Online rendelhető élelmiszerekre épülő vállalkozás?
"Igen, ez az Auchan! Hónapok óta! Vicc."
Nem tudom, én pont a múlt héten rendeltem tőlük (igaz, élelmiszert és BP), de semmi baja nem volt a webshopnak).
Nem lehet, hogy másik böngészőt kellene használnod? Mondjuk nem tudom, mi a probléma, de nekem sem mindegyik böngésző tud mindent.
Most Operát használok - teljesen meg vagyok vele elégedve :-)
"Pedig csak 15 km-re vagyok a megyeszékhelytől, mégsem. Pedig sok esetben nagyobb költség meg több km nekik elmenni a város egyik végéből a másikba, mint errefelé, de hát várostáblán kívül vagyok, így senkit nem érdekel a nyűgöm.
Óriási piaci rés, és ha vállalnád a vidéki szállítást, nagyon, de nagyon nagy haszonra tehetnél szert."
Sajnos nem, ezt rosszul gondolod, mivel nincs rálátásod a vállalkozásokra. Az lehet, hogy a városban elmegy egyik végéről a másikra, csak közben még 10-15 címre kiszállít, míg egy vidéki megrendelésnél akkor is ki kell vinnie az árut, ha aznap egyedül Te rendelsz és senki más. És bizony 400 ft-os benzinárak mellett, hűtőkocsival az már nem olyan nagy "biznisz".
"Én pl. mindig bajban vagyok, mikor nagy melegben szeretnék fagyasztott dolgot hazahozni."
Ezen és a fagyis dolgon lehet segíteni egy hűtőszatyorral vagy hűtőtáskával: vannak összehajtható hűtőtáskák is.
De látod, a Family frost kihozza a fagyit, mégsem veszel, mert azt már nem tudod megfizetni (meg is értem) - hát kb. így lenne az élelmiszerrel is, hogy mire odaér, olyan drága lenne, hogy megérje - hogy lehet, már inkább nem rendelnél.
Aztán tudod, nem csak a benzinpénz, a gépkocsi amortizációja, a raktárbérlés és más egyebek rakódnak a nagyker termék árára, hanem az adó, az alkalmazott bére, stb, szigorú NÉBIH előírások (hűtőláncnak nem szabad megszakadnia), stb. EKÁER rendszerbe be kell jelentenie a fuvarozott árut, stb.
Ha nem tart be valamit a vállalkozó, százezres bírságokat kaphat a nyakába.
Arról már nem is beszélek, hogy vagy készpénzes fizetés van és akkor akár kirabolhatják útközben vagy kártyafizető/leolvasó terminálokat kell beszerezni, az meg megint csak nem 2 ft.
Szóval nem olyan egyszerű az élete a vállalkozónak, hogy van egy kocsink, aztán uccu neki, csináljuk.
Az biztos, hogy nem egyszerű, de szerintem meg te látod rosszul.
A Rossmann, dm, Pingvin patika, állateledeles, ezeknél sem garantálja senki, hogy az én kis városkám irinyába más is rendel. Mégsem mondják azt, hogy nem jönnek el hozzám az áruval. Elmennek bárhová.
Ha megfelelően lenne reklámozva, lenne innen is, onnan is megrendelés, és csinálna egy kört a megyében, ahogy mások is teszik. Megérné.
A pénzes dolog is egy túlzott dolog, kirabolhatják a dm futárt, vagy a postás kocsit vagy akár engem is, pedig nem is szállítok semmit.
Ha ilyesmitől félnénk, egyetlen vállalkozó sem lenne az országban.
Tavaly netről akartam rendelni kerítéselemeket, heti 1x indulnak el egy körre az országban, csinálnak egy útvonaltervet, és akkor is idejönnek, ha az egész megyéből csak én rendelek.
Így a benzinpénz eloszlik és mindenki ugyannynit fizet.
Amúgy ezt a többe keürlő kiszállítást úgy szokták megoldani, hogy sávok vannak, és ha kis értékben rendelsz, akkor többet fizetsz a szállításért. Ha már többet rendelsz, akkor olcsóbb a szállítás. Ha meg nagyon sokért rendelsz, akkor már ki is termelted nem csak hogy a kiszállítást, de még a vállalkozó hasznát is, szóval ingyen hozza.
Az Auchanra azért írtam, hogy vicc, mert pl. műszaki cikket most is tudnék rendelni.
Azt írták, hogy azoknál a dolgoknál van a gond, amit 2 féle raktárban is tárolnak, de várj, megkeresem.
---
"Próbálták elérhetővé tenni a kért termékeket is, viszont annak az lett az eredménye, hogy rendkívül instabillá vált a webshopunk. Így az a döntés született, hogy az egyes termékeket csak egyféle kiszállítási móddal tesszük elérhetővé. Azaz vagy a központi raktárunkból szállítunk az ország területén belül bárhová, vagy az online (zömében élelmiszer) rendeléseket kiszolgáló három áruházunk valamelyikéből kizárólag Budapestre, illetve a közvetlen vonzáskörzetébe. Mivel a stabil, kiszámítható működés az elsődleges szempontunk, sajnos csak továbbra is a türelmét tudjuk kérni."
Nekem ez nagyon furcsa.
Kb 4-5 hónapja volt az a bizonyos rendelés, aminek nagyon örültem, és utána már nem működött. Kb havonta rájuk írtam, majd muszáj voltam más lehetőség után nézni, mert 3 nagytestű kutyánál a több tíz kg sem sokáig elég.
Mindig gyorsan és kedvesen válaszoltak, de mire mentem vele? Az utolsó levelemben le is írtam, hogy valami nagyon nem OK, ha egy informatikus csapat több hónapig nem tud egy ilyen egyszerű problémát megoldani, hogy a webshop stabil legyen. Úgy gondoltam, hogy nem is érdekli őket, és nem is követelik meg tőlük, mert ez nem egy világméretű probléma.
És nem, kb 5 hónapja nem működik.
Kedves 62%-os!
15 km-re laksz a várostól, mondjuk 20-ra a webshop raktárától (bár gondolom Budapesten kezdene a kérdező, hiszen vidéki városokban ezerszer nehezebb, egyszerűen kisebb a kereslet minden ilyesmire, jobban spórolnak az emberek.
Mindegy, van webshop tőled 20 km-re. Egy melós összeszed neked mindent 30 perc alatt, felrakja a kocsira a cuccokat. Az én városomból egy közeli faluba a 20 km út google szerint 26 perc. Forgalommal legyen 30. Nálad is le kell pakolni, meg visszamenni, meg lepapírozni a dolgokat, eltelt csak a te rendeléseddel 120 perc. (felpakolás, papírozás, kiszállítás, várakozás, lepakolás, visszafuvar, papírozás). Számoljunk 5000 Ft óradíjjal (nem ennyit kap a melós, ennyibe kerül a vállakozásnak), az kapásból 10.000 Ft + üzemanyag legalább 2.000 Ft, hiszen hűtőkocsiról van szó. A vállalkozó kapjon az egészért 3.000 Ft-ot (bő 2 óra hosszáért, igazából egy kőműves segéd keres ennyit), ebből tartja fenn a webshopot, a raktárat, a járműveket, intézi a könyvelést, marketinget és sorolhatnám.
Tehát rendelsz 40.000 Ft értékben árut. 55.000 Ft a végösszeg. Megfelel, vihetjük? Milyen gyakran fogsz rendelni?
Nem tudni még, mennyire fut fel az online élelmiszer piac. Nagy valószínűséggel igen, mert pl. Indiában nagyon megy.
Ha érdekel, van rá egy jó eladó domainem (magyar).
Nem igy mukodik, nem a raktarba megy vissza, hanem a kov.cimre, ami lehet a szomszed utca.
Akkor ram soznal 15 ezret, a kov.megrendelo meg fizessen 120 ft-ot?
Leirtam, hogy mukodik, es mindenkinel mukodik.
Na, hazaértem, már tudok gépről írni.
Nem életszerű a példád.
Írtam, hogy körutakat tesznek meg.
Szerinted miért hozza ki a dm meg a többi ingyen? Mert megéri nekik, azért. Ha nem vásárolok annyit, akkor meg fizetek a szállításért, így van kikalkulálva, hogy mindenképp megérje.
Szerinted csinálnának ilyen szolgáltatást, ha nem érné meg nekik? Kétlem...
Értem persze, mit akartál mondani, de remélem te is érezted közben, hogy mennyire nonszensz, hogy az én csomagom 15 ezerbe kerül és 2 óra megy el rá.
Ugye írta, csak ott röviden, mert telefonról írtam, hogy nem megy vissza minden út után és nem kell mindig elszámolni a pakolóidőt.
