Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Maradjak vidéken vagy irány Bp?

Maradjak vidéken vagy irány Bp?

Figyelt kérdés
Végzés előtt álló mérnök vagyok. Azon gondolkodom hogy mitévő legyek miután megkapom a diplomát. Sz-SZ-B megyében lakom. Sokat gondolkodtam de nem tudom eldönteni hogy itt keressek munkát vagy Bp-en. érvek Sz-SZ-B mellett: nem kell lakbért se rezsit fizetnem mivel otthon laknék ezért tudnék pénzt gyűjteni lakásra autóra stb. érvek Sz-Sz-B ellen: szegénység, munkanélküliség, életszínvonal, sok az indián nem szeretek itt lakni. Ha Bp-re költözöm szerintem nagyon sok időt fogok albérletben tölteni 10 éven belül nem fogok tudni házat venni szerintem. Ti hogy döntenétek? Csak normális válaszokat kérek. A fizetésbeli különbségekkel sem vagyok tisztában Bp és pl Sz-SZ-B között.
2011. okt. 19. 15:53
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Pesten elég könnyű munkát találni, sok lehetőség van.

Ne mondd már, hogy a németet nem tudod megtanulni, ez hülyeség. Bárki megtudja, csak bele kell tenned az energiát és kész.

2011. okt. 22. 23:01
 12/15 A kérdező kommentje:

Igazad van, de úgy érzem, ha már angolból eljutottam valahova akkor érdemes azt fejleszteni. Nem tudom elképzelni a jövőmet úgy, hogy kitelepülök. Pár évre talán de 4-5 évnél tovább biztos nem maradnék.

Most hogy Ausztria felé megnyílt a "munkaerőpiaci határ" ott is érdemes lenne munkát vállalni mert közelebb is van sokan ki is mennek.

2011. okt. 22. 23:19
 13/15 anonim válasza:
Szerintem 1-2 hónap alatt biztosan találsz munkát mérnöki végzettséggel. Fel kell keresni az összes álláshirdető portált, járni konkrét cégekhez és ajánlatot kérni. Általában 2-4hét az átfutási idő, de van olyan is ahol 3 nap múlva megkerestek. Gondolkozz olyanban is hogy nem BP hanem környező városok, ahol vannak gyárak. Néha még előnyösebb is. Budaörs, Göd, Veresegyház, Szigetszentmiklós, Érd, ilyesmi helyeken is hirdetnek sok munkát.
2011. okt. 23. 10:38
 14/15 anonim ***** válasza: