Jól gondolom, hogy állásinterjún az interjúztatónak nincs joga megkérdezni, hogy van - e gyerekem, és, ha van mennyi és hány évesek?
Vonakodtam válaszolni. Számon volt, hogy ez nem érinti az adott pozíciót. Válaszoltam és lejegyezte a gyermekeim korát az életrajzomra...
37 N
Én elvből nem vennék fel olyan munkavállalót aki még be sem lépett de már a jogairól szónokol.
Nem ellenséget keresek hanem olyan munkatársat a kollektívába aki megérti a közös célt, hogy profitot kell termelni mert mindenkinek abból lesz a fizetése.
Az időközben felmerülő problémákat meg lehet beszélni, meg lehet oldani.
Nincs kedvem a munkaidőm nagyobbik részét a munka törvénykönyvének értelmezésével tölteni. Egyébként az a tapasztalat, hogy ha a munkáltató is utolsó betűig ragaszkodna az ott leírtakhoz, élhetetlen munkahelyek lennének.
Erre a legegyszerűbb példa, hogy ha belefér a munkaidőbe negyedóra trécselés a kávégépnél férjen már bele az is hogy esetenként ha havi zárás van bent marad a kolléga kicsit tovább és nem tartja a markát 12 forint 53 fillér túlórapénzért mert az neki jár. Persze lehet másképp is csak az senkinek sem jó.
Egy jó kollektívában ilyen kérdések fel sem merülnek.
"Amúgy meg, aki azt írta, hogy ez nem igényel szaktudást korrektnek találja a br. 205 000 huf fizut?"
Lényegtelen, hogy én vagy te korrektnek vagy nem korrektnek gondolom-e. Tekintve, hogy ennyiért is találnak rá embert, úgy is, hogy az árufeltöltői munka többet fizet, ezen kár rágódni. Akkor miért nem mész el árufeltöltőnek te is? Gondolom, ugyanazért, amiért mások se hasonló munkakörben: mert ott nem csak egy ablak mögött kell ülni, emberekkel beszélgetni, papírokat nyomtatni és bevenni, hanem cuccokat emelgetni, cipelni, hajolgatni, közben pénztárba beülni, lótni-futni egész nap. Ráadásul még az úgymond társadalmi megbecsülése is kevesebb, az utóbbit gyakorlatilag egy inasnak tartják az emberek.
De ha téged ez nem zavar, senki nem gátol, hogy oda menj. Ha majd ügyfélszolgálatost találnak nehezebben, mint rakodómunkást, akkor majd az ügyfélszolgálatos munkáért fizetnek többet.
Bár sok cég, ami nem kötelezett ügyfélszolgálat fenntartására, vagy nem akar pozitív képet sugározni magáról, inkább megszünteti és leépíti ezeket, mert hasznuk semmi belőle (kivéve ha helyszíni termékértékesítést végeznek): nem az ő érdekük, hogy a Rozika néni ott helyben be tudja adni a panaszát ha valami baja van a számla kifizetésével, ha valami baja van, írjon levelet, vagy fogadjon ügyvédet. Egy ügyfélszolgálat, ha egyáltalán van is, már akkor is nagyjából-egészéből jól működik, ha nincsenek állandó botrányok meg nem cikkeznek a lapok róluk, hogy "mekkora tahók vannak már ennél a cégnél". Ha viszont egy súlyos könyvelési hibát vétenek, vagy nem tartják be a környezetvédelmi előírásokat (amiket ugye ismerni kéne), azért komoly, milliós, vagy akár milliárdos büntetést fizethetnek a cégek, ami sokkal fontosabb nekik, mint hogy Rozi néninek nem tetszik a számlája. Ezért az ehhez értő szakembereket is jobban megfizetik.
Én ezt mondanám nagy bajnak, hogy nézel ki a kis fejedből és nem vagy képes ezeket az összefüggéseket megérteni.
Ha rám hallgatnál, valami olyasmit tanulnál inkább, amire nincs tízmillió jelentkező, szükség is van rá, és kevesen tudják. Na, akkor aztán jól megfizetnének.
#32 te magad irtad ezt a sort:
"Gyerekek betegségét meg megoldanám, igaz nem a mai cégnél, ahol bruttó 205 000 magyar forintot ajánlottak egy brutális munkabeosztásra"
Ez szamomra tokeletesen kimeriti azt, amit irtam.
Tudjátok mit találok igazán durvának, hogy még a net népének is jó része jogosnak tartja a kisgyerekes anyukák hátrányos megkülönböztetését.
Azért megnézném kik ezek a válaszolók. terveznek -e valaha gyereket. Ha férfi esetleg a felesége lehet majd hasonló helyzetben.
Persze, hogy ettől a hozzáállástól félnek sokak gyermeket vállalni, pláne hármat, de akik így gondolkodnak, belegondolnak vajon ki termeli majd ki a nyugdíjat? A gyermekek a jövő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!