Az autószerelők gazdagok?
Ez nagyon sok mindentől függ.
Egy KEZDŐ autószerelő átlagos helyen kezdőfizetése olyan nettó 200. (+-35)
Kezdőket nem szokták megfizetni az első pár évben, ezért megy a legtöbb frissen végzett a Volánhoz buszt szerelni nettó 270ért.
Kellő tapasztalattal (3-5év) és szaktudással nem nehéz ~300-at / afelett keresni.
Illetve a fővárosban/nagyobb városokban 15-50%-al lehet többet keresni mint vidéken.
Ha lelkiismeretesen dolgozol otthon is akár, és elég sok autót visznek hozzád akkor az havonta jelenthet 25-100ezer forintot is.
(Nyílván ehhez az is kell, hogy te 8-4/5-ig tartó munkaidő után még otthon is dolgozz más autóján ami elég fárasztó.)
Én karosszérialakatos vagyok és nem sok kedvem van munkaidőn kívül dolgozni, kivéve hétvégén. (Autószerelő műhelyben foglalkoztatnak)
Relatív, hogy ki számít gazdagnak.
Ahogy látom a saját szerelőmet, nem kimondottan gazdag, nem szórja a pénzt felesleges luxuskiadásokra, de megél belőle. A házán csinosítgat mindig ezt-azt. Szigetelés, új tető, stb. Évente legalább egy külföldi nyaralás is belefér nekik. Szóval nem is nyomorognak.
Nem akarom magamat sajnáltatni, de ha tehetném és visszamehetnénk az időben, szívesen tanulnék autószerelőnek. Kedvem is lenne hozzá és többet keresnek mint így, hogy egyetemi oktató lettem, ami alig valamivel garantált bérminimum fölötti fizetést jelent. Ennél biztos, hogy többet keresnek.
Hát azért más kívülről látni és benne lenni. Persze, amikor kifizeti az ember a nagy pénzt, akkor azt hiszi, hogy ebből fog a szerelője nyaralni menni, de valójában abból lejön még az alkatrész díja, kifizeti a vállalkozását, az alkalmazottat / tanulókat, áhh igazából aprópénz marad, ha teljesen legálisan hivatalosan csinál mindent, úgy hogy számlát is adjon, a vállalkozással is minden rendben legyen, a műhely is megfeleljen a tűzvédelmi előírásoknak, stb.
Apám autókkal foglalkozik, rengeteg karosszériás, szerelő, szervízes ismerős van a család körül. Vidéken a kezdőket nagyon kihasználják a vállalkozók. Szürkén, feketén dolgoztatják őket és <200k-t kapnak kézhez. Az ilyen vállalkozások azzal a problémával is küzdenek, hogy nagyon sok különböző típusú autót visznek hozzájuk és nem értenek mindhez. Sokszor az a végső megoldás, hogy elküldik a tulajdonost a kocsival a hivatalos márkaszervízbe, ott meg aztán pörögnek az óradíjak.
Ez egyre inkább ilyen lesz, ahogy agyonelektronikáznak mindent. Az otthoni garázsban a szerelő azt sem tudja miért pittyeg a kocsi, az autószalon műhelyében meg rádugnak egy laptopot és egy spéci szoftver kiírja mi a baja a jószágnak. Mind szerelői mind tulajdonos oldalról lesz pillázás rendesen, amikor a mai hibrid és elektromos autók elkezdenek meghibásodni aztán majd nem lesz hegyekben filléres bontószökevény vagy utángyártott webshopos alkatrész minimális szerelői haszonnal. Nem akarok jósolgatni, de láttuk mi történt a tv szerelőkkel is ...
Autószalonoknák és márkaszervízeknél lehet specializálódni egy-egy márkára és talán műhelyfőnökként már kapsz értelmes pénzt bejelentve + sok helyen engedik, hogy munkaidő után maszekolj az ottani műhelyben okosba. Rengetegen dolgoznak hétvégén is, hogy egyről a kettőre tudjanak lépni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!