Hogyan tudnád nyereségessé tenni?
Tudom, de titok és fogalmam sincs jellegű válaszokkal is beérem.
Sok olyan jellegű kérdés van mostanság, hogy valakinek van x tőkéje, mibe fektessen ahhoz, hogy nyereséges legyen.
Valójában nekik szeretnék segíteni egy jóval fontosabb kérdéssel:
Ha már megvan a vállalkozásod profilja, hogyan tudod az induló vállalkozásod nyereségessé tenni?
Mielőbb kezdj el számokban gondolkozni.
Állíts fel hipotéziseket, hogy mennyi vevőd lesz 6-12-24-48 hónap múlva, ők mennyit fognak vásárolni fejenként, ezt szorozd össze, és ugyanezt tedd meg a feltételezett költségeiddel is. Ezt nehéz megbecsülni, de a realitásérzékeden múlik, ha tapasztalat nincs még.
Hogy milyen költségeid lesznek, azt elég jól meg lehet becsülni ezen az időtávon.
Havonta pedig vizsgáld felül, hogy a hipotéziseid mennyire látszanak helytállónak és korrigálj rendszeresen a számokat ezen tapasztalások ismeretében.
ha van most egy saját vállalkozásod, és veszteséges javaslom keress fel egy üzleti tanácsadót aki tud neked segíteni. és itt nem a fundamentás-brokernetes egyénekre gondolok, kőkemény üzleti tanácsadó, lsd big4, mck stb.
de egy tipp: javaslom a költségek csökkentését, bevételek optimalizálását, folyamatok racionalizálását stb.
ha kérdésed van keress privátba
Több bevételt termelsz, mint amennyi a ráfordításod. :D
Egyébként ez attól is függ, hogy milyen profilú a céged, mekkora, mennyi pénzeszközzel rendelkezik.
1000 dologtól, ahány cég, annyi megoldás. Viszont anélkül, hogy ne látnád át a cég működését, nem látnád a cég könyveit, nem igazán lehet kiadást csökkenteni, vagy hatékonyságot növelni.
Köszönöm szépen mindenkinek a hasznos válaszokat.
Mivel fel nem tett kérdésekre nincsenek válaszok. Magam tettem fel néhányat. Azt szerettem volna, hogy azok akik most akarnak vállalkozni képet kapjanak arról, hogy a vállalkozás nem kizárólag pénz és ötlet kérdése.
A válaszokban mindegyikőtök partner volt szerencsére.
Hozzá tenném még a magamét is:
Először bármiben, a kapacitással szoktam foglalkozni. Üzletnek és szolgáltatásnak egyaránt van egy kapacitása, ami nagyon sok opcióból áll. A lényeg az, hogy előre kiszámítható, hogy adott idő alatt hány ügyfelet lehet kiszolgálni. Ez minden profilnál más és más.
Ez az elméleti kapacitás. Üzleteknél ebből például van külső és belső kapacitás. (Külső=Járókelők napi száma*0.04 - 0.20 -Profil és helyzet függő-, üres parkolóhelyek száma, stb..)
A kapacitásból kiderül az, hogy egyáltalán az üzlet képes-e fizikailag teljesíteni azt a forgalmat, amit elvárok tőle. -Adott profil esetén. Ez az elméleti kapacitás.
Utána megvizsgálom azokat a lépéseket, amik ahhoz szükségesek, hogy ezt a kapacitást az üzlet/szolgáltatás gyakorlatban megközelíthesse.
Utána elgondolkozom azon, hogy mi a teendő, ha gyakorlati kapacitás kezdi meghaladni az üzlet elméleti kapacitását.
Ebből és még egy sor más adatból létrehozom az üzleti tervet.
Tehát először azzal foglalkozom, hogy a vállalkozás képes-e fizikailag arra amit várok tőle és csak utána megyek tovább a többi lépéssel. Ha tovább megyek a tervezésben akkor a cél az, hogy a tényleges eredmény 0(4)-20% -ról, minél hamarabb megközelítse az adott üzlet fizikai kapacitásának legalább a 80%-át.
Utána egy eladói-jelenlét alapú, ügyfélközpontú stratégiát használok. Minden ügyfelet törzsvevőként kezelünk és nem engedem meg az ügyfelek személyes benyomás alapú szelektálását. (mert ennek pontosságát több ezer ügyfélen 15%-ra sikerült belőni, azaz 85% eséllyel tévedünk)
Remélem tudtam segíteni. Mindenkinek sok sikert kívánok!
Még egyszer köszönöm a válaszokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!