2018 ba milyen kamionosnak lenni? Megérné letenni a jogsit, esetleg elkezdeni? Targoncásnak esetleg?
HakapesziM a 18as vagyok.
Igen igazad van, de legalább száraz időben ott van ami sokat ér azért. Említetted hogy 10-ből 3-szor fals jelzést ad. De azért ott van 7 jó jelzés amire ha nem figyelnél könnyen baleset lehetne. Az Önvezető autó viszont sokkal komolyabb szoftverrel és számítógépes rendszerrel rendelkezik, mint ezek az asszisztensek.
Egy önvezető autóban van algoritmus, vagy mesterséges intelligencia ami sokat javít. Egy önvezető autóban meg legalább 6 kamera, egy LIDAR lézer és vagy 8 érzékelő van. Sokkal komolyabb dolog mint ami az autódban vagy a kamionodban van (még). De az igaz, a Ford is szóvátette hogy az esőben már egész jól működik a rendszer, de a hóval nem tud mit kezdeni még. Nem tudja hogy hol az út valójában. Van még hova fejlődnie ebben az tény. Illetve a természetet nem lehet leggyőzni. Utasszállítóknál is rendszeres probléma hogy a pilot csőbe befészkel valamilyen bogár, vagy kosz jut bele. Onnantól kezdve nem tudod a sebességedet, vagy fals jelzéseket ad. Úgyhogy jól mondod, az önvezető mód még messzi van. De ha majd jön is, legalább lesz egy jó 9 hónap amíg használhatod :D
22.
Lehet benne 66 kamera is, ha nincs felfestve az út széle.
Kérdező, igen megéri elmenni kamionosnak.
De ha csak a pénz érdekel, akkor úgy is ott hagyod. Mérd fel magad, szeretsz egyedül dolgozni? Egyedül problémákat megoldani? Vagy inkább azt szereted, ha mindig ott egy főnök aki vezet téged?
Szeretsz vezetni? Persze erre mindenki azt mondja hogy igen, csak ugye nem mindegy hogy egy másik városba, vagy egy másik országba.
Ha téged vonz ez a pálya és tetszik akkor válazd, de ha pénz miatt csinálod akkor nem vágnék bele. Targoncásként is megkeresheted a nettó 200at simán, sőt még többet is (lakhely függő) és minden nap otthon vagy, kevesebbet is kell dolgoznod. Egy kamionosnak a vezetési ideje is több, mint neked egy egész napod. Akkor nem beszéltünk arról hogy a rakodás nem számít bele a vezetési idődbe! Tehát van hogy 16 órát is dolgozol egy nap, ami azért nem kevés. Annyi "túlórával" meg targoncásként is kapsz már 300 ezret. Közelben egy gyárban megkapsz itt is 300 ezret, igaz akkor nincs szabad hétvégéd, mondjuk kamionosként sem. Szóval azért szerintem a kamionos pont egy olyan szakma, ami nincs megfizetve. Hiába keresel 500 ezret, órára lebontva elég szarul kapsz. Azt még otthon sem vagy. Ezért mondom ha tetszik, akkor válazd. Nézz kamionos videókat egyébként, ott kiderül, hogy nem annyi hogy beülsz és vezetsz Aból B-be. Észnél kell lenni, ha az árút nem megfelelően rögzíted és mozog a pótkocsid és ezt egy német rendőr észre veszi, talán még le is csuknak. Szóval mind a kettő jó szakma, de itt senki sem dönthet helyetted. A te életed, dönts te hisz mi kicsit sem ismerünk.
HakapesziM
Az önvezető autóknak ma már nem annyira baj ha nincs felfestve az út, ha látja az út szélét. Persze az megint más, hogy a gaz belóg a magyar utakra. A felfestés meg csak főutón és városban divat. De ez meg szerintem a közút hibája, és nem az autóé. Persze tudom, Magyarországon elvárja a rendőr azt is,hogy a fa takarásában lásd meg a táblát... Azt nem értem, hogy ha Amerikában az út mind két szélét és a felező sávot is fel tudják festeni, erre Magyarország miért nem képes? Sosem értettem.
25.
Nyugaton sincs felfestve mindenhol az út széle és belóg a gaz is. 17 éve kamionos vagyok, ne mutasd be a nyugati utakat.
Ha nincs felfestve az út széle, hogyan látja szélét az autó?
HakapesziM a 25 vagyok.
Úgy látja, mint ahogy te. Nem a felfestést követi hanen az útat és az út szélét pásztázza majd ahhoz viszonyít, ahhoz tart. Ha az út széle megvan, akkor különbséget tud tenni az út és szántóföld között vagy épp ami az út mellete van, így "kifesti" magának az út szélét.
Amúgy 3D-s kamerával képes erre, 3 lencse dolgozik benne. Egy normál kamera, egy infravörös kamera és egy infravörös lézer projektor (te nem látod) és így mélységérzékeléssel képes megkülönböztetni tereptárgyakat, viszonyítani tud annak távolságára. Sőt a háttértől is meg tudja különböztetni az adott objektumot.
Tehát nem 2D-s kamerával dolgozik a rendszer, mint a telefonod vagy a videókamerád. Ezt kiegészíti még 6 alap kamera, egy LIDAR lézer és még 2 radar.
Amit kifejeltettem, ezeket az eszközöket egy bonyolult számítógépes rendszer elemzi, értelmezi. Tegra X1-es chippel (van benne erő) van felszerelve, illetve egy A.I gyorsító is van benne, meg jó pár GB RAM...
Azért ez nem egy szokványos fedélzeti rendszer.
Ha ezt jól összehangolják, akkor sokkal jobban fog vezetni mint az ember. Már csak azért is, mert az ember szeme nem látja az infravöröst, ergó éjszaka semmit se lát.
De most nagyon megy a kampány az önvezető autók ellen, ugye az Uber volvója is elütött egy nőt. Látam a felvételt, a nő volt a hibás. Illetve tegnap egy Google autó is balesetezett, szemből nekiment egy barom.
Ezeket a videókat látva, azért szerintem nem baj ha 20 év múlva nem az ember vezet.
Tesla például nem egyszer megjósolta két másik autó összeütközését, és még a baleset előtt elkezdett kihúzódni az út szélére. Jó lesz ez, de ez nem mostanában lesz :) Ettől függetlenül kamionos mindig lesz, nem lesznek üresen közlekedő autók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!