Elektromos vagy hatütemü autóé a jövő?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A hatütemű motor ugyanúgy fosszilis energiával működik, mint a négyütemű, csak valamivel jobb a hatásfoka, elméletben, így nyilván nem az a jövő.
Relatív rövid távon (20-30 év) a négyüteműről az elektromosra átállás a jövő, hogy utána marad-e az elektromos, jó kérdés. Én elég valószínűnek tartom, hogy addigra már elérhető lesz egy még újabb technológia szélesebb körben is
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"While six-stroke engines tend to be more complex, they offer potential advantages such as increased thermal efficiency (45-50 percent, compared to 30 percent for typical four-stroke engines) and reduced emissions, much like how four-stroke replaced two-stroke engines globally."
Itt csak kb másfélszeres hatásfok növekedést írnak.
Igy már csak mésfélszer annyi energia kell neki mint egy elektromos autonak miközben joval drágább lesz mertmég a mostaninál is bonyolultabb lesz... Szerinted mennyi esélye van?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#2: Lehet, hogy van 2x is, a gyorsan átfutott szakirodalomban 30-50%-ról beszélnek, és igazából szériagyártásra alkalmas szintig nem jutottak el tudtommal. Ahogy #3 is írja, ez egy még komplexebb motor, annak minden hátrányával (Ha belegondolsz 100 éve gyártunk 2/4 ütemű robbanómotorokat és még mindig nem tökéletes). És a legfontosabb: Ugyanúgy fosszilis tüzelőanyaggal működik, amiről le kell válni és kész.
#1
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#3: minden műszaki megoldás bonyolultsága növekszik az idővel, ezzel azért meg tud az emberiség birkózni. Nagyapám kovács volt az 50-es években és javított autót - akkoriban a javítás azt jelentette, hogy a műhelyében legyártotta az alkatrészt egyedileg (hajtókartól sárhányóig). Manapság ez már nem járható, mégis megvagyunk. Tökéletes meg úgyse lesz soha semmi, a fejlődés nem így működik.
Az elektromos autó 100%-os hatásfoka azért csúsztatás, nagyon függ az akkumulátor technológiától, meg attól is mivel állítjuk elő az áramot. Ennyi erővel mondhatom azt, hogy a benzinúton nem kell 10-15%-kal többet tankolnom a töltési veszteség miatt, milyen jó.
Kínában meg adják el a sok elektromos autót és szénerőművel hajtják őket, azért ez is messze van az ideálistól.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"minden műszaki megoldás bonyolultsága növekszik az idővel, ezzel azért meg tud az emberiség birkózni. Nagyapám kovács volt az 50-es években és javított autót - akkoriban a javítás azt jelentette, hogy a műhelyében legyártotta az alkatrészt egyedileg (hajtókartól sárhányóig). Manapság ez már nem járható, mégis megvagyunk. Tökéletes meg úgyse lesz soha semmi, a fejlődés nem így működik."
Ez simán nem igaz, mivel van joval egyszerübb alternativa...
"Az elektromos autó 100%-os hatásfoka azért csúsztatás, nagyon függ az akkumulátor technológiától, meg attól is mivel állítjuk elő az áramot. Ennyi erővel mondhatom azt, hogy a benzinúton nem kell 10-15%-kal többet tankolnom a töltési veszteség miatt, milyen jó."
Nem mondhatod mert a kb 2 szeres szorzo ugyjönki hogy 90%/50%=1,8, senkise állitotta hogy az elektromos autonak 100% lenne a hatásfoka. Miért nem kell többet tankolnod? Igy nem sok ételme van.
"Kínában meg adják el a sok elektromos autót és szénerőművel hajtják őket, azért ez is messze van az ideálistól."
Mág mindig sokkal közelebb van hozzá mint a másik alternativa....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!