A pár teherautós vállalkozók (tehát nem nagy cégek) hogyan és honnan szereznek fuvarokat, hogy mindig legyen munkájuk?
Furgonnal kimész Törökbálint Depo és körbekérdezed a cégeket hogy ki tartana igényt a szolgálataidra. De bemehetsz az összes nagy áruházba (Ikea, stb.) és ajánlkozhatsz ott is, osztogatod a névjegykértyát hátha rád mosolyog a szerencse és kiderül hogy az egyik raktárbázis fő logisztikusa az unokatesód :) Vannak nagyobb logisztikai cégek akik szerződnek is veled de ha nagyon sok fuvarjuk van akkor kizárólagos szerződést kötnek (pl.:Liegl-Dachser) és lehet hogy pont ez miatt csúszol le egy jobb szerződésről.
Kamionnal kicsit más a tétel. Számolhatsz egy 25-30 literes fogyasztással ami 10.000 km esetén csak magyar gázolajjal számolva 2500-3000 liter/hó ami 1,125 / 1,35 millió nettó áron. Persze az áfá-t is számold hozzá, majd megkapod 45 nap múlva vagy leírod a befizetendőből ha nagyrészt magyar honosságú a megbízód. Ehhez számolj hozzá egy kicsit kövérebb autópályadíjas számlát, és az egyéb sallangokról már nem is beszéllek. Ezt ma elkezdeni valahol a bérvontatás szintjén lehet de én azt mondom hogy csak tehermentes vontatóval kezdje bele. Bérvontatni tudsz a Prevostnál, Böhm, Tirolia és még számtalan egyéb cégnél, viszont annyira lecsontozott díjakat adnak hogy nem marad szervízre, tisztelet a kivételnek és lehetnek kivételek az említett cégek közt is.
Ennél egy kicsit jobb ha szerződsz egy spedicióval (pl.:LKW Walter) aki ad neked egy szerelvényt(tőle lizingeled), tankoló-útdíjfizető kértyát, fuvart, és csak annyit vár érte hogy dolgozz neki látástól mikulásig. Nem megoldhatatlan de én személy szerint még nem sok sikertörténetet halottam erről.
Talán a legkézenfekvőbb ha van egy tehermentes szerelvényed, engedélyeid a saját jogodon, tankoló és egyéb hitelkártyáid amikre te szerződtél és keresel egy speditőr céget aki elforgatja az autódat.
Ha más biztosít autót-pótót-tankolókártyát, az mind le is csíp egy kicsit a díjból ezért. Meg is hitelezik neked ezek a fuvardíjat, lerksz-leadod az okményokat-számlázol és scontóra fizetnek pár napon belül de ennek is 10% minimum az ára. És nem évi 10% hanem alkalmanként.
Persze itt is vannak jó és jobb vagy rossz és még roszabb lehetőségek de ezt a saját teherbíró képességed ismeretében neked kell eldöntened hogy számodra mi a jó.
Pár autós vállakozást viszont nem a szél fújt össze, ott már kell hogy kegyen saját fuvar ami eltartja a céget. Ha minden fuvarod saját szervezésű és jó dijakat tudsz kiharcolni, neadjisten ki is fizetik időben akkor tudsz fejlődni de a méret ismeretében neked kell eldöntened hogy érdemes ezzel foglalkoznod, felveszel egy gyakorlott fuvarszervezőt, kiküldöd saját exportal az autóidat majd vadászod a fuvart a Timocom-ról és reménykedsz hogy ki is fizetik előbb-utóbb akkor akár fejleszteni is tudsz idővel. A szúk keresztmetszet pillanatnyilag a gépjárművezető.
Nem azt mondom hogy ne vágj bele de rohadt sok buktató van.
Ha csak azt vesszük hogy magyar cégnél sofőrként 750-1050 k/hó között tudsz keresni akkor én megkérdőjelezem hogy egy szerelvénnyel ezt az éves profitot (vegyük csak a kisebb összeget 750x12 k) el-e tudod érni, és mennyi kockázattal.
Nem elriasztani akartalak a fuvarozó vállakozói léttől de eleinte mindenképp matekozzál. Minél jobb eur-besorolású járművet veszel annál kisebb az autópályadíj költséged. Ma az elérhető max az eur6. Ilyet már kapsz használtan 30-50 k eur-ért, a használt pótoknak nem tudom a pillanatnyi árát de az ukrán háború óta minden nagyon elszabadult, ellenben a használt autó piac meg van halva (nem viszi az orosz-ukrán-mongol). Ha körben, háztól-házig kijön a díjad 1,2 eur/km (ez augusztusban csak álom) akkor nagyon ügyes vagy. Tudsz menni hivatalosan nyugati pályán 10-11 ezer kilométert, déli pályán ha ügyes vagy akkor összejöhet a 13-15 ezer is. Tehát tudsz termelni átlag 12500 km x 1,2 eur=15.000,-eurt/hó. Ökölszabályként számolj 10% haszonnal de nekünk volt olyan év amikor 3% lett csak és az elmúlt év veszteséges lett. És ezt tiszta-tehermentes szerelvénnyel, sofőrrel. Tehát marad 1500 eur/hó adózás előtti profitod jó esetben. Ez 1500 eur x 395 ft=592500 jó magyar forint. Ezért a pénzért tiéd az összes kockázat, horibilisek a biztosíttások és ha belefutsz egy kontrolba akkor a büntetések is. Ellenben mint írtam egy jó sofőr nemzetköziben, magyar honosságú cégnél 750.000 / 1.050.000 között keres / hó, az az a kisebbik bérrel számolva is 9 millió / év.
Ajánlom hogy mielőtt döntesz, keress egy havert aki elvisz a jobb 1-ben egy útra és akkor lesz egy kis reális lálátásod hogy miről szól a kamionozás. Mellette nézd meg st22lacika videóit, nem mind reális mert mindenki máskép éli meg a monotonitást de szakmailag többnyire nem kifogásolható és reális amit megoszt. És a tapasztalata aranyat érhet ha ezt a szakmát választod. Ő egy sofőrből lett vállakozó aki bérvontatott is, saját cégei vannak és ez mellett bloggerkedésben éli ki az alkotó szellemét.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!