Akik minden kérdés alá odaírják, hogy "inkább tanulj", felfogják hogy ez nem reális legtöbbször?
Minden kérdés alá odaírja valaki, ahol nem havi 400ezret keresnek, hanem például magyarországi átlagosabb 220ezret, hogy " inkább tanulj, képzed magad, akkor majd lesz jobban fizető állásod" és hasonló kliséket.
Szerintem ez nem reális egy átlagos embernek, aki felnőtt korban szakma/végzettség nélkül van. Itthon halálradolgoztaták az embert, hogy képezze magát mellette? Nem engednek el munkahelyről, ha pl. hétköznap van oktatás. Sőt, direkt keresztbe tesznek, hogy ne tudd képezni magad.
50es-60as években volt ennek alapja, hogy odamentél egy gyárba, beálltál melósnak, ott betanítottak tegyük fel villanyszerelőnek (ahogy nagyapámat is). Dolgoztál és tanítottak közben. Ilyen ma már nincs.
Mai világban egyből 3-4 év szakmai tapasztalatot várnak el frissen kikerültektől is.
Van akinek meg egyszerűen nem áll rá az agya az egyetemi tananyagra, főleg az elavult magyar rendszerre.
Mi a véleményetek erről?
28-as válaszoló! Most látom igazán, ha te nem vetted észre.
"Vagy szerinted minden szakmahoz kell jogi, vallalkozasalapitasi, igazgatasi ismeret, tobb programnyelv ismerete, biologia es kemia tantargyak ismerete, onvedelem (???) es minosegbiztositas es a tobbi is?"
Megismételve. Szakmához szerintem kell-e jogi ismeret? Te ennyire ostoba vagy? Munkavállaló és munkáltató jogaival alapvető dolog tisztában lenni. Érdekérvényesítésnél van jelentősége.
Egyszerű példa, hogy megértsd, ha sikerül. Még azt sem tudod, hogy a munkavállalónak joga van megtagadni a munkavégzést, ha a körélmények, adott dolog veszélyezteti a testi épségét, károsíthatja egészségét a munkavégzés során. Szerinted nincs köze a jogi ismeretnek a szakmához?
Nem semmi vagy. Ilyen ostoba ember "ossza" az észt. Konkrétumok nélkül.
A programozási nyelveket egyrészt azért kell oktatni, mert a matematika mellett, a programozás fejleszti legjobban a logikai készséget.
Másrészt szükséges a fiatalokat megismertetni különböző programozási nyelvekkel, hálózati rendszerekkel az ország versenyképességének növelése érdekében. Illetve azért is, mert egy biztos megélheti forrást adhat az elhivatottak számára. Fel kell világosítani a fiatalokat, hogy legyen választási lehetőségük.
Hatalmas igény van magasan képzett programozókra, hálózati szakemberekre. Évente több száz milliárd forintot bukik az állam azon, hogy nem megfelelő irányba terelik a fiatalokat. De te azért kizárod ezeket, mert csak magadra gondolsz. Még a "világ" működésével sem vagy tisztában.
Még a logika tudományát sem ismered, mert akkor általánosságban látnád az adott válaszomban közöl tantárgylista jelentőségét, mert az élet sokféle területén egyszerre vannak jelen. Tudod nem csak a konkretizálás létezik.
De mivel még a rendszerben, rendszerekben sem tudsz gondolkodni, ez látszik is a hozzászólásodon, így nem is érted, akár a rendszerfogalom kialakításának jelentőségét az oktatásban, akár a fenti tárgyak, az életünkre gyakorolt pozitív hatásait.
Biológia is lényeges, hogy az ember lássa, értse meg, hogy az élőlények miért úgy viselkednek, ahogyan viselkednek.
Illetve az értelmes embernek tudnia kell, hogy a biológia hogyan befolyásolta a történelmet, az életünket.
Ez igaz a kémiára és a többi természettudományos tárgyra is. De te az ostoba agyaddal, nemes egyszerűséggel kizárod a biológia és kémia tárgyat is.
Döntés tudománya.
Fogalmad sincs róla, mekkora jelentősége van.
Látni kell, hogy az élet nem csak térben, időben zajlik. Döntések világában, dimenziójában is folyamatos történés van.
Ki, mi dönti el? Kitől, mitől függ? Ki, mi határozza meg?
Ha értenéd, látnád, hogy elénk tárul az élet hatalmi dimenziója, szereplői.
Azért van annyi sikertelen ember, mert nem tudják, hogy mik a befolyásolók, alakítók, a lehetőségek, a figyelembevétel, értékelés, választás, döntés, ellenőrzés.
Minőségbiztosítás.
Az életben minden a meghatározó tényezők minőségén múlik.
Tudatosítani kell, hogy mindennek van minősége. Ebédnek, szeretkezésnek, járásnak, beszédnek, gondolkodásnak, tanulásnak, munkának, vásárlásnak.
Ez után hibakatalógusokat kell összeállítani a fenti témákban.
Foglalkozni kell a hibák minősítésével, a hibák következményeivel, az okozott kár nagyságával.
Mivel már tudja a fiatal, hogy mit kell elkerülnie, jöhet a javítás és a tanulságok levonása, végül a folyamatos minőségellenőrzés.
Természetesen ez még nagyon alapszint.
Módszertan. A siker a legtöbb esetben az alkalmazott módszertanon múlik. A viselkedés lényegében módszerek választása és módszerek alkalmazása. A fiataloknak, felnőtteknek még módszerfogalmuk sincs. Lényeges a szemponttan a módszerhasználat során. Legyen szó tanulásról, munkavégzésről, mint előkészítés, tervezés, ütemezés, kiszolgálás, ellenőrzés, kalkuláció, eredménykezelés, stb.
Optimalizálás.
Már a kisgyerekkel meg kell értetni, hogy mindenki (állat, növény, ember, ásvány) a maga módján folyamatosan optimalizál, tehát a számára legelőnyösebb állapotra törekszik.
Fontos a jellemző és kapcsolat ismeret. Igényelemzés. Egyszerűbb feladatokkal kezdve, mint optimális leülés a székre, lélegzés, beszéd, étkezés, időgazdálkodás, pénzgazdálkodás, oktatás, stb.
Maradj csendben, mert szánalmas vagy 28-as válaszoló.
33, ez a huszonegyedik század. Bármilyen kérdésedre perceken belül választ találsz, szakértő választ.
mi próbálkoztunk képzéssel, munkajog, adózás. Amíg nincs igény arra, hogy utána is folyamatosan továbbképezze magát valaki a témából, addig ez full felesleges. Elég neki megtanítani, hol járhat utána a kérdéses dolgoknak. Akkor nem lesz az, amibe mi belefutottunk, hogy 2010-ben előadtunk, 2015-ben meg fenyegetett a hülyegyerek, hogy de mi nem ezt mondtuk (közben változott az Mt)
36!
Van igazság abban, amit írsz, de látnod kell, hogy a lelki alapozás és szokások tantárgy, illetve családi élet, párkapcsolat, egyén segítése tárgy is azt is szerepet töltené be, hogy hasznos attitűdöket kialakítva képes legyen a gyerek, fiatal felnőtt önjáróvá is válni.
Lásd még a kritikai gondolkodás és a kutatás módszertan, kérdezés tudománya és a módszertan tárgyat is.
Igazad van, hogy ez már a 21. század, ezért írtam a tanulást, információszerzést segítő programok oktatását, használatát is.
Viszont nem elég tudni, hogy hol találja meg az adott információt, tudnia kell szelektálnia is. Illetve nem csak a Mi?, Mit? számít, hanem a Hogyan? és a Miért? is. Elkerülve a magolást.
Tehát fontos a kérdezés tudománya, amely növeli a gondolkodás hatékonyságát.
Illetve a minőségbiztosítás, értékelemzés kiterjesztése a jogi ismeretekre is (ha már szóba hoztad), mert fontos a jogrendszer elemzése is. De ez már a demokratikus gondolkodás, érdekérvényesítés, felülvizsgálat része is. Magasabb szellemi szint.
Láthatod te is, hogy a közölt tárgyak kapcsolatban vannak egymással is, nemcsak az életünkkel.
A 13-as válaszomban közölt tárgyak egy részére nem fogod megtalálni a megfelelő választ, válaszokat. Mert többnyire csak az iparban használják ezeket, nem a hétköznapokban.
A 33-as válaszomban kifejtve pár tárgyat, nem fogod megtalálni a neten.
Hiába írtad, hogy bármilyen kérdésre perceken belül meglehet találni a választ. Az oktatás (általános és középiskola) látásmódja rossz. Cél a hétköznapi hasznosítás lenne, nem az adott tárgy tudományáról való oktatás.
Ez sincs tantárgyi keretek között. Sem azt interneten lényegre törően összefoglalva, segítve az embereket.
Köszönöm az értelmes, elgondolkodtató hozzászólásod 36-os válaszoló.
Több ilyen emberre lenne szükség.
Konnyu ezt mondani, de minden elhatarozas kerdese. Tenyleg az.
Ugy kell kilepni a komfortzonabol, hogy ne erezd tehernek. Elvezd a szopast.
En 120 ezret kerestem 2014-15-ben. Tuloraval 140-160. 2015 tavaszan ujra erettsegiztem matekbol, 17 eft volt a vizsgadij, mas koltsege nem volt. Szeptembereben kezdtem levelezon villamosmernoki kepzest. Elso felevben feljartam videkrol suliba tanitasi napon, fizetetlen szabival oldottam meg. Ekkor mar az alap fizum nem erte el a 100 nettot. Kerestem munkat a fovarosban, 150 nettoert, felkoltoztem egy szobaba. Vegul visszamentem videkre lakni es ingaztam, mert igy anyagilag bentebb voltam. 1:50 volt Volannal a fovaros, onnan 55' BKV a ceg. Ezt csinaltam fel evig, a fizum feltornaztan 230-ra es kaptam havi 4 szabad napot a cegtol a sulira amivel nem kellett elszamolnom. Innentol sinen voltak a dolgok, kovetkezo munkahelyen 310 majd kovetkezo helyen 1,5 ev mulva 430 netto fizetes. Befejeztem a mernokit, megint valtottam, 510-et keresek. Januarban megyek masodik korre egy ceghez ahol 550-600 bersavot adtam meg.
Az az 1-1,5 ev volt nehez amig kialakitottam a fovarosi lakhatasom 2015 kornyeken. Az elvezd a szopast reszen pedig azt ertem, hogy visszagondolva nem volt olyan veszes. Szarul hangzik a napi 5,5 ota utazas, de az elso 3-4 felevem a buszon csinaltam, tanultam meg. Ha meg nem tanultam, aludtam. De meg egyszer nem csinalnek ilyet. Nem bantam meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!