Pályaelhagyóként programozónak tanulni állami oktatáson kívüli tanfolyamokkal?
36 éves környezetmérnök vagyok és alulfizetettség miatt pályaváltáson gondolkodom erősen. A változatosság kedvéért ezúttal szeretnék valami olyasmivel foglalkozni, amivel esetleg valamennyi pénzt is lehet keresni, azért arra gondoltam, hogy esetleg megpróbálnám az IT szektort. Annyi csekélyke előéletem van, hogy ezer éve még középiskolában egy ilyen tanfolyamon 4 évig tanultam programozást meg egy időben mellékesként csináltam honlapokat, szóval teljesen nem idegen tőlem a téma.
Olvasni mindenhol, hogy mennyi informatikus hiányzik, meg látom, hogy már úgy keresnek embert, hogy nem is kell a diploma, mert betanítanak, meg ilyesmi, nekem meg kéne a pénz. Nagyon. De diplomát ebből már nem szerzek, nincs már bennem annyi energia, hogy azt meló mellett végigcsináljam, meg régen se ment volna, annyira nem ment sose a matek. Inkább ilyen gyorstalpaló tanfolyamokra mennék el, aztán ilyen belépő szintű munkákra jelentkeznék, úgy tervezem. Tanulni hajlandó vagyok, de nem az állami képzésben.
Azoktól kérdezem, akik ebben az iparágban dolgoznak: van értelme így ebben gondolkodni? Úgy értem nyilván sose érem ez azt a szintet, mint aki kitanult programozó matematikusnak, de nem a pálya csúcsára vágyom, nekem már az is nagy előrelépés lenne, ha 300-400 ezres nettó fizetés meglenne pár éven belül. Ennek van realitása, vagy tök hülyeség? És ha igen, milyen területet javasolnátok, amihez nem feltétlenül kell atomtudósi szintű intelligencia és van rá kereset?
Előre is köszönöm a választ és azt is, ha nem pökhendi, kioktató stílusban válaszoltok, mint itt sokan.
Gondolom nézegetted a Codecoolt, Greenfoxot és társait. A legcélszerűbb lenne őket megkérdezni, mennyire nyitottak a partnerek idősebb pályakezdőkre. Tény, hogy valóban országos szinten sok ezer betöltetlen IT-s pozíció van, aminek egy elég jó részét kiteszik azok a munkák, amikre "kiképeznek" az ilyen tanfolyamokon.