Tényleg ilyen rossz lehetöségeik vannak a futároknak/kiszállítóknak?
Van egy barátom aki sokat szokta szidni a kormányt hogy élhetetlen az ország és a kis embereknek nincs lehetösége kitörni, pénzt gyüjt vállalkozása megnyítására de nehezen megy neki pedig állítása szerint vállalkozói vénája van annak született.
Egyébként autoalkatrész kiszállítóként dolgozik de szerintem nagyon alulfizetik heti 50 órát dolgozik,plussz 5x45 perc bejárás, 160 ezer forint nettóért a bejárása 30 ezer forint, nem térítik, és már 3 éve ugyanennyiért van ott.
Mikor váltást felvetettem letámadt hogy mit képzellek én legtöbb helyen még ennyit se kapnak, a fönök is mondta neki hogy fiam itt jó helyed van..
Szóval kérdésem tényleg ennyire siralmas ez a munka mindenhol hogy ne kereshetne jobb helyeket?
Ha a főnök egy szakadt zsigulival jár, akkor elhiszem, hogy a kormány a hibás, hogy neki kicsi a fizetése. De ekkor is lehet, hogy a főnök nem jó üzletember azért kicsi a bevétele/haszna.
Ha a főnöknek van bőven mit a tejbe aprítani, akkor az azt jelenti, hogy tudna szemmel látható összeggel többet fizetni az alkalmazottainak, csak nem akar.
"Ha a főnöknek van bőven mit a tejbe aprítani, akkor az azt jelenti, hogy tudna szemmel látható összeggel többet fizetni az alkalmazottainak, csak nem akar."
Magyarországon inkább ez a jellemző. Önérzetesen pironkodva elmondják hogy sajnos elég rossz éve volt a cégnek így nem tudnak év végi prémiumot adni, majd egy hét múlva elutaznak egy hónapra a Maldív-szigetekre.
Igen, mivel a futár melóhoz csak egy b kategóriás jogosítvány kell, meg egy kis helyismeret (ami ha nincs, akkor majd ragad rád).. a GPS-elnavigál szinte bárhova. Így túlkínálat van a futárokból. Most meg főleg, hogy más ágazatok leálltak... azoknak is el kell helyezkedni valahol, jó pár embernek ott lapul a zsebében a jogsi azért. Ők is futár melóra jelentkeznek.. mert szabadabb, mint pakolni a kutyakaját egy raktárban.
Amiből túlkínálat van, az olcsó.
Az meg, egy munkáltatót se érdekli, hogy te abból a fizetésből hogy élsz meg. Felnőtt, beszámítható, döntésképes ember vagy aki végig tudja gondolni, hogy nettó 160 elég e neki havonta, vagy sem? Van e jobb lehetősége, vagy sem?
Ahogy tapasztalom a legtöbb futár annyit is ér, amennyi a munkája. Nem végzi el a feladatát sem, pedig egyszerű, majