Taxis fizetés 2019?
"Szerintem alapbért kapsz, bízva a borravalóban."
Semmi pénzt nem kapsz a társaságtól, még te fizetsz tagdíjat, de a rádió kapott fuvarokkal bőven megtérül.
Napi 10 órákat nyomva az 500e a minmium, ha végletekig korrekt és szabálykövető vagy.
Aztán majd ha elkap a "hiéna gépszíj" akkor határ kb. a csillagos ég.
A taxis szakmában a pénzkereset, egy másik, átlagos szakmához képest, teljesen ad-hoc módon alakul.
Először is, az a legritkább, hogy fizetésért dolgozol.
Vagy fizetsz az autó bérlésért, jó sokat, vagy sajátod van, egy vagyonért beindítva pl. Budapesten.
Nem elsősorban a szakértelmen, munkabíráson múlik, hanem a szerencsén, hogy éppen hogy alakul.
Mert lehet hogy valakit, akár több óra várakozás után elvisznek az Sztk-ig, a masikat meg addig körbe viszik a városon kétszer. Tehát vannak napok amikor hiába "kalapálsz" egész nap, nem haladsz semmire, mint egy másik szakmában. Máskor meg,(ritkábban) megvan fél nap alatt a heti átlagod.Amiből pesze fizeted a rengeteg költséget, ami azért keletkezik, mert ezt csinalod. Legyen az autóbérlet, üzemanyag, tagdíj vagy százalékos leadó az új generációs fuvarszerzőknek, javítás, drosztdíj, vizsga évente, adók stb...
Az, hogy nettóban mennyi marad meg, nagyon változó.
És dolgozni kell hétvégén, ünnepnap, akár éjszaka.
Ha meg normális időbeosztásban csinálod, hogy alkalmazkodj a családod "normális" tagjaihoz, akkor egy igen gyatra pénzt tudsz összehozni átlagban.
Még hozzá tartozik a dologhoz, hogy az utóbbi években, belülről is nagyon leromlott a szakma, a "hiénák", szerencsevadász, ügyeskedő, művagány csibészek hada jött, aki a kollégájával is szemétkedik, meg ellopja a fuvarokat, például a droszt elé beállva, nem "csupán" az utasokat csapja be.
Ennek köszönhetően, lett egy nagyon alacsony presztizse, és rossz társadalmi megbecsültsége a szakmának. Azt, hogy "bunkó taxis" vagy, akár mindennap hallhatod, lehet diplomád is, egy kaptafára vesznek, a papucsos, rövidgatyás, izompólós fiúcskával.
Ellenőrzés nem elég hatekony, az öntisztulás meg nem tud működni, mert a rosszfiúk az erőszakosabbak.
Szóval ezeknek az ismeretében lehet belekezdeni...
Sajnálom, ha nem derült ki a válaszomból, akkor máshogy fogalmazok:
Budapesti helyzetről kérdeztél, és én is csak arról tudok nyilatkozni, de gyanítom vidéken is hasonló a dolog.
NINCS fizetés, keresetről tudunk beszélni, ami a sok kifizetni való után megmarad.
Ha nincs saját autód, akkor annak a költsége, üzemanyaga, tagdíjad egy cégnél, esetleg némelyik bérbeadónál a bevétel utáni áfa(!) kifizetése (megtermelése) után ami marad. Ez úgy kb. 400 összesen amiről indulsz, mellette, papíron alkalmazottként, jó ha minimálbérre bejelentenek, de inkább csak pár órára. Sok napon még az sem lesz meg, akkor maradhatsz addig dolgozni, amig eléred azt az összeget, amikor már neked is marad... És menni kell, nyüzsögni kell, mert nem csak bedobálják az ablakon az ötezreseket, ha már úgy is ott vagy.
Ha van saját autód, saját vállalkozással, akkor némileg előrébb vagy a mindennapokban, de így feltétel, hogy már bele kell fektetni több milliót az autóba, plusz a felszerelésébe, beindításába.
Ezt ugye vissza kéne keresni, plusz előre gondolkodva, a következő munkaeszközre is spórolgatni kéne, meg a jelenlegi fenntartására, mert hamar meg tudja enni az ember maga alól az autót, és csak pisloghat, ha nincs tartalék komolyabb javításra, vagy másik kocsira.
A néhány pozitívuma a szakmának, a (látszólagos) kötetlensége, hogy közvetlenül nem ül a nyakadon a főnököd,, és hogy beoszthatod mikor akarsz/tudsz dolgozni.
Ha ez fontos, akkor legyél taxis, egyébként nem ajánlom.
Ebból hosszú távon nem lehet semmire fejlődni, inkább tanulj, és csinálj valamit hétfőtől péntekig, rendes munkaidőben sokkal több pénzert, fizetett szabadsággal, és járj utasként taxival...
utolsó nem tudom milyen alternatív univerzumban él, hiába pontozgat le, a realitás az Buapesten, hogy egy BÉRELT AUTÓS taxis aki bekerül mondjuk egy főtaxihoz (ami annyira azért nem nehéz, csak igényesnek és normálisnak kell lenni) és bevállalja a csüt / péntek / szombat éjszakát az mindne költsége kifzietése után gond nélkül hazavisz 4-5 kilót akkor, ha nem hiénázik.
Igen, nem kényelmes iroda, igen, nme 6 óra + kávézgatás de ha van B-s jogsid akkor kb. 2-3 hónap után már taxiban ülhetsz. A céget szinte mindenki úgy oldja meg, hogy beszáll valaki mellé akinek van cége.
Ezzel lehet egyet nem érteni, lepontozgatni de ez van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!