52 kilós 28 éves fiúként van értelme kitanulnom kamionsofőrnek ha ilyen nagy a sofőrhiány?
🚍
Látom nagy a hiány belőle és autót vezetni pedig nagyon szeretek (napi 100 km-t vezetek munkába járás során). Jelenleg irodai munkakörben dolgozom a szakmámban, tehát így is egész nap ülök viszont nem értek hozzá és szellemileg nehéz és utálom mert gondolkozni kell sokat én pedig butának érzem magam.
A dolgot bonyolítja, hogy hiába volt szemműtétem (ami által a jobb oldali szemem jó) viszont a bal szememre tompalátó vagyok (kb. 60-80%-ban látom a táblát) és nem tudom, hogy kamionosnak csak full jó szemmel vennének fel vagy elég az úrvezetői követelmény, mint kocsinál? 🚚
Illetve van egy krónikus betegségem, ami nem gátol semmiben (állapot tekintetében tehát remisszió van), de 2 hetente egyszer szúrnom kell magam a prevenció miatt olyan injekcióval amit folyamatosan hűtőben kell tárolni. Nos nemzetközi így lehet kizárva (vagy 2 hetente haza kell jönni), de milyen lehetőségeim lennének egyáltalán ha lennének kamionosként vagy en-bloc nem kamionos sofőrként?
A vékonyságom is eléggé hendikep, nyüzüge kamionost sem láttam még életemben, pedig annyira szeretek autót vezetni. 😢
Nekem való lenne-e ez a szakma (vagy bármilyen sofőrös hiányállás) vagy felejtős az egész? A vezetés az életem azon kívül máshoz nem is értek igazán és nem is szeretek mást. 😭
#5: Persze, hogy kell targoncára jogsi, de nem hinném, hogy PÁV vizsga kell hozzá, hanem valami alkalmasság. De ezt már ki tudod guglizni. Nekem is van szemüveges targoncásom elég sok dioptriával...
#4
Kamion az hivatásos, PÁV, de nem vadászpilóta leszel, hogy 0 dioptriás szem kelljen.
Gondolom, B-t is szemüveggel vezethetsz, ugyanúgy van ilyen korlátozás a hivatásos sofőröknél is, párom és az apukája is kamionozik, teherautózik, szemüveget vagy kontaktlencsét kell hordaniuk. Viszont azért nem ilyen -10 dioptriáról van szó, az igaz, valamilyen határ lehet, hogy van. Ennek utána kell járni.
-Nem kell "full jó" szem a kamionvezetéshez. Nem vadászpilótának, meg űrhajósnak készülsz
-Napi 100 km (ráadásul megszakítással, mert dolgozni mész) az semmi. 50-50 km alapján (kb 1 óra) nem fog kiderülni, hogy bírod-e ezt. Itt egyhuzamba kell akár 200+ km-t is vezetni.
-Ilyen testalkattal azért szenvedős lesz egy két hely. Van amikor nagy súlyokat kell békázgatni+ a pótkocsin csúszni-mászni. Persze nem lehetetlen.
-Az, hogy szeretsz autót vezetni véleményem szerint kevés, ez egy teherautó. Lomha, instabilabb, bizonyos helyeken orbitálisan kényelmetlen vele közlekedni, hatalmasak a holtterek nincs benne akkora élvezet, mint mondjuk egy kényelmes autót vezetni.
De ha ennyire nem látsz, hogy a pcsába kaphattál jogsit szemüveg nélkül? Már nem azért. De 60%-ban látni valamit maga az életveszély.
De ok, ezen túllépve, az azért igaz, amit a 9-es írt. Egy teherautóban, kamionban ülni teljesen más és az is igaz, hogy szigorúbb az orvosi alkalmassági. És valóban kell egy fizikum is, mert előfordulhat, hogy fel kell rakodnod valami nehezebb és/vagy sok dolgot. Ezen a részén viszont lehet javítani edzéssel. Én inkább a szemprobléma miatt aggódnék.
Amúgy ha kifejezetten az autóvezetést szereted, lehetsz taxis, sofőr, futár is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!