Mitől lesz hivatalos és jogilag igazolható, (jogerős) egy jelenléti ív? Mik a formai követelményei, vagy az ezt taglaló jogszabály?
Mert totálisan felesleges lenne. Pont ez a jó benne, hogy nincs kötelező formája. Akár egy szalvétára is írhatod az érkezést meg a távozást. Plusz csomó helyen indokolatlan adminisztráció lenne. Nálunk full elektronikus, nem kell szarakodni a papírokkal.
(amúgy csak zárójelben írom, hogy lehet kapni nyomtatványboltban jelenléti ívet)
De ez számtalan visszaélésre ad lehetőséget! Nem?
A nyugtaadás is felesleges ennyi erővel, mégis kötelező minden vásárlásnál!
Ez meg csak HAVI 1 darab papír lenne... Nem?
Nem kifejezetten a papírformához ragaszkodva értem én a kérdést, hanem a számonkérhetőségén.
Manapság ugye már a számlák is elektronikusak / papriformák, de mindben közös, hogy hivatalos számonkérhető, a jelenlélti ív vagy akár a munkaszerződések miért nem azok?
2022-ben hogyan lehetséges olyasmi, hogy számtalan foglalkoztatás nem a valóságot fedi?
Nem lehet egyértelműen ellenőrizni, bizonyítani?
"Manapság ugye már a számlák is elektronikusak / papriformák, de mindben közös, hogy hivatalos számonkérhető, a jelenlélti ív vagy akár a munkaszerződések miért nem azok?"
Vannak elektronikus jelenléti ívek. Persze össze kell kapcsolni kártyás beléptetőrendszerrel, vagy céges laptopon alkalmazással. Egyre több helyen használnak már ilyeneket. Persze nyilván ezek is kicselezhetőek, mint az írott jelenléti ívek.
? Már hogyne lenne kötelező forma a nyugtára?
1 Cég / vállalkozó / magánszemély neve, telephelye, címe.
2 Cég Adószáma
3 Számla kelte
4 Áru Mennyisége/ megnevezése
Ez a négy minimum alap, hogy rajtalegyen, miről beszélsz?
"Egyre több helyen használnak már ilyeneket. Persze nyilván ezek is kicselezhetőek, mint az írott jelenléti ívek."
De az írott jelenléti ív sem lenne az, ha kötelező formai jellegeknek kellene megfelelnie, és két példányos lenne!
Az elektronikus jelenléti ívet sem értem, hogy miért nem kétpéldányos, miutána dolgozó aláírta, kellene belőle egy példány a részére, különben mi alapján reklamál ha mondjuk a pótlékait / ünnepnapját lenyelték?
"Nálunk az egyik cég saját számlázót fejlesztett saját megjelenéssel."
A NAV jóváhagyta, különben nem is használhatná, nyilván a formai és tartalmi követelményeknek megfelelő.
"? Már hogyne lenne kötelező forma a nyugtára?
1 Cég / vállalkozó / magánszemély neve, telephelye, címe.
2 Cég Adószáma
3 Számla kelte
4 Áru Mennyisége/ megnevezése" - ezek a kötelező tartalmi elemei, nem a kötelező formája. A kettő teljesen mást jelent.
Elektronikus jelenléti ívet nem csak kártyás rendszerrel lehet megoldani, habár az a legkényelmesebb. A lényeg, hogy zárt rendszer legyen. Mi adunk a dolgozóknak példányt belőle (illetve amikor legenerálódik, akkor automatikusan elmegy nekik e-mailben).
"A NAV jóváhagyta, különben nem is használhatná, nyilván a formai és tartalmi követelményeknek megfelelő."- persze, természetesen az engedélyeztetés megtörtént.
"Az elektronikus jelenléti ívet sem értem, hogy miért nem kétpéldányos, miutána dolgozó aláírta, kellene belőle egy példány a részére, különben mi alapján reklamál ha mondjuk a pótlékait / ünnepnapját lenyelték?"
Hogy képzeled el egy elektronikus jelenléti ívnél azt, hogy "kétpéldányos"?
Legegyszerűbb forma: van egy Excel tábla, amibe beírod az érkezést és távozást. Hónap végén meg elküldöd a HR-hez.
De vannak erre kiforrott rendszerek, mint pl a Nexon, ahol belépsz, bejelölöd a jelenlétet és azt láthatja a főnök meg te is.
Értelmezhetetlen a "két példány" elektronikus jelenléti ív esetén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!