értelme a sokadig írónak a negyedik exének a nevét visszamondani a tanárnak. Nem ez a lényeg.


Az a baj, hogy ez az egész oktatási rendszer egyszerűen rossz. És nincs arra mód hogy megváltoztassuk. Régi, elavult, olyan módszerek és eszközök vannak benne ami a mai informatika alapú társadalomban teljesen felesleges és értelmetlen.

Az újítást azt hiszem legnagyobb részben "a busz esete" tartja vissza: Amikor valaki felszáll a buszra, problémázik azon hogy nincsen rajta hely.. Hát mozogjanak már beljebb! Nem látják, hogy neki rossz??? HÁT VÁLTOZÁS KELL!!! Aztán 1-2 megálló múlva leszállnak a buszról, és emberünk beljebb kerül, kényelmes pozícióba. Ekkor is lesznek új felszállók akik nem férnek fel, ott ordibálnak az ajtóban. De emberünket nem érdekli: ha nekem végig kellett állnom és várnom, akkor csináld meg te is ! Nekem már jó idebent, az a probléma nem az enyém, oldja meg akié a probléma.

=> Ezért van az hogy amíg iskolába járunk érezzük a bőrünkön hogy ez mekkora szar, mennyire értelmetlen az egész, változást akarunk, viszont akik valóban változtathatnának, szavazhatnának érte, megreformálhatnák az egészet úgy vannak vele, hogy miért is tennék? Hiszen nekik már jobb a helyzetük, nem járnak iskolába, amikor meg ott voltak ők is végigszenvedték. Na így sose lesz változás..

2022. ápr. 21. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
36%

Ehhez az oktatási rendszeres szöveghez jól illik Albert Einstein idézete is:


"Mindenki egy zseni. De ha egy halat az alapján ítélünk meg, hogy milyen jól tud fára mászni, egész életét úgy fogja leélni, hogy ostobának hiszi magát."


Ahelyett hogy kiderítenék az iskolai oktatás keretein belül hogy egy adott gyerek mihez ért, mihez van tehetsége, érdeklődése és adottsága, és azokra helyeznék inkább a hangsúlyt, nem arra ami nem megy, utálja és soha nem is fogja használni, teljesen más emberek lennének kinevelve a társaságunkba.

Ehelyett a nyakukba ömlesztik az összes tantárgyat amiket az összes többi tantárggyal egyenlő fontossággal, és az összes többi gyerekkel összevetve is egyenlő nehézségi fokon és szigorral kérnek számon, amit ráadásul egy 5ös skálán meg is bélyegzik a gyerekeket, hát..


Mert hát mindenki találkozott már azzal a jelenséggel hogy minden tanárnak az ő tantárgya a legfontosabb az egész iskolában, és úgy is kéri számon..


A matekosok amiatt szenvednek mert irodalmat kell tanulniuk. A humánosok amiatt szenvednek mert matekból hármasnál jobbra nem futja.. Aztán érettségi után olyan pályán mennek tovább hogy nem is foglalkoznak soha többé azzal a tantárggyal.. De ha szerencsétlen gyerek ezt már hamarabb tudja, miért kell azzal traktálni..


Még a sulis éveimből van ilyen tapasztalatom, hogy a legjobb matekosok is szívtak matekból mert nem volt idejük gyakorolni, figyelmük nagy részét lekötötte az irodalom témazáró, történelem feleltetés, és társaik, amikkel többet kellett foglalkozniuk mert nem érdekelte őket, és így nem is ment nekik olyan jól. Hát elérte a rendszer a célját mondhatom. Biológiából olyan tanárunk volt aki a legszigorúbb volt az egész iskolában, arra tanult mindenki a legtöbbet, úgy daráltuk neki a sejt szintű biológiát ahogy meg van írva, mert hát féltünk tőle meg szigorú volt és sokat követelt, és aznap amikor biológia volt, minden más tantárgyon mentek a gyenge / elégtelen feleletek, meg írásbelik a fontosabb tárgyakból. Gondolhatjátok, közülünk SENKI még hasonló területre se ment tovább ahova kellene a biosz. Megérte. Fuh.. ilyenkor dúl bennem a düh.


Miért nem lehet azt mondani legitim módon hogy ez a gyerek rühelli ezt az egész témakört úgyhogy hagyják őt ezzel békén, a minimumot már tudja hogy ha az élete során kell neki alkalmazza, de belemenni a mélységeibe a tantárgynak semmi értelme. Had koncentráljon már arra amit akar majd később csinálni.


Képzeljünk el egy világot ahol kiválaszthatod az oktatásod során már ideje korán hogy te humános vagy reálos vagy, ezeket meg ezeket a tantárgyakat KÉRED a többit pedig köszönöd nem kéred, és koncentrált oktatáson vehetnél részt, akkor beleférne az órarendbe a felesleges szenvedés órák helyére az ilyen fent leírt életre tanító oktatások is, mint stressz oldás, önvédelem, banki ügyek intézése, vagy akár a (nem csak mentális) betegségek természete, ami csak érdekel téged.


Ha olyan lehetne az élet már általános iskola 5-6 osztálya után mint az egyetemen, hogy van egy rakás tantárgy, és te majd összemazsolázod magadnak mi érdekel, és mi nem. Kredites rendszerrel akár. Hát nem lenne rossz. Ha addig nem jött be a matek alapabb szinteken se, akkor biztos nem szeretnél a MÉG MAGASABB matekkal foglalkozni ugyebár...


És ez milyen hasznos lenne, hiszen olyan osztályok alakulnának ki pl matekból ahol 20/20 diák matekos, imádja, azért jött mert érdekli, lett volna más választása is, de ő ott van. Hogy haladhatna az az osztály!


Mert azzal magyarázzák a tanári szigort is, hogy 1 ember van 30-al szemben, akiket valahogy meg kell regulázni meg meg kell fékezni, nevelni kell. Hát nem lenne így ha azok a diákok nem lennének beerőszakolva az iskolapadba olyan órára amire eszük ágában nem lenne beülniük.


Mi például angolból azért nem bírtunk haladni középsuliban mert azokkal ment el az idő nagy része akik nagy ívben tojtak az egészre... Azok meg akik törődni is akarnak vele, hát mentek magán tanárhoz.. Istenem..

2022. ápr. 21. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!