A kamionosok mire fel kapnak ennyi fizetést ellenben a diplomásokkal??
Nemrég mesélte egyik kamionos ismerősöm,hogy ő havonta 2000 eurót mindig megkeres,de általában többet.
Egyébként tényleg szép bmwje van,kertes hàzuk
Fehérvàron,szóval nem hiszem,hogy hazudna. A felesége nem dolgozik semmit és így is bőven jól élnek.
De kérdem én,hogy diplomásként miért keresem ennek az 1/3 át?
Nem pofátlanság ez egy kicsit,hogy egy olyan ember,akinek annyi dolga van,hogy tekerje a kormányt egész nap,jóval többet keres tőlem?
Holott én 5 évig tanultam az egyetemen,2 nyelven beszélek ráadásul.
Zuckerberg, Jeff Bezos meg az öreg Bill Gates is burkoló volt.
Csak hogy tudjátok miből szerezték a vagyonukat.
(Facebook, Amazon, meg Microsoft az csak a front)
Kedves kérdező!
Tájékozatlanságod hatalmas. Tisztában kellene lenned a dolgokkal. De haladjunk sorban a kérdéseiddel:
"Nemrég mesélte egyik kamionos ismerősöm,hogy ő havonta 2000 eurót mindig megkeres,de általában többet."
Na, ez valami kamu lehet. Az emberek a fizetésükkel általában felfelé kerekítenek, ha szóba jön. Vagy pedig ha igaz mégis, akkor vagy nem Magyarországon kamionos az ismerősöd, vagy túlméretessel jár (ami még nagyobb felelősség). Magyarországon egy hetelős kamionos keres nettó 300-400 000 Ft között. Aki 600 000 Ft körül keres, ők vannak úton 3-4 heteket havonta. És igen, azt írtam nettó, mert ennyit kapnak kézhez, viszont míg a diplomás be van jelentve magasabb összeggel, addig a kamionosok többsége alapbérrel vagy kicsivel többel van csak. Amit azon felül kapnak, azok a nyugdíjba nem is fognak bele számítódni. Így érthető miért keres a kamionos többet az átlagnál? Mert több az adómentesen adható jövedelme, amit úgymond "zsebbe" kap.
"De kérdem én,hogy diplomásként miért keresem ennek az 1/3 át?"
Leírhatnád milyen diplomád van. Tudod kereslet-kínálat. De diplomásként ezzel tisztában kellene lenned.
"Nem pofátlanság ez egy kicsit,hogy egy olyan ember,akinek annyi dolga van,hogy tekerje a kormányt egész nap,jóval többet keres tőlem?"
Még mindig nem tudom milyen diplomád van. Ismétlem magam. Kereslet-kínálat. Nem feltétlenül a diplomától függ, hogy ki mennyit keres. Tanárként keveset lehet keresni, ellenben ha IT-s diplomád van és azzal keresel a kamionos fizetésnek 1/3-adát, akkor béna vagy benne. Mert egy IT-s, ha jó a szakmájában, 2-3-szorosát is megkeresi egy kamionos fizetésének és minden este otthon alszik.
És a kedvencem a mondatodból: "akinek annyi dolga van,hogy tekerje a kormányt egész nap"
Ennél a résznél kezdtem kapizsgálni miért sz*r a fizetésed. Nem vagy tisztában a kamionosok munkájával. Szerinted annyi a feladata, hogy egész nap tekerje a kormányt. Pedig ez nem így van. Nem minden fuvar hosszú. Sok esetben napi 3-4 alkalommal is rakodik a sofőr. És igen, legtöbb esetben neki kell megrakodnia a kamiont. 24 tonna árut kell bebékáznia, ha úgy van. Emellett tisztában kell lennie a megengedett méret- és tömeghatárokkal, illetve a rakományrögzítés helyességével. Te például tudod, hogy 24 tonna vasanyagot, hogyan kell lespaniferezni szakszerűen úgy, amibe a hatóság nem köt bele? Tudod, hogyan kell a kamionon úgy elhelyezni az árut, hogy ne legyen tengelysúlyos?