Amúgy gondolom, nem szoktál rendelni, mert akkor ilyesmit nem írnál le. A csomagok összekészítését nem a futár végzi, erre van külön ember. Jó, kezdetben egy kisebb vállalkozásnál így is lehet, de ha beindul, úgyis kitermeli. Szóval felpakolásra ne számítsunk már egy órát. Papírmunka? Na itt lett világos, hogy nincs tapasztalatod. NULLA papírmunka van. A futárok nem szoktak nálam 60 másodpercnél többet eltölteni. Vagy még a szekrénybe is pakoljon be a konyhában, meg igyon meg egy kávét? :D
Leteszi a csomagot a kapuba, vagy behozza a bejárati ajtóig, aláírok, nincs egy perc az egész. És nem azért, mert kutyafuttában kellene csinálni, hanem mert ez nem több idő. Mire várjon?
Nincs papírozás, a számla emailben jön mindenhonnan, illetve van szállítólevél, de az minden esetben a zárt csomagban van. Aláírni is az elektronikus kütyün szoktam, nem papíron, ma már a kicsiknél is ilyen van.
Azt te sem gondolhatod komolyan, hogy a hűtőkocsiban csak az én árum van, és tőlem visszamegy bepakolni újabb 2 kiló fagyasztott borsót!
Amúgy meg nem kell egyből hűtőkocsival támadni. Bár én írtam a fagyit, de azt most nevezzük luxuscikknek.
Tudtommal a Tesco sem szállít romlandót, de lehet rosszul tudom.
Millió más termék van, amihez nem kell hűtőkocsi, de élelmiszer. Írtam, ugye, hogy a nagy és/vagy nehéz dolgok okoznak sokaknak problémát. Akkor hozza ki a tejet (nem hűtős!), a cukrot, lisztet, olajat, száraztésztát, stb.
Így is lenne rá kereslet bőven.
És ha valaki felméri az igényeket, pont hogy nem Pesten indít be egy ilyen. Hogy miért? Mert ott már van! Ott kiviszi a Tesco meg az Auchan. Azoknak az áraival egyelőre nem fogsz tudni versenyezni.
Vidéken meg nincs ellenfél, nincs rivális. Egyelőre.
Addig kéne beindítani, amíg nem csinálják sokan, nagyban.
Ugye a nagyok felismerték ezt, és már el is indultak.
Az Auchanról írtam, elvileg szállítana ki vidéken is, csak hát a problémáik...
A Tesco már 3 városban jelen van a megyében, az én kis településem nincs ezek között. De idővel nyilván az a céljuk, hogy az egész országot lefedjék.
azt megint csak nem tudom, honnan veszed, hogy a vidékiek spórolósabbak. A nyakamat rá, hogy pesti vagy.
A pestiek lenéznek minket. Azt hiszitek, csak ott van jó munka, csak ott lehet jól keresni, de ez nem igaz. Én pl nem vagyok spórolós, és nem hiszem, hogy alapjaiban a pestiek többet költenének.
Illetve ha igen, akkor azért, mert ott drágább az albérlet vagy a buszbérlet vagy ilyesmi. De kajára? Ugyanmár...
Szerinted mi nem járunk éttermekbe, itt nincsenek drága helyek, vagy mi nem ugyanannyiért kapjuk a húst?
Vagy a fogunkhoz verjük a garadst, és te szűzpecsenyéből csinálod a hétvégi pörköltet, én meg csirkefarhátból?
Elárulom, hogy nincs így, sőt a termékek pontosan ugyanannyiba kerülnek egy budai Tescoban, mint Mucsajröcsögén.
Sőt, lehet a pesti venné igénybe kevésbé a dolgot, mert ott neki minden sarkon bolt van, és látod, leírták, vagy épp te írtad le, hogy lemegy és megveszi, nem fogja otthon várni a futárt.
Szóval sok mindenben nem értünk egyet, ami egyébként nem baj, csak szerintem rosszul mérted fel, emrt nincs saját tapasztalatod.
Remélem, a kérdező mégsem vár éveket, mert most még nagyon szakíthat. Később már nem biztos, ha többszereplős lesz a piac. Az meg ugye megintcsak tény, hogy az online vásárlás irányába tolódik el a kereskedelem. Ez a trend már évek óta megfigyelhető, és egyre nagyobb szelet jut az online vásárlásnak.
Én pl 2 éve még konkrétan semmit nem vettem online, ma meg a költéseim 50%-a így megy el.
És ez valószínüleg csak növekedni fog, mert előbb-utóbb meg lesz oldva az élelkmiszer is, de a nagyobb értékeket is így vesszük.
Ebben a két évben vettem egy mosogatógépet, meg egy szárítógépet online. Illetve akarok még az idén bútorokat.
Korábban ezeket kinéztük, utánfutót béreltünk (akkor még volt kocsi), értementünk, ember is kellett, hogy segítsen, akinek persze csak adsz egy kis pénzt köszönetképp, bútor haza, utána utánfutó vissza, aztán megint haza...
Most - csak példa! - a Jysk 60 ezer felett ingyen szállít házhoz. Azért bútorból elérni a 60 ezret nem egy nagy mutatvány. :D
És a bútort nem a kertkapuban rakják le, hanem behozzák a házba. Amúgy tuti behoznák a többit is, ha megkérném, de én a kutyák miatt nem szoktam behívni a futárokat.
Na, ezt szerintem már eléggé kiveséztük, nem is akarok több regényt írni.
A kérdező megértette, megköszönte, szívesen, remélem belevágsz! :D
Kérdező, én csak egy dolgot kérdezek szépen, csendben.
ha akkora nagy biznisz az élelmiszer, akkor vajon miért zártak be sorra a vidéki kisboltok? Vajon miért "kell" a multikból vásárolnod és cipekedned?
megmondom: mert multik hatalmas kedvezményeket kapnak, a kicsik meg nem tudják kitermelni az adót, az alkalmazott bérét, stb.
Szépen levezetted vevői szemszögből a dolgot, de a vállalkozói létre, a költségekre semmi rálátásod nincs - nem úgy megy, hogy gondolok egyet és fuvarozok.
Akkor azt is tegyük hozzá, hogy sok nagy bolt is bezárta sok-sok egyséágét, még a nagy Tesco is, ami ezek szerint óriási mennyiségi kedvezményeket kap.
Miért zártak be?
Mert az online piactérre koncentrálnak.
Egyértelmű, hogy kicsiként nehéz.
DE!!! Minden nagy valaha kicsi volt.
A legeslegnagyobbak egy koszos garázsból indultak.
Bele se kezdjen?
Lehet helyi szinten sikeres lesz.
Nem akar mindenki Tesco vezérigazgató lenni, csak kellemesen meg akar élni abból, amit szívesen csinál.
Csak hogy értsétek, mire gondolok:
GARÁZSBÓL indult:
az Amazon, az Apple, a Disney, a google, a HP.
A magyar start-up-ok nagyon sok esetben sikeresek.
Nanushka mond valamit? Világsztárok viselik a ruháit.
Amazon, Jeff Bezos, egyszer gondolt egyet, céget alapított, később ő lett az év embere a világon!!!, kb az egyik leggazdagabb ember.
Aki olvassa a Forbes gazdasági magazint, sok ilyen történettel találkozik, hogy kisemberek kicsiben indulnak, nagy ötletekkel, és ilyenkor el szokták mesélni, hogy senki nem hitt bennük, mindenki le akarta beszélni őket, ők is alig hittek magukban.
Ha már futárcégek: a GLS, a DPD, és a többi vajon egyből 10000 furgonnal kezdték 50 országban?
Házhozszállítós-rendelős oldalak: vajon az ebay, az amazon, az aliexpress tegnapelőtt alapított cége tegnapra világméretű lett és százmilliárdos bevételt ért el varázsütésre?
Jó az ötlet, van rá igény, van ambíció, van némi pénz, itt már csak befektetett munka kell és kitartás, de a magyar ember inkább borúlátó, "úgysem sikerülne" alapon inkább bele sem kezd, és erre biztat másokat is. Ha már neki szr, legyen szr a szomszédnak is.
Az a baj, tudod, hogy amiket felsoroltál cégeket, a Nanushka kivételével egyik sem magyarországi cég, mind külföldi, még az Emag is romániai székhelyű. Mert igen, külföldön segítik a vállalkozásokat és nem adóztatják agyon.
És nem, nem azért írjuk, hogy nem biztos, hogy nyerő ötlet, mert "borúlátó az ember", meg ha neki rossz, akkor legyen másnak is, hanem azért, mert egyszerűen nem kedvez a gazdasági környezet a vállalkozásoknak.
Most én is mondhatnám, hogy Te könnynen biztatod a kérdezőt a 6-6 milliójával, hogy kezdjen bele - nem a Te pénzed fog lenullázódni, hanem az övé: más pénzére könnyű tanácsokat adni.
A sarki pavilonba 3 milliót öltek bele - és buktak el, pedig milyen jó üzlet az élelmiszer, ugye? (mondjuk én azt is tudom, miért bukták el)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!