Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mitől lesz hivatalos és...

Mitől lesz hivatalos és jogilag igazolható, (jogerős) egy jelenléti ív? Mik a formai követelményei, vagy az ezt taglaló jogszabály?

Figyelt kérdés
Miért nincs erre bevezetve a kötelező sorszámos cégnévre szóló nyomtatványboltban kapható jelenléti ív tömb?

2022. nov. 10. 10:55
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:

Mert totálisan felesleges lenne. Pont ez a jó benne, hogy nincs kötelező formája. Akár egy szalvétára is írhatod az érkezést meg a távozást. Plusz csomó helyen indokolatlan adminisztráció lenne. Nálunk full elektronikus, nem kell szarakodni a papírokkal.

(amúgy csak zárójelben írom, hogy lehet kapni nyomtatványboltban jelenléti ívet)

2022. nov. 10. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:

De ez számtalan visszaélésre ad lehetőséget! Nem?


A nyugtaadás is felesleges ennyi erővel, mégis kötelező minden vásárlásnál!


Ez meg csak HAVI 1 darab papír lenne... Nem?

2022. nov. 10. 11:05
 3/17 A kérdező kommentje:

Nem kifejezetten a papírformához ragaszkodva értem én a kérdést, hanem a számonkérhetőségén.


Manapság ugye már a számlák is elektronikusak / papriformák, de mindben közös, hogy hivatalos számonkérhető, a jelenlélti ív vagy akár a munkaszerződések miért nem azok?


2022-ben hogyan lehetséges olyasmi, hogy számtalan foglalkoztatás nem a valóságot fedi?

Nem lehet egyértelműen ellenőrizni, bizonyítani?

2022. nov. 10. 11:08
 4/17 anonim ***** válasza:
A nyugtára meg a számlára sincs kötelezően alkalmazandó forma. Nálunk az egyik cég saját számlázót fejlesztett saját megjelenéssel. Nyilván az alapelvárásoknak megfelel, rajtavan minden, amit az áfa törvény előír.
2022. nov. 10. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 Koplárovics Béci ***** válasza:

"Manapság ugye már a számlák is elektronikusak / papriformák, de mindben közös, hogy hivatalos számonkérhető, a jelenlélti ív vagy akár a munkaszerződések miért nem azok?"


Vannak elektronikus jelenléti ívek. Persze össze kell kapcsolni kártyás beléptetőrendszerrel, vagy céges laptopon alkalmazással. Egyre több helyen használnak már ilyeneket. Persze nyilván ezek is kicselezhetőek, mint az írott jelenléti ívek.

2022. nov. 10. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:

? Már hogyne lenne kötelező forma a nyugtára?


1 Cég / vállalkozó / magánszemély neve, telephelye, címe.

2 Cég Adószáma

3 Számla kelte

4 Áru Mennyisége/ megnevezése


Ez a négy minimum alap, hogy rajtalegyen, miről beszélsz?

2022. nov. 10. 11:31
 7/17 A kérdező kommentje:

"Egyre több helyen használnak már ilyeneket. Persze nyilván ezek is kicselezhetőek, mint az írott jelenléti ívek."


De az írott jelenléti ív sem lenne az, ha kötelező formai jellegeknek kellene megfelelnie, és két példányos lenne!


Az elektronikus jelenléti ívet sem értem, hogy miért nem kétpéldányos, miutána dolgozó aláírta, kellene belőle egy példány a részére, különben mi alapján reklamál ha mondjuk a pótlékait / ünnepnapját lenyelték?

2022. nov. 10. 11:34
 8/17 A kérdező kommentje:

"Nálunk az egyik cég saját számlázót fejlesztett saját megjelenéssel."


A NAV jóváhagyta, különben nem is használhatná, nyilván a formai és tartalmi követelményeknek megfelelő.

2022. nov. 10. 11:37
 9/17 anonim ***** válasza:

"? Már hogyne lenne kötelező forma a nyugtára?

1 Cég / vállalkozó / magánszemély neve, telephelye, címe.

2 Cég Adószáma

3 Számla kelte

4 Áru Mennyisége/ megnevezése" - ezek a kötelező tartalmi elemei, nem a kötelező formája. A kettő teljesen mást jelent.


Elektronikus jelenléti ívet nem csak kártyás rendszerrel lehet megoldani, habár az a legkényelmesebb. A lényeg, hogy zárt rendszer legyen. Mi adunk a dolgozóknak példányt belőle (illetve amikor legenerálódik, akkor automatikusan elmegy nekik e-mailben).


"A NAV jóváhagyta, különben nem is használhatná, nyilván a formai és tartalmi követelményeknek megfelelő."- persze, természetesen az engedélyeztetés megtörtént.

2022. nov. 10. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

"Az elektronikus jelenléti ívet sem értem, hogy miért nem kétpéldányos, miutána dolgozó aláírta, kellene belőle egy példány a részére, különben mi alapján reklamál ha mondjuk a pótlékait / ünnepnapját lenyelték?"


Hogy képzeled el egy elektronikus jelenléti ívnél azt, hogy "kétpéldányos"?

Legegyszerűbb forma: van egy Excel tábla, amibe beírod az érkezést és távozást. Hónap végén meg elküldöd a HR-hez.

De vannak erre kiforrott rendszerek, mint pl a Nexon, ahol belépsz, bejelölöd a jelenlétet és azt láthatja a főnök meg te is.

Értelmezhetetlen a "két példány" elektronikus jelenléti ív esetén.

2022. nov. 10. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!