Autószerelő karrier vagy beszéljen a pénz?
Kb fél éve dolgozom a szakmában, (mint konkrét autószerelő, ameddig csináltam a szakmát voltam karbantartó gyárban) erre kapok jelenleg nettó 375.000 forintot ám, de egy kkv-nál GBM-re bejelentve stb.. Most ezt a részét engedjük is el, mert pályakezdőként messze itt ajánlottak a legjobb fizut illetve nincs is messze a munkahely.
Úgy hozta az élet, hogy sikerült házat vásárolnom, viszont ehhez jön most nekem havi 75.000 forint hiteltörlesztés.
Fontos tényező lehet, hogy közel lakok az osztrák határhoz, bár egyelőre nem szándékozom kint dolgozni a nyelvtudás hiánya miatt, de elkezdtem tanulni németül és pár éven belül nem zárkózom el attól, hogy ingázzak (akár nem is a szakmámban)
Szerintetek van értelme hajtani ezt a karrier utat vagy esetleg nézzek szét más munkák után és, ha többet adnak, akkor lépjek?
Hát igazából azt kellene megnézni milyen lehetőségeid vannak középtávon. Ahonnan a házra pénz lett számíthatsz még nagyobb összegre? (Mert ugye az egyértelmű, hogy nem saját erőből van a ház). Aztán utána el lehet agonizálni azon, hogyan és milyen szinten lehet értelme vállalkozni ezen a területen.
Autószerelőre mindig szükség lesz, csak nagyon át fog alakulni a szakma
"Ahonnan a házra pénz lett számíthatsz még nagyobb összegre?"
Nem
"Autószerelőre mindig szükség lesz, csak nagyon át fog alakulni a szakma"
Igen ezt tudom, viszont a kérdés az ugye, hogy lesz-e belőle anyagi megbecsülés.
"Hogyan alakul át a szerelö szakma?"
Sehogy, vagy alig.
Sok ember álomvilágban él és azt hiszi, hogy néhány éven belül a Magyarországon használt gépkocsik nagy százaléka tisztán elektromos meghajtású lesz. Nos szerintem ez baromira nem így lesz, kell ahhoz még nekünk vagy 20-30 év legalább.
De kérdezzünk meg erről egy autószerelőt, hogy Ő mit gondol.
#5: Akkor viszont onnan kell kiindulni, hogy lesz-e lehetőséged vállalkozni. Olyan-e az ingatlanod, egyáltalán olyan környéken élsz, ahol lesz kereslet (kis falvakon kívül valszínű igen) stb.
#6,7: Nem úgy, ahogy a laikusok képzelik, hogy majd itt űrtechnika lesz egyszer csak, és mindenki új Tesla-val jár egy csapásra. Hanem úgy, hogy lassan nálunk is kopnak ki azok a faék, mostmár 20+ éves roncsok, amiben az elektronika kimerül az indexrelében. Egyre több és egyre rosszabb állapotú olyan autó van már most is az utakon és ez csak rosszabb lesz, amikben már számottevő számú elektronikus rendszer van. Szenzorok, szelepek, érzékelők, kapcsolók, komolyabb vezérlő áramkörök stb stb. Amikor már nem a kézrátétel és a vájt fül kell a javításhoz, hanem a diagnosztika és a márka/típiusismeret és a megfelelő, folyamatos ismeretbővítés. Tehát fel fognak értékelődni még jobban azok a szerelők, akik mélyebb ismeretekkel rendelkeznek, nem pedig egy hibakód alapján találomra nekiállnak cserélgetni azt a 2-3 alkatrészt, amit elsőre hibásnak sejtenek
#4
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!