Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » A Mozdonyvezetői munka tényleg...

A Mozdonyvezetői munka tényleg ilyen kemény?

Figyelt kérdés

Van egy videó ,amin a mozdonyvezetők hétköznapjait mutatják be: http://www.youtube.com/watch?v=EtKLn4XiWN0.


A videón a legszélsőségesebb helyzeteket mutatják be ,vagy ez tényleg ilyen?


Én képtelen vagyok elhinni ,hogy ezek az emberek 4-kor kelnek ,és 23-ig dolgoznak (még hétvégén is, ünnepnapokról nem is beszélve!). A másik meg az amikor a munka nem ott végződik ,ahol kezdődött.. Ilyenkor mi van?

Még 2 órát utaznak haza vonattal?


Nagyon szeretnék mozdonyvezető lenni ,de mindenhol csak azt hallom ,hogy 12óra a műszak és nem ott végzel ,ahol kezdtél ,ez pedig így nem nagyon éri meg. Inkább elmegyek metróvezetőnek, ott nem haladhatja meg a munkaidő a 8órát és nem kell olyan sokat utazni haza, igaz a fizetés fele az előbbinek.


2013. máj. 25. 21:11
 1/8 anonim ***** válasza:
35%

Nem csak a mozdonyvezetők, de a jegyvizsgálók is így dolgoznak. Van amikor hajnali 2-re mennek, és este 10-re érnek haza. Vagy éppen este mennek másnap délutánig. Ha nem ott laknak, ahol a szolgálati állomásuk van, akkor a szolgálat előtt és utána is utaznak.

Elhiheted, amit a videóban mutatnak.

2013. máj. 25. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon jó ismerősöm mozdonyvezető. Nem tudom honnan szedik ezeket az információkat, de az én ismerősöm ha dolgozik is 12 órát, az nagyon ritkán van, és mindig megkapja szabadnapban. Sokszor van napokig otthon, és nagyon sok a hétvégéje is szabad. Én kereskedőként sokkal többet dolgozom, mint ő, sőt nekem hónapokig szabd hétvégém sincs. A fizetését ki sem merem írni, az enyém viszont minimálbér.
2013. máj. 25. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
75%
Picit fel van nagyítva. A munkaidő az valóban brutál, de a mai korszerű mozdonyoknál már nem szükséges olyan nagyfokú fizikai erőnlét.
2013. máj. 25. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
43%
nekem is volt osztalytarsam mozdonyvezeto 7 eve es meg sose hallottam panaszkodni a fizeteset le merem irni kb. 500.000 ft
2013. máj. 25. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Én gyárban dolgozom, igaz csak 8órát, de szerintem rosszabb mint a mozdonyvezető, vagy bármi más munka.
2013. máj. 26. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

500 ezer forint a fizetés HAVONTA?!?! Na ne szórakozz már,max az ÖBB-nél vagy a DB-nél,a MÁVnál biztos hogy nem.

Elárulom,mivel eléggé utánajártam a fizetésüknek,havi nettó 210-220 ezer forint körül van,pótlékokkal együtt. Nem mintha ez kevés lenne,de azért az 500 ezer nagyon nagy butaság.


"„A mozdonyvezetők átlagosan havi BRUTTÓ 340-350 ezer (Ez nettó 220 ezer forintnak felel meg) forintot keresnek” - mondta lapunknak Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke, hangsúlyozva, hogy bérük jócskán elmarad az európai - de még a román - átlagtól is."

2013. máj. 27. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem mond hülyeséget a videó, nagyjából ilyen.


A szolgálatok többnyire 9-10-12 órásak, hivatalosan 12:40 lehet a leghosszabb. Persze rendkívüli esetben (azért szokott ilyen lenni) szokott túlszolgálat előfordulni. Akkor több még 12:40-nél, ha van közbeiktatott "laktanya", olyankor kapsz egy szobát, és pihenhetsz. Így vannak 16-18 órás szolgálatok. Egyet mondok, ami nálunk van most egy jó ideje, 15-16. Ez a két vonatszám, Záhony-Budapest-Keleti felviszem a reggeli TISZA nemzetközit, érkezéskor leváltanak, pihenek egyet, aztán indulás előtt nem sokkal (18:40) váltom a kollégát, aki előkészítette az estit, azzal meg éjfél előtt végzek. Kezdtem 6-kor, a reggeli is elő van készítve.

A szolgálat kezdetének és végének a legújabb generációkat kivéve azonosnak kell lennie (akinél ez nincs szerződésben, ők változó telephelyesek). Ez persze nem jelenti azt, hogy a mozdonyvezetés ér véget itt Záhonyban. Csak azt jelenti, hogy itt kell feljelentkezni, és itt is jelentkezünk le. Ha nem itt végzünk, azt önköltségi útnak nevezik, és ez benne van a 12 órában. Tehát lehet Nyíregyházáig tart az adott szolgálatban a vonat, onnan meg önköltség (utasként).


Magánvasutaknál viszont nem nagyon van ilyen luxus, ott lehet az van, pesti vagy, kezdesz Hegyeshalomban, ott indul a 12 órád, végzel Békéscsabán, aztán úgy mész haza, ahogy akarsz. Persze több bér, de több munka.


A szolgálatok pedig tényleg általában kétjegyűek, de ez így jó is, hiszen kevesebbszer kell jönni. Ja, és teljesen véletlenszerű a feljelentkezési idő, és ez minden hónapban változik. Mármint minden szolgálat máskor kezdődik, de a következő hónapban már lehet ugyanahhoz a vonathoz korábban vagy később kell jelentkezni, mert mondjuk nem kell előkészíteni a vonatot stb. Egyik hónapban lehet 1:17 van írva, másikon meg 2:31. A pihenőidő kiosztása pedig az IVU Plan miatt teljesen véletlenszerű. Törvényes, de gépként kezel, nem élőlényként. Egyik nap kezdesz 3:50-kor, másik nap meg 18:26-kor, dolgozol reggel 6-ig, de este jöhetsz vissza stb.


Ennek ellenére a legjobb hivatás, amit választhattam volna. Nagyon régi, gyerekkori álmom volt annak idején, és nagy küzdelemmel, de sikerült. Enélkül nem tudnék élni.

2013. júl. 14. 02:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Vagy önköltségre példa, ez nyíregyieknél van most, 5:01 a feljelentkezés, 519 önköltség Budapest-Keletiig, és ott kezdődik a mozdonyvezetés 564-es IC-vel hazafelé Nyíregyig, majd ugyanezzel 1655 számon tovább Debrecenig, ott váltanak, és önköltség vissza Nyíregyre, lejelentkezés. Papíron ez 11:11 perces szolgálat.
2013. júl. 14. 02:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!