Kezdőoldal » Állatok » Kutyák » Kutyafutattóban balhé? Jártato...

Kutyafutattóban balhé? Jártatok ti is így?

Figyelt kérdés

Fél éves kiskutyámmal minap egy új kutyafutattót látogattunk meg. Nem is volt az elején gond, talált játszópartnert, rohangált, nézelődött. Aztán talált egy faágat , ami egy amstaffnak is szemet szűrt. Nekiesett a kiskutyának. Teljesen leblokkoltam, a gazdája alig tudta a kutyáját kutyámról leszedni, de szerencsére kisebb sebbel megúszta. Azonnal el is jöttünk.

Kezdő vagyok, nagyon megijedtem...

Ti hogy kezelnétek egy ilyen helyzetet? Miért engedi egy ilyen fazon társaságba a kutyáját, ha ennyire nincs megnevelve? Egy jól szocializált kutya nem bánt egy kölyköt...

Ezek után hogy vigyem a kutyám bárhová is?


2016. jan. 21. 18:46
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
100%

Ez sajnos olyan dolog, hogy ha idegen kutyák közé bekerül egy játék, vagy kaja, akkor abból lehet gond. Futtatón, utcán, akárhol. Szóval résen kell lenni, játékot szájában tartó kutyához nem odaengedni a tiédet, illetve ha nála van valami, akkor is vigyázni.

De szokj hozzá, hogy a kutyák néha összevesznek, az oviban (mármint az emberoviban) sincs teljes béke és nyugalom, ott is megtépkedik néha egymás haját a kölkök, mire megtanulják, hogy nem ez a módja a konfliktusrendezésnek. A kutyák meg bizonyos értelemben sosem nőnek fel. Konfliktusok mindig lesznek.

És nem szabad összetéveszteni a verekedést a veszekedéssel. Van, amikor összekapnak valamin, sok nyál, meg hörgés, esetleg egy-egy felületi sérülés, ha beleakad az egyik foga a másikba, de nem akarják egymást bántani. Ez a gyakoribb, hála égnek a balhéknak a nagy része ilyen, hogy ijesztő, de valójában veszélytelen.