Kamionosok! 40 millióval elkezdhetek egy önálló kamionos vállalkozást, Nemzetközi fuvarozás terén?
Nézzétek: Van 40 millióm. Namármost ha példának okáért,befektetésnek ezért Bp-en veszek egy 2 szobás lakást és kiadom albérletbe, mennyit kapok? Max: havi 160ezret,ebből még adózom is és jó ha 150 ezer Ft lesz a havi bevétel. Meg még lelakják a lakást,felújítás stb.
De,ha vennék egy új Euró6-os Scaniát,13,6-os ponyvás rolós póttal,nyergest, akkor ez kb. 30-32 millióból kijön.
Fuvarokat előre leszervezzük valahova,mármint a fuvarfeladatokat és még ha sofőrt is veszünk fel rá,még akkor is marad profit elég. Ha meg én vezetném,akkor mégtöbb maradna.
Tehát,saját kamion lenne,nem lízingelt vagy bérbevett. Aki bérli a kamiont,az havi 2200 Eurót fizet a szervíznek,ahonnan bérli,de még így is marad neki profit.
Akkor most képzeljétek el,hogy nekem nem kell fizetnem bérleti díjat,mivel saját kamion lenne. Akkor havi szinten a bevételem, jócskán megérné.
Azért számoltam,32 millát a kamionra, 8 millát meg a kezdéshez,beinduláshoz.
Akkor most nem megéri, a havi 150ezer ft-os albérleti díj helyett,mondjuk 6-700ezer ft haszon ami megmarad minden hónapban?
A kocsi Európai teljes Service assistance szolgáltatással rendelkezne,útdíj fizető kütyükkel fel lehet szerelni, Osztrák plakettet a határon lehet venni,Magyart beszereltetni,Német-Osztrák go box,Belga,Szlovák,Cseh..stb box.
Csak nem tudom mennyibe kerülne az Eu-s unios engedély? Ennek az ára azt hiszem húzós. Útkímélő tengely,környezet kímélő papír,adblue tanusítvány stb.
Nem értem a sok kétkedőt.Ha bevételem 160,ez maradhatna igaz 160 is, ahogy manapság megtehetik a törvények hiányosságai miatt,de én bejelenteném mindenképp,azonkívül közjegyzői szerződésssel,szabályosan mindent.
Aki írta a kamionozáshoz a szerteágazó feladatokat,stresszt,kockázatot,itt egy hölgy írta, igaza van teljes mértékben, de valamit valamiért.
(esetleg még az benne lehet a tarsolyban opcioként,hogy egy meglévő fuvarozásba beszállnék csendestársként és én semmit nem intéznék..). Na persze ennek is megvan a kockázata,nehogy átverjenek..stb,de még így is többet kaszálnék havi szinten,mintha 1 lakást kiadnék albiba.
A 150-200 bérleti díj helyett, pl. havi 500 ezer Fix bevételem lenne csendestársként.
De,most maradjunk az eredeti felállásnál,saját kamionnál.Itt már valaki említette,hogy szarért-húgyért dolgoztatnék sofőrt.
Hát, nem tudom barátom,ha 20 ezer Ft napidíj kevés neked,akkor ha tudsz nyelvet menj külföldre és ott 100-120 euro napidíjat megkapod és ha olyan helyre mész,még szobát is bérel neked ott a cég.
Ezt a fizetést haza cég nem adhatja meg (még),ha kint vagy egész hónapban,akkor 500-550 megvan a sofőrnek és ez hazai viszonylatban nem a legrosszabb. Valaki írta a külföldi minimál bér megfizetését Magyar cégnél. Khhhhm...
havi 500 ezer Fix bevételem lenne csendestársként.
édesem, ébredj fel. Ki fog neked havonta fél misit adni, mert használja a kamionodat?
Valaki írta a külföldi minimál bér megfizetését Magyar cégnél. Khhhhm...
én írtam. NEm azért, mert a dolgozó elvárja, hanem mert az osztrákok, németek ellenőrzik, hogy arra az időre, amikor ott van a sofőr, megkapja-e azt a bért. ehhez jön még a kötelező 60EUR napidíj. Igen, a béren felül. Plusz a munkáltatói adó, hozzájárulás. Üzemanyag-megtakarítás. Miközben a kinti cégek 45-60 napos fizetési határidővel fogadják be a magyar fuvarozó számláit (tehát két havi bérét kifizeted a dolgozónak, miközben még nem kerestél semmit).
NAgyon tájékozatlan vagy a témában.
13-as válasz. Külföldi minimálbér megfizetése a sofőrnek,amikor ott tartózkodik munkája során.Hogyne ez,papíron megvan. De melyik Magyar munkáltató fizeti ezt ki a gyakorlatban? Elméletben persze, papíron minden megvan.
A másik a 60 euró. Az csak adható adómentesen annyi. De mivel a 60 euró,kb 18500 Ft, az az általam felvázolt napi 20 ezer Ft alatt is van. Tehát én többet adnék attól. Ehhez persze hozzáadódik az alap minimálbér,de sok cég hidd el ezt is csak papíron adja. Odaadja utalással a napidíjat és kész. Papíron persze minden megvan.
Itt valaki meg félreértette ezt a csendestárs opciot. Nem az én kamionomat használnák,hanem csak a pénzemet.Ebből akár kamiont is vehetnek ott. Tehát ez megegyezés alapon,szerződéssel, pl. a cég tulajdonából bizonyos százalék az enyém lenne vagy pl. mintha bank lennék,kölcsönszerződéssel oda adnám a pénzem használni. Jobban járnak,mintha banktól vennének fel hitelt és én is jobban járnék,mintha pl 30 milliot banki betétbe vagy értékpapírba fektetném.
Az fizeti, aki megszívta már ellenőrzéskor, vagy van ilyen ismerőse. Az én cégeim fizetik.
Úgy állapítják meg a díjaikat, hogy ezt is fedezze.
Tudod, üzleti terv, stb. Nem ilyen légből kapott marhaságok, mint amiről te álmodsz.
16-os. Írtam, hogy papíron ez megvan a mai magyar fuvarozóknál. Gyakorlatban meg a napidíjat adnám a 20 ezer ft-ot mást nem. Van cég,ahol a napidíj mellett az alapbért is adják,viszont ott vasárnapra keveset fizetnek, pl. 20 eurót...és ha magyarban van az illető sofőr, a fel ill. lerakodásnál nem jár a napidíj! Csak az alapbér,ami ugye kiszámolva napi nettó max:3-4 ezer ft.
De, mivel én korrekt vagyok én úgy fizetnék,hogy napidíj 20 ezer ft,függetlenül attól,hogy a sofőr hol van,lerakodik-e éppen magyarországon vagy épp megrakodik. Viszont alapbért nem adnék. Csak papíron. Így lehet gondolkodni,hogy hogy éri meg jobban,nekem ill. a sofőrnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!