Most mit kezdjek magammal?
Sziasztok!
Bocsánat, ha kicsit hosszú lesz, de mindent el szeretnék mondani, hogy viszonylag komplex képet kapjátok a problémámról.
Mindig jó tanuló voltam, a nyelvek különösen jól mentek, középiskolában közgazdaságot tanultam és szakmát is szereztem(berszamfejto). A közgazdaság szakirány azonban nem érdekelt annyira, mint a nyelvek, így végül az egyetemen japán-kínai szakra mentem, jelenleg tolmácsnak tanulok. Angolul és japánul felsőfokon beszélek, a kínai tudásom középfokú.
Egyszerűen mégsem találok semmilyen munkat(diákmunka, meg aktív hallgató vagyok).
Kezd teljesen remenyvesztett lenni a helyzet, úgy érzem, feleslegesen tanulok 10 éve japánul és 4 éve kínaiul, jelenleg még nem tudok elhelyezkedni egyikkel sem, ráadásul berszamfejtonek sem vesznek fel sehova úgy, hogy egyébként rengeteg berszamfejtonek ugyanilyen vagy “gyengébb” papírja van.
Szeptemberben el kellett koltoznom otthonról családi okok miatt, kb akkor kerültem a mostani munkahelyemre, amit szívből utalok, mert a kollégáim állandóan csesztetnek, jelenleg munkahely váltáson gondolkodom, de nem jeleznek vissza sehonnan.
A diploma után (2023 január) szeretnek elvégezni egy mérlegképes könyvelő tanfolyamot, de lassan úgy érzem, az is felesleges lenne, mert nem vesznek fel majd azzal sem sehova, mivel nincsenek kapcsolataim.
Mit tennétek a helyemben?
Lassan kezdek belebetgedni ebbe :(
Ha jól mennek a nyelvek és basic szinten esetleg az informatika is erdekel, akkor terméktámogatás idegen nyelven jó kezdés lehet. Ritkább nyelvekért elég jól fizettek régen. És a terméktamogatás egy korrekt CV alapja lehet később.
Sok tapasztalatot gyujthetsz ügyfélkezelés, különböző CRM toolok kezelésének terén meg nyilván naprakész marad a nyelvismereted.
Ezeket jól kihasználva később faszán tudsz elhelyezkedni.
Pedig budapesti vagyok és nem, nem olyan egyszerű munkát találni ezekkel a nyelvekkel, a tolmács szakma kb kihalasos alapon működik.