A kamionozás nehéz szakma?
# 9
Mozogni másképp is lehet,nem csak azzal hogy neki állsz olyat csinálni ami egyébként nem a Te dolgod.
Én pl minden lerakó környékén googlemapon körül nézek hogy van-e konditerem a környéken. Vagy futó pálya...
Aztán a várakozástól vagy a pihenőidőtől függően elmegyek és mozgok ott.
De voltam már olyan logisztikai központban is ahol volt konditerem és lehetett használni még várakoztál.
Ha neki állsz békázni 2x fogod azt még 22 x is csinálni,az elején csírájában kell ezeket az ingyen munkákat visszadobni.
Az meg nem csak a cégre,hanem van amikor a sofőrre nézve is gáz amikor neki áll pakolni egy olyan helyen ahol ember is van,meg száz milliós anyagmozgatóeszköz.
Én ezt a napocskás korszakban tanultam francia meg spanyol kollégáktól. Ha nekik azt mernék mondani hogy pakolj le,hát inkább keresztbe áll a dokkoló kapuk előtt és úgy beleszarik az egészbe. :D
Én is halottam hogy a román cégeknél nagyon emelkedtek a fizetések, a flották is zsír új gépek többségében de ott óriási távot tolnak.
Van olyan haver aki Bukarest-Konstanca - Norvégia viszonylatban hűtőzik hát azért 2x 3500 km az adja.
Csórikámnak mindig hal illata van,szoktam is neki venni pár kilo citromot ha talizunk valamelyik parkírozóban :D
hát szerintem meg pont hogy a ponyvás a legnehezebb és legmelósabb, 1000 helyen köthet bele a rendőr az árurögzítésbe, ha meg nem megfelelően kötötted le, eldőlt kiszakította a ponyvát és az úton landolt akkor még börtönt is lehet kapni ha ez miatt sérül meg valaki...
Csak Magyarországon a kamionos melók 95%-a ponyvás melók, ezért nem nagyon csinálnak mát itt az emberek.
Konténerezés, üvegszállítás, silózás ezek a könnyű melók inkább.
https://www.youtube.com/watch?v=-39K6aBNW0c
Ezek után mondja azt valaki hogy a ponyvás a legjobb... :D
Én is erdélyi vagyok:D
11#- igen a békázást én sem csinálnám,meg remélhetőleg nem is fogom:D
csak arra mondtam a mozgást hogy kiponyvázni megkötözni stb arra nem hogy fel/le rakodjak,rakodjon a f@ szom ha kell az áru leszedik/felszedik,engem aztán nem érdekel,és még azért sem könyörgök hogy szedjenek le sehol sem,ki a francot izgat,ha akarják leszedik ha nem nem,addig sem kell semmit csinálnom és telik az idő,kell müszakot zárni. :D
utolsó, ne vedd zokon de nagyon ott a tojáshéjj a seggeden. Ilyen nincs, hogy nem fogok békázni, mert nem az én dolgom. Volt hogy a wabinál fél év után volt az első eset, hogy azt mondta a német hogy szedjem le én, én meg mondtam hogy nem mert nem az én dolgom, meg a targoncások ott szaladgáltak a háttérben. Azt mondta akkor eriggyek a pcsába kifelé, mondtam hogy oké. Felhívtam az irányítót, és mondtam hogy mivan, fél óra múlva visszaszólt h menjek vissza és leszednek. Le is szedtek savanyú pofával.
DE. Ha azt mondta volna, hogy márpedig neked kell leszedni akkor nincs mit tenni, és a cégek 90%ban úgy is azt mondják hogy oké, akkor ne szedd le, de többé nem kell itt dolgozni. Vagy rosszabb esetben azt mondják hogy fogd meg a cuccod, pakolj ki ott a semmi közepén, és menj haza egyedül ahogy akarsz és küldenek oda egy másik sofőrt az autóra. Volt már rá precedens... aztán meg csak nézel mint hal a szatyorban és habogsz hogy hát de ...
A külföldi cégeknél a békázást megfizetik extra juttatásként, míg itthon alap elvárás. Ezt esetleg a leges legelején ki kell kötni a felvételizésnél, hogy írassák bele a szerződésbe, különben simán letagadhatja, apámat ezért rúgták ki a Huncargo-tól, mert megtagadta a hajnali vezetést pedig a felvételi során elmondta hogy ő nem vezet hajnalban semmi szín alatt.
És ha azt mondják hogy nem kell itt dolgozni?
Mész máshová azt szevasz!
Jó sofőröket folyamatosan keresnek.
Romániában már a cégek egymás felé licitálnak amikor a jó munkaerőről van szó. Magyarországon ez még várat magára,de amelyik cég elvárja hogy békázd le az árut azzal nem kell foglalkozni.
Külföldön valóban fizetnek érte,de főleg a terítő fuvarokban..amikor hajnali 2 kor rádokkolsz egy éppen zárva lévő Aldira. Ott nyilván neked kell le békázni a cuccot...
Viszont az elég érdekes ha egy b***szott nagy logisztikai központban a sofőrnek kell le-fel rakodni.
Normális raktárakban ki sem szállhatsz a fülkéből.
Nem kihalásos alapon megy, szoktak hirdetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!