És amúgy a kamionos fizetések között is vannak szintek. Mert nem annyit keres egy napi hazajárós, mint egy hetelős, vagy pedig egy olyan aki 3-4 heteket van úton. Sőt, korábban divat volt 7-8 heteket is úton tartani a kamionost pl a Waberersnél. De pl nagyobb díja van az ADR-esnek és a túlméretesnek is, mert azok még nagyobb tudást és felelősséget igényelnek. Kíváncsi lennék, hogyan boldogulnál el egy 30 méteres szerelvénnyel, vagy éppen ha mondjuk valamelyik ADR osztályba tartozó anyagot kéne szállítanod.
Én amíg kamionoztam, nem csak "egész nap a kormányt tekertem". Ha fűrészport szállítottam, nyáron 35 fokban is mentem fel ellapátolni a tetejét, hogy ne legyen púpja (mivel 4 méter a megengedett magassághatár). 35 fokban, hosszú nadrágban, gumicsizmában, derékig süllyedve benne. Télen szintén. Sőt, akkor még azzal is szenvedtem, hogy bele fagyott a fűrészpor. Olyankor lapátolhattam kifelé a pótkocsiból. Vagy ha raklapos árut vittem, legtöbbször én békáztam be. Olyankor összesen 24 tonnát mozgattam meg. Ha vasanyagot vittem, rakodás után még egy jó órát spanifereztem is. A kamionosoknak meg van szabva szigorúan a vezetési- és pihenő idejük, de legtöbb esetben le sem tudják vezetni a megengedett legtöbb napi vezetési időt, mert annyi rakodás van, hogy nem fér bele.
12-es vagyok.
"Azért egy biztonsági őr jó ha kap 150-200 nettót,tőlük nem irigylem azt a pénzt,mivel,ha nem lennének,akkor sokkal több lopás lenne."
Ezen jót nevettem. Ha a kamionos nem lenne, akkor meg nem tudnál mit venni a boltban.
"Viszont a kamionosok hiába visznek több milliós árut,attól még csak annyi a dolguk,hogy vezessenek...
Ráadásul biztosítás is van az árura,szóval semmi felelőség nincs rajtuk."
Hogyne lenne felelősség? Ha most nem túlméretest veszünk, akkor is egy 16,5 méteres 40 tonnás szerelvényről van szó. Szerinted nincs felelősség? Ha azt a vasanyagot nem köti le rendesen, egy nagyobb fékezésnél ott landol a fülkében. Vagy rád esik amikor ott állsz a kamiontól nem messze amikor elhalad a közeledben. Arról nem is beszélve, hogy éjjelente simán feltörhetik a kamiont. Nem egy kollégám volt már akinek altatógázt fújtak be és reggelre kirámolták neki a fülkét. Vagy éppen leszívták a gázolajat.
Amúgy meg ha az áruban kár keletkezik a sofőr miatt, akkor azt a sofőr fizetéséből levonják, csak tudd.
Az oktatási rendszer szégyene, hogy a kérdező diplomát kapott.... ilyen alapvető közgazdasági összefüggést nem látni még egy alacsonyabban kvalifikált embernek is gáz, nemhogy egy diplomásnak.
Kár volt erőlködnöd, mert nem vagy eléggé piacképes, ezért keres egy kamionos is többet. A példa nem is jó, mert a kamionosoknál nem önmagában a munkát árazzák be, hanem a rendelkezésre állást, a munkaidőt és az ezzel a munkával járó életstílust. Elég nagy a fluktuáció, mert hiába kecsegtető a fizu, sokat kell dolgozni távol a családtól. De bármikor dönthetsz úgy, hogy megcsinálod a jogosítványt és mész kamionozni, ennyi.
Utolsó ez nem igaz...
Az csak 650 rongy szar árfolyamon nézve.
Nem értem miért tűnik mindenkinek olyan elérhetetlennek... nem kellene megállni a tanulásban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!