Az mlm tagok azért csalók mert nem alkalmazottak? Mert kis vallalkozast akarnak nyitni, amihez emberek kellenek?
Az MLM nem vállalkozás, hanem lehúzás.
A vállalkozás értéket teremt, amit értékesít és ebből lesz bevétele. Az MLM nem állít elő értéket, hanem arra alapoz, hogy a szervezet növekszik, egyre több ember fizet be, egyre több szinten, amiből csorognak felfelé a százalékok. A létra legalján az a pár valós értékesítés kb. csak a bohócság kategória
#21 Ne keverjük össze a klasszikus MLM-et a piramisjátékkal!
Az Amway és hasonló láncokban igenis van értékteremtés - maga a termék, amit a hálózat forgalmaz. A modell annyi, hogy nem a boltokban kapod meg, és nem költenek központilag marketingre, hanem a tagság árulja az ismerőseinek, illetve a saját célközönségének.
#22: Nincs itt összekeverés. Ugyanúgy a lényege a rendszernek, hogy ne te, hanem az általad beszervezett által beszervezett értékesítsen és így legyen neked passzív jövedelmed, ahogy #23 is írja, így lesz extrém magas árú a termék.
Persze, lehet azon rugózni, hogy hagyományos értékesítési csatornákon keresztül mennyi lenne a promociós, marketing stb költség
Én kb. 6 éve foglalkozok MLM-el, úgyhogy van némi rálátásom a témára.
Néhány itteni félreértést szeretnék csak tisztázni:
-a legtöbb MLMben minden egyes tag a "piramis" csúcsán helyezkedik el. A saját piramisa csúcsán. Aki belép, az alatt nem képződik automatikusan piramis, mindenki fel kell építse a sajátját. A legelső tagok is ugyanúgy fel kellett építsék a saját piramisukat. (nagyon sok esetben nem is piramis alakú az egész struktúra, inkább egy ágasbogas fára hasonlít, kisebb-nagyobb ágakkal)
-a legtöbb MLMben nincs úgynevezett ranglétra, nem lehet feljebb lépni. Vannak szintek, de azt úgy érheti el valaki, ha minél nagyobb forgalmat generál az alatta levő csapat. Ez teljesen független attól, hogy a "piramis" melyik pontjára lépett be. Nem tud senki a felette levő ember helyére kerülni. A szintek sem szubjektív szempontok alapján kerülnek "kiosztásra" (mint a legtöbb munkahelyen az előléptetés), hanem csak és kizárólag az alatta levő csapat forgalma alapján. Ezért tud gyakran előfordulni, hogy valaki sokkal több jutalékot kap, mint a felette levők.
-maga az MLM modell nem szabja meg, hogy melyik cég, hogyan működjön. Csak annyi a modell lényege, hogy hagyományos reklámok helyett a tagok reklámozzák a termékeket és a termékek árából több szint is visszakap egy bizonyos százalékot. Kicsit úgy, mint amikor a hagyományos kereskedelemben a bolti eladó munkájából a bolti takarító, a bolt tulajdonosan, az árút kiszállító sofőr, a rakodómunkás, a termék gyártója, a gyár igazgatója is részesül.
-legtöbbe úgy gondolják, hogy pár MLM cég létezik csak, az a pár, amiről eddig hallottak eddig. Ezzel ellentétben rengeteg ilyen cég létezik. Mindegyik hasonló elven működik, de ezen felül nagyon sok különbség lehet köztük. Vannak olcsóbbak, vannak drágábbak. Mindegyiknek kicsit más a marketing terve. Sőt, még a cégeken belül a különböző csapatok is teljesen máskepp dolgozhatnak. A legtöbb ember az alapján a 3-4 cég képviselői alapján ítélik meg az MLM-et (mint modellt), amivel eddig találkoztak. Pedig a modell az csak egy modell. Se nem jó és se nem rossz, csak más, mint a hagyományos értékesítési modellek.
#26
"a legtöbb MLMben minden egyes tag a "piramis" csúcsán helyezkedik el. A saját piramisa csúcsán"
Sírok XDDDD
#27
Azért sírni nem kell, nem olyan bonyolult ez. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!