Az embereknek az kell, hogy diplomával takarítsanak mellékhelyiséget?
Általános irodai adminisztrációs, aktatologatós, papíraláírogatós, számlasorbarakós, szkennelős munkákra már lassan elvárás a diploma.
Pici irónia: Sőt, lassan oda is kell 3 nyelvvizsga és B kategóriás jogosítvány, hogy az ezer jelentkezőből valami alapján már első körben is tudjanak szűrni....
Máshol meg még napjainkban is túlképzett a diplomás, mert elvileg magasabb lehet a bérigénye.
Lassan úgyis ott tartunk, hogy konkrétan a WC-tisztításhoz is diploma fog kelleni.
Az én szakommal konkrétan 66% dolgozott csak diplomát igénylő munkakörökben. A diplomát igénylő munkakörök között az irodai kisegítő melók már bőven benne vannak. Szóval 10-ből "3,5" ember csomagol, szalag mellett dolgozik, olyan munkát végez, mint a diákmelón is szoktak a diákok.
Ahogy átfutottam az EMMI oldalán található cikkhez csatolt táblázatot, a szakom ezzel az aránnyal még átlagosnak is számít... Van szak, ami elvégzése után 10-ből 5 megy árkot ásni, szalag mellett dolgozni. Ha egyáltalán kap valami munkát...
Biztos, hogy nem egy nagy túlképzés az egyetem maga, úgy, ahogy van?
Jó ez az irány, hogy lassan boldog-boldogtalan egyetemre megy? Aztán egy része kibukik, de jó sokan így is megszerzik a keménykötésű WC-papírt?
A műszaki menedzser szak is ilyen mindenből keveset aztán a végén semmit se szak. Bevallom a nemzetközi tanulmányokról kevesebbet tudok, de az is ilyennek hangzik.
#10
M1-en szocializálódtál, hogy azt állítod, hogy nem fizetős a felsőoktatás?
"Ez ellen csak a felsőoktatás fizetőssé tételével lehetne tenni, akkor elfogadható lenne, hogy valaki azért nem ment tovább, mert egyelőre nem érte meg x milliót továbbtanulásba fektetni, a fizetős felsőoktatást viszont nem szeretnénk."
Egész addig, amíg például Ausztriában bárki ingyen tanulhat, akkor is, ha magyar állampolgár vagy teljesen értelmetlen itthon még csak a fizetős felsőoktatás gondolata is, a munkaadók így is jobban szeretik azt, aki nyugati egyetemen végzett, képzeljük el hányan vándorolnának ki osztrák egyetemekre, ahol kvázi ingyen megtanulhatnának perfektül németül meg angolul, a diákmelóért is többet fizetnek, és mindenki hasra lesz esve a végzettségüktől, tehát triplán előnybe hoznád őket, még anyagilag is jobban megérné, hiszen amennyivel mondjuk drágább Bécs azt megspórolják a tandíjon...
# 9
Veled egyet tudok érteni!
Érdekes kérdés kérdező.
Vannak diplomák amik igenis jók:
-IT
-Mérnöki
-Pénzügy
-Gazdasági elemzők
-Jogi(ez határeset)
-Orvosi(nem itthon)
-Ritka nyelvszakosok
-Pszichológusok
Ezekkel magas életszínvonalad lehet,ha jól csinálod.
Viszont amire egyáltalán semmi szükség:bölcsészek,agrárosok,médiások,kommunikáció,rendezvényszervező.Ezekkel mehetsz a mekibe sajnos.
Ami nagyon jó még mérnöki diploma közgazdász párral,ez a number one ütős kombó.
Egy vicc:
-Mit kér a végzett IT-s egy jogásztól?
-Egy BigMeket,kólával és krumplival.
:))))))))))
Na erről a sztereotípiáról kéne leszokni:
"Viszont amire egyáltalán semmi szükség:bölcsészek,agrárosok,médiások,kommunikáció,rendezvén
yszervező.Ezekkel mehetsz a mekibe sajnos."
Az igazság az, hogy a bölcsész és társadalomtudományi képzési terület keretszámait, már néhány éve megfelelően konszolidálták, így a legendás bölcsésztúlképzés elég rég megszűnt! Csak sokaknál még fennakadt a lemez.
Ahogy erről már írtam az igazi gond ma már a természettudományi területen van, ahol indokolatlanul megemelték a keretszámokat, mondván, hogy "erre szüksége van az országnak" nincs, nincs szüksége évente több ezer új biológusra, meg geográfusra, még a kémia-fizika-matek szakokkal még lehet boldogulni, a föld-környezet-bio vonal szinte teljesen halott a munkaerőpiacon.
Ez maximálisan politikai témájú kérdés. Ugyan volt már ilyen témájú kérdésem, és önmagában jó lenne ebbe a kategóriába, de most konkrétan a kormány most bejelentett intézkedés-tervéhez kapcsolódva írtam ki.
#14. Pedig az agrár jól hangzik :(
Én nagyon örülnék, hogy végre konszolidáció történik.
DE! Ne csak a diplomás munkahellyel rendelkezők arányát nézzék és főleg ne a fizetést.
Ahogy 50-70% van csak diplomás pozícióban - amit én magam is kiemeltem a kérdésben, hogy siralmasan rossz arány - ott vagy a szak himi-humi értelmetlen önmagában vagy túlképzés van.
A túlképzéseseknél nem lehetne valami olyat, hogy mérlegelik: hol folyik a képzés régebben? Melyik iskola felszereltebb? Hol kutatnak, publikálnak többet a tanárok? Hol végzetteket szeretik jobban a munkaerőpiacon? - Ez alapján lehetne a túlképzéses szakokat 1 vagy maximum 2-3 iskolában fenntartani az országban.
Az a gond, hogy mindig csak egy szempontot néznek.
2012-ben bántották a humán és gazdasági szakokat, merthogy humán és gazdasági. Kb ezért. Mert "büfészak"
Most meg... az ipari termék-és formatervező mérnökit (több helyen így rövidítik: ITF) állítólag amiatt, mert keveset keresnek az ott végzettek.
Akkor bántsák az ITF-t ha annyira kell, maradjon meg 1-2 helyen..
A műszaki menedzser szakot viszont tényleg sóval behinteni. És van egy pár ilyen "műszaki" szak még.
Maradnak a túlképzéses és az értelmetlen szakok.
Arany középút: csak a szépirodalomban.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!