A munkámban már kb meg sem nyitom az emaileket, mert az összes kérdés bár ártatlannak látszik, pillanatok alatt nagyon mélyre kell áskálódni, hogy válaszolni tudjak, és ez normális?
Elég speciális és belterjes területen dolgozom, de kb minden jöttmenteket felvesznek, mert a csapatépítéshez és az emberek megtartásához nem értenek.
Engem is csak a tudásom tart ott.
És az a nagy helyzet, hogy ezek a kezdő kollegák dobálják a kis ártatlan kérdéseiket, amik a gyakorlatban annyit jelentenek, hogy adjam meg nekik a copy-pastelhető információkat, amiket ők beillesztenek az dokumentumaikba, amiken dolgoznak.
Sajnos semmilyen műszaki képzettségük nincs, és általában nagyon gyenge logikával rendelkeznek, tehát az elmagyarázás sem hatásos, mivel nekik tényleg csak arra van szükségük, hogy milyen árat hova írjanak, és milyen szöveget hova másoljanak be.
És odajönnek mindenféle felvezetés, referencia nélkül és kérdeznek, mintha nekem minden üggyel totálisan képben kellene lennem, és azt kisujjból gondolkodás nélkül meg tudjam válaszolni. Mindezt úgy, hogy nekem mellette igazából teljesen más munkaköröm van, de úgy nyomják rám ezt a feladatot, hogy ez az én időmbe bele kell férjen.
Azt mondjuk hozzá kell tenném, hogy az itteni kinevezett ügyvezető nagyon éli a kézi üzemmódot, és ha akarná sem tudná elengedni hogy ne rángassa a munkavállalókat, ezért még a takarító munkájába is napi szinten beleszól, hogy mit hogy csináljon. De nem kellene azt gondolni, hogy mindenki ezt élvezi.
De egyébként a legtöbb dologra ott van a válasz, ha meg tudnák keresni, vagy ha az orruk alá pakolt információt egyáltalán értelmezni tudnák.
Nekem sem segített senki, mégsem puffogtam, hogy velem milyen köcsögök a kollegák. De ahogy észrevettem az emberek a munkahelybe egy felnőtteknek szánt óvódát látnak.
Ja és lehet jönni azzal hogy biztos az én soft skilljeim a gyengék, csak azt elfelejtjük, hogy momentán én vagyok a stabil ember jó előmenetellel és nem ők.
Viszont így pár év után már kezd problémássá válni nekem hogy mindenkinek nekem kell előemészteni mindent, és ezért már kb az emaileket sem nyitom meg, mert annyira lehangoló, hogy mennyire bagatel kérdéseknek szánják az olyan dolgokat, amik nagyon sok utánajárást igényelnek.
Ráadásul ezen a munkahelyen van egy beteg szokás, miszerint van egy közös email cím, amit mindenki lát. És emiatt úgy veszik, hogy mindenkinek MINDENRŐL tudni kell, de nekem meg főleg.
Évente kb 100 GB levelet törlök olvasatlanul, és kb 12 GB az ami nekem tényleg fontos.
20.000 email inkabb
20alkalmazott napi levelei repkednek, tobbseguk indokolatlan meretu csatolmanyokkal mert az ugyviteli rendszer oriasi meretu fileokat csinal, indokolatlanul
tehat onnan indulunk h a legkisebb level 3 mega
A helyzetnek van realitásalapja, mert sok munkahelyen kérdéses a betanítás ahol hirtelen megugrik a fluktuáció (még az egészen nagy multiknál is).
Más kérdés, hogy másban a szálkát, magában a gerendát se látja a kérdező... Megvan a szituációd hátránya, de gyenge mezőnyből könnyű kitörni ahogy te is írtad, te ezért meg fogod kapni az extra jattot aztán betesznek a helyedre valakit. Vagy nem kapod meg és pár hónapon belül keresel másik helyet.
Csak pár dolog érdekes még a kérdésedben: nem jutott eszedbe ezekre a mailekre egy autoforward a főnöködnek, hogy kezelje az alap nem tudást? Nincs egy közös chatetek, ahol az ilyen csip-csup ügyeket (mit csináljak ezzel-azzal) spontán kezelitek (email helyett)? Nem jutott eszébe senkinek kiszedni ezeket a példákat és beletenni az első párhetes training anyagába?
Minden cégnél lesz olyan delikvens aki nem akar vagy nem tud dolgozni, azt tényleg nehéz feldolgozni amikor az ember magyaráz, és magyaráz és traininget ír, aztán megkérdeznek egy "Melyik úgyfélnek dolgozunk" jellegű kérdést 2 év munka után, a 20. oktatás leírása után meg közlik, hogy nekik "megnyugtató kérdezni". Értitek, le van írva hogy X=Palika, de megkérdezi mit jelent az X, szintén évek után, mert őt megnyugtatja, az nem érdekes, hogy ezzel olyasvalakit tart fel akinek mondjuk ennél komplexebb és nagyobb felelősséggel bíró feladatköre lenne pont akkor, aztán sopánkodik, hogy nem kapott választ. Nagyon sok ember a kényelmet keresi a munkahelyen - és pont ők lesznek bajban az első változasnal, vagy ha hirtelen új munkahelyet kell keresni és bizonyítani kell egy interjún.
Néztem egy kanadai youtubert aki nagyon okosat mondott: sose legyél mérges arra aki nem szeretnél lenni. Neked is ezt tanácsolom kérdező mert bármilyen területen dolgozol, kutya kötelességed rangidősként segíteni az új kollégákat (meg amúgyis, a csapatmunka erről szól). Az hogy téged nem segítettek nem jelenti azt, hogy kövesd az elődeid hibáját.
Ja és a munka törvénykönyve szerint a munkáltató köteles kiképezni az alkalmazottait az adott területre, ha ez nem történt meg akkor nem lehet kitenni a teljesítménye miatt (hiszen nincs mihez viszonyítani a munkájának a minőségét). Ez meg minden józan paraszti ésszel rendelkező managert érdekel.
ahogy irtam, van egy email közös email cim, amiben kb minden alkalmazott benne van, hogy több szem többet lásson.
A helyi kinevezett ügyvezető meg nem képes elengedni hogy az alkalmazottak munkáját kézi vezérléssel igazgassa (kivéve a magas képzettséget igénylő műszaki feladatok, mert ahhoz nem ért)
oktatások vannak, de sajnos azon nyomban el is felejtik, pedig extrém módon szájba van rágva nekik az a pár dolog, ami lényeges.
állitólag bonyolult ez a szakterület, még nyugati kollegák is ezt mondják. Pedig szerintem nem bonyolult, csak xarok a folyamatok, konkrétan nincsenek és minden ad-hoc módon van kezelve, még két látszólag egyforma ügy sem egyforma, mert az mindig esetlegesen változik, hogy a főnök gyerek a háttérben mit mesélt be az ügyfélnek, mert akkor úgy változnak a kereskedelmi feltételek.
Persze mindent úgy indít hogy "hát ilyen már volt, csak ki kell venni a fiókból és átírni rajta a dátumot"
Illetve: "semmit nem kell kitalálni, mert a központban megvannak a kész megoldások"
persze a fentiek egyike sem igaz olyan formában, hogy az ténylegesen felhasználható lenne emberi időlépték mellett. Már maga az információ összegyűjtés is egy óriási, nehézkes és szervezetlen folyamat.
Sajnos a probléma tényleg ott kezdődik, hogy ezek az emberek nem segítséget akarnak, hanem előemésztett, vagyis KÉSZRE tálalt információkat, amiket aztán belemásolnak egy programba. Ilyen tekintetben egy kicsit túl vannak fizetve, én meg alul.
Minden héten tartok szervezett oktatásokat, de amikor beszélünk egy adott körülhatárolható dologról 4 órán keresztül és a következő héten úgy néznek rám mintha még tényleg sosem hallottak volna róla, azért az kicsit beüt.
És ez nyilván biztosan az én hibám (ki másé)...végülis csak 3D modelleket mutatok nekik, robbantott ábrákat, élőben eléjük teszem a mintadarabot, megsimogathatják, megszagolhatják, körbe nyalogathatják, talán ez közelebb áll az életfelfogásukhoz, mint az absztrakt gondolkodás....de sajnos nem sokat használ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!