Ti is elakadtatok ezen a szinten?
Van egy remekül működő egyéni vállalkozásom. 8 éve folyamatosan bővítem az ügyfélköröm, emelem az áraim, minőségibb vonal felé megyek és most úgy érzem, hogy minden téren elértem a határaim ahonnan nem akarok növekedni (havi nettó 1,2 - 1,5 millió marad tisztán a zsebben minden kifizetése után). Az én életszínvonalamhoz ez elég, ennél több pénzt nem akarok keresni, legalábbis nem több munkával.
A munkát egyedül végzem, szellemi tevékenységről van szó, de többet nem mondanék.
A gond ott van, hogy szeretnék elmenni abba az irányba, hogy ugyanennyi pénzt keressek, de kevesebb melóval (14-16 órákat dolgozom hétfőtől péntekig).
Ezt nyilván úgy lehetne elérni, hogy alkalmazok másokat. Ezzel a baj az, hogy a szakma rendkívül szűk és aki tudja csinálni az csinálja, ugyanúgy ahogy én, egyedül. Aki nem tudja, arra nem bíznám rá, mert lerombol mindent amit felépítettem. Akinek "kiadnék" melót külsősként és levennék belőle X százalékot passzív jövedelemként, az meg előbb vagy utóbb el fogja csenni az ügyfeleimet, mert minek fizetne nekem, ha ő is meg tudja ezt csinálni?
Kicsit tanácstalan vagyok, hogy hogyan lehet ebből a helyzetből továbblépni.
Tudom, hatalmas gondok ezek, de hátha jár erre valaki aki hasonló cipőben jár vagy járt és ötletet tud adni.
#9: Ugyanazt leírtad amit én. Pontosan ez a gondom, hogy aki tudja csinálni az csinálja és nem kellek neki (vagy ha kellenék, akkor hamar a fejem tetejére nő), aki meg nem tehetséges azzal meg nem akarok dolgozni.
Nem hibáztatlak azért, mert gőzöd sincs arról, hogy mit csinálok, hiszen nem osztottam meg veled, de van egy bizonyos dolog amiről szakmán belül híres vagyok és napi szinten 8-10 megkeresést utasítok el. Csak olyat vállalok el amiben látom a fantáziát illetve teljesen szabad kezet kaphatok, hiszen azért keresnek meg engem, mert az én stílusom kell nekik. Nem egy biorobot vagyok akinek bedobják a pénzt és azt csinálja amit mondanak neki. Ez a szint persze nem azonnal jön, eleinte ingyen presztízs melókkal indult az egész. Most már én szabok meg mindent, viszont ezen a szinten meg is rekedtem. De ha neked ez nem sokban különbözik egy alkalmazotti munkaviszonyból, akkor nem értjük egymást (amiért nem hibáztatlak, nem sok mindent osztottam meg a dologról). A lényeg, hogy alkotóművészet (grafika, zene, videó, stb. ilyesmiben gondolkodj jellegét tekintve).
A "saját termékből pénzt kereső cég" fogalmát amúgy hogyan definiálnád? Mi a saját termék? Az, hogy legyártatnak alkatrészeket kínában és ki vannak szolgáltatva a kínai kisiparosoknak? :) Legyen az egy telefontok vagy bármi.
#11: Nem tartom kifejezetten kreatív munkának amit mondasz, bár nem is kapcsolódik ide a kérdésemhez. De ebben valóban van perspektíva, ha valaki oktatni akar. Egyszer megcsinálsz egy videóanyagot aztán amíg ki nem kerül torrentre, addig lehet vele pénzt keresni. Ettől függetlenül ez nem kreatív munka, hanem oktatás.
#10: Pontosan erre jutottam én is. Bár vannak már zeneíró mesterséges intelligenciák, szóval ki tudja meddig lesz még munkája a kreatív tevékenységet végző embereknek.
Szerintem valahol azt kell elfogadni, hogy csak a magad tudásával tudsz megdolgozni a saját pénzedért. És elkezdeni azon gondolkozni, mibe lehetne fektetni a már megszerzett pénzt (Tőzsde, ingatlan) és vissza venni a hajtásból, igényekből.
Szerintem ez a két opció van, abbahagyod amit csinálsz és alapítasz valami olyat, ami relatív passzív jövedelmet hoz, akár alkalmazottakkal teljesen más szakterületen. Vagy csak azt mondod itt elég és beéred annyival amit eddig megteremtettél magadnak.
Ha ennyi pénzt akarsz akkor folytatod.
Ha kevesebb melót akkor kevesebb munkát vállalsz = kevesebb pénz.
Kiadoda a melót másnak = nem lesz olyan jó esetlegesen > elmegy az ügyfél
2, opció jól csinálja és utána ő is egyénibe kezd és elviszi tőled az embereket
Nincs jó megoldás.
Ha biztos megoldást akarsz akkor vagy folytatod vagy kevesebb ügyfélt vállalsz, több idő, kevesebb pénz.
A többibe mint ott a buktató.
1. Kösd össze olyan befektetéssel, ami szükséges az alkalmazottadnak. Pl vegyél lakást és ad a munkavállalódnak hosszú távon. Függjön tőled.
2. Márkázd be a szolgáltatásod. Kössék össze az ügyfeleid egy cég névvel és ne egy személlyel. Ezt a márkát jobban tudod reklámozni, mint a neved.
3. Köss olyan munka szerződést, ami blokkolja a lehetőségét a munka elvételének. Röghöz kötés.
Titoktartás, nem dolgozhat a területen x évig, ha kilép, ilyesmik. Ezt ügyvéd jobban tudja.
Stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!