A taxi állás egy cégnél megéri ha imádom a vezetést?
A taxi jellemzően nem hagyományos állás. Nincs munkáltató és nincs munkaviszony, sem munkaidő, meg szabadság. Semmi sem állandó, fix és tervezhető, minden dinamikusan változik, minden bizonytalan.
A taxisok nem a cég alkalmazottai, hanem általában egyéni vállalkozóként csak szerződnek a taxi cégekkel. Általában nem a cég biztosítja a kocsit és az eszközöket, hanem a taxis megveszi magának, hogy legyen mivel dolgoznia. Ha a cég adja, akkor meg általában a taxis fizet érte a cégnek, bérli, hogy legyen mivel dolgoznia. Sőt a fizetés is fordított. Nem a cég fizet a taxisnak a munkájáért, hanem a taxis fizet a cégnek tagdíjat, hogy a cég színeiben dolgozhasson, hogy fuvarokat kapjon a cégtől. A bevétel 100%-ban abból van, hogy az utasok a taxiksnak fizetnek, ő szedi be a fuvarok után a bevételt, amiből aztán kifizeti a cégnek járó pénzeket, befizeti az adókat, engedélyeket, meg minden egyebet.
Hogy megéri-e anyagilag, az egy gazdasági kérdés. Leginkább attól függ, mennyi időt tudsz/akarsz az utcán tölteni, mennyi fuvarod és bevételed lesz belőle.
Hogy szeretni fogod-e csinálni, az leginkább attól függ, mennyire szeretsz vezetni, mennyire tudsz jól bánni az utasokkal és mennyi problémád lesz a kellemetlenkedő utasokkal, részegekkel, akik összehányják az autódat és hasonlók...
Nem tudok róla, hogy létezne klasszikus munkaviszonyban működő taxis munka.
Talán limuzin, vagy más hasonló speciálisabb kocsiknál jellemzőbb, hogy a cég biztosítja a kocsit és fizetésért dolgozol vele.
Ha nem érdekel a pénz, menj el mentőautó sofőrnek, arra biztos nagyobb a kereslet, mint a jelentkező, meg a pénz - talán még másodállásban is.
Azert a taxizashoz először 8i kell PÁV.
Ha nincs penzed sajat kocsira, akkor berled a cegtől es osztozkodsz masokkal. Ugy kerdeses, hogy mennyire eri meg.
Ha azert akarsz zaxizni, mert szeretsz vezetni, akkor azert olvass jobban utána a dolognak, annyira nem egyszerű, mint amennyire annak tűnik!
Bérelni heti 60-80 ezer forint. Ez legyen mondjuk havi 300 ezer.
A tagdij 150-200 ezer Ft társaságtól függően.
Az üzemanyag természetesen a te sarad, ami a bevétel mondjuk 15%-a. Alsó hangon 100 ezer forint.
Tehát 600 ezer forint a kiadásod és ebben nincs benne az egyéb költségek, mint papír, mosás, apróságok.
Bérlősként akkor sem éri meg, ha főállásban dolgozol, mert a bejelentés is 120 ezer forintra emelkedik havi szinten. Vagy 2 óra marad, de félhetsz egy NAV-os ellenőrzéstől, ami most egyébként is elég gyakori.
Vállalkozóként heti 60 órával viszont megéri. Akár 400-500 ezret is lehet keresni. Annál többet sajnos a KATA áfakerete miatt nem, ugyanis azt nem lépheted túl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!