2018 ba milyen kamionosnak lenni? Megérné letenni a jogsit, esetleg elkezdeni? Targoncásnak esetleg?
28.
Hát nem tudom. Jóval 2 millió km felett vezettem, nem tűnik meggyőzőnek. Én azért nem fejtenék keresztrejtvényt egy ilyen kocsiban menet közben. És ha hó van?
Hányszor van, hogy még az embernek sem tök egyértelmű, most az ott egy folt, kátyú, oda van dobva egy zsák szemét - jó, tudom, a nagy USA - ban ilyen elő nem fordulhat - vagy hasonló, szar az út széle, jobb a közepére behúzódni.
És még mennyi ilyen szubjektív dolog van.
Az önvezető mód leginkább autópályán van, ott meg nem szokott 20 centis hó lenni. Külföldön nyugaton meg letolják az utat rendesen, határnál is látni a különbséget. Minden esetre ilyen helyzetben a sofőr fog vezetni. Reptereken is bár a gép le tud szállni magától, szélnyíráskor már nem teszi meg, pilóta kell mert a gép nem tudja. De azért ott van 9 hónap mikor nem esik hó, a kamionosok meg legalább addig sem alszanak bele a monoton autópályába.
A szemét is tud gondot okozni, a kátyú ma már nem. Mercedesnek van Magic body control nevezetű extrája ami a kátyút igaz nem kerüli ki, de a kereket átbillenti felette, abban is az első kamera a kátyúkat és mélyedéseket figyeli. Könnyű integrálni az önvzető autókhoz, maximum nem átemeli a kereket, hanem majd kikerüli. Viszont az európai közutaknak fel kell készülni erre, nem szabad most már szétkopott festésekkel és 30 centis kátyúkkal operálnia. Eddig sem szabadott volna, a sín sem lehet hiányos.
De olyan biztos nem lesz, hogy a kamionos alszik míg oda nem ér a célboz. Mindenképp az ülésben kell maradnia, sőt szerintem a kormányhoz is hozzá kell néha érnie, hogy nem alszik e még, városban biztos. Az meg csak sajtói túlzás, hogy a pizzát majd robot motor hozza, vagy hogy jönnek a robot taxik. Lehet lesz, de ott lesz egy ember is aki mindent felügyel. Egy gépet sem szabad önmagára hagyni felügyelet nélkül. Egyszerűen vezetésből átmegyünk inkább felügyelőbe. A leghamarabbi önvezető autót úgy 2025-re ígérik ami nem holnap lesz. Aztán azt se felejtsük el, hogy drága lesz. Nem lesz ez még széria tartozék.
"autópályán van, ott meg nem szokott 20 centis hó lenni. Külföldön nyugaton meg letolják az utat"
Dehogynem. Persze, pl. Svédországban nem is sóznak, éjszaka nem is tolják, reggelre letapossák a járművek, aztán mész a tükör jégen. Hat évig oda jártam. Alap volt havas időben, hogy ASR kikapcs, váltó manuálisba mert különben leseggeltél.
A svédeknél? :O Ez mondjuk érdekes, ezt nem tudtam. Előbb gondolnék valamelyik keleti országra ahogy ezt írod :D
Hát akkor télen biztos nem lesz majd autómata, a gyártó egyébként is elhatárolódna attól. Nem akar pereskedést. Szóval lesz 3 évszak ami alatt lehet élvezni :)
35.
Persze, mit hittél? Svédországban fűtik az utakat? Nagy ország, 2000 km észak - déli irányban, kicsi forgalom, kemény telek vannak, és nem sóznak. Kavicsot szórnak néha, de nem sokat ér.
Na, menjen a skandináv télben az automata kamion, azt megnézem! És Svédország még nem is nagy ügy. Norvégia, ott kezdődnek a bajok télen.
Vagy az oroszok, ott is jártam. Egy jó kemény orosz tél, találd meg az út szélét a hófúvásban.
Én 110 ezerért csináltam meg 3 géptípusra a targonca jogsit.
Fel is vettek nulla gyakorlattal egy nagy logisztikai központba,ahol párhét múlva kezdek.
Több hetes betanulást ígért a cég,ennek ellenére halottam olyat is hogy ez egy kamu.
Szóval kicsit most f***sok
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!