Mitől magas a fékfolyadékban a vízszint?
2 hónapja vásároltam meg az első autómat. G Astra. Voltam vele egy szerelőnél, megcsinált rajta szinte mindent amit kellett (2 dob lyukas volt, 1 kerékcsapágy, klíma, stb.). Mondta, hogy a fékfolyadékon is töltött, mert kevés volt benne, mert már kopottak kicsit a tárcsák (de még jók). Van felénk egy lejtős szakasz, amin szinte végig fékezni kell. Ott már 2-szer is éreztem, hogy a végén nem jó a fék, kicsit beesik a pedál. Az egyik ismerősöm mondta, hogy fékfolyadékot kellene cserélni. Én meg mondtam neki, hogy most lett feltöltve. Volt neki ilyen spéci műszere, még az apja hagyta rá, megmérte a fékfolyadékban a víz koncentrációját és 7,2% volt. Először azt hitte, hogy rossz a műszer, új fékfolyadékra viszont 0-t mutatott, szóval jól mér.
Ez mitől lehet? Hogy kerül abba ennyi víz? Természetes úton lehet ennyi, vagy a szerelő vízzel tölthette fel?
Bármilyen furcsa is de ha víz is van benne attól pont úgy kell fogni a féknek.
Ugyan is a viz mint folyadék, össze nyomhatatlan akár az olaj.
Inkább elfékezted magad, túl melegedett a fék és ezért volt gyenge a fékhatás.
Utána az ismerősömmel elmentünk ugyan arra a szakaszra, csak ő vezetett. 2-szer fékezett le 100-ról közel 0-ra, a végén már semmi fékhatás sem volt. Beesett teljesen a pedál, és a fékfolyadék tartály kupakját levéve gőzölgött kifele az elforrt víz. Átmosta nekem új folyadékkal és fel is töltötte. Aztán a próbakörön 3-szor is bírta a 100->0-t és még utána is fogott.
Szóval ez lehetett a baj, mert megjavult az új fékfolyadékkal.
Persze a vizes fekfolyadek is osszenyomhato es van feked egy darabig. Sokan akik varosban jarnak 5-8 kmre munkaba nem is veszik eszre hogy cserelni kene. De ha nekiallsz fekezgetni akkor be esik a fekpedal plusz szetrohad az abs kocka is.
Gyari ajanlas ket évente cserelni. En azt szoktam mondani, hogy 3-3,5 ev utan erdemes csereltetni. Munkadij maszeknal kb 8-10 ezer. Folyadek meg kb 2 ezer.
a fékfolyadék forráspontja idővel lefelé megy, aztán amikor már elég alacsony, akkor egyre inkább fel fog forrni ahogy használod a féket
ez után pedig ugye már levegős lesz, az meg összemegy
simán cserélni kell időnként, ez most meg is történt, úgyhogy minden oké
#4
"ez most meg is történt, úgyhogy minden oké"
Nem történt meg. A szerelő csak rátöltött egy kicsit, hogy meg legyen a szint.
" Persze a vizes fekfolyadek is osszenyomhato "
Nem össze nyomható!!!
6os:
Összenyomhato amig nem kezdd el forrni a viz.
Mondd mar meg hogy akkor hova tűnik a hideg fekfolyadekbol a viz ha nyomod a pedalt.
#5
"Nem történt meg. A szerelő csak rátöltött egy kicsit, hogy meg legyen a szint."
Tévedtem. Átsiklottam a 2-es hozzászólás második része felett.
#7 "Összenyomhato amig nem kezdd el forrni a viz."
Nem nyomható össze, ez ténykérdés. Fizika. Tök mindegy mit hablatyolsz, a víz sem nyomható össze. Ameddig a rendszer valamelyik pontja el nem éri a 100 fokot, akár tiszta víz is lehetne a rendszerben. Rövid ideig (ameddig el nem kezdődik a korrózió) rendesen működne.
Azért esik be a fékpedál, mert a fékfolyadék víztartalma felforr, a kitáguló vízgőz kiszorítja a tartályba a fékfolyadékot, és a gőz már összenyomható. Gőz... teccikérteni? Légnemű = összenyomható. Víz... folyadék = nem összenyomható. A teljes vagyonodba lefogadom, hogy laboratóriumi körülmények között nem fogsz tudni összenyomni olyan arányban folyadék halmazállapotú vizet, ami a fékpedál beeséséhez lenne szükséges (tekintsünk el a 230 bar bar nyomás hatására bekövetkező 1% térfogatváltozástól, ez a víz kompressziilitásából következik).
9-es: teljesen igazad van, én írtam hülyén.
Arra gondoltam, hogy ha víz van a rendszerben akkor a pedált lenyomva lesz féked is, nem fog beesni.
Ha meg valaki egy szerpentinen folyamatosan fékezget akkor fel tud forrni és be fog esni a fékpedál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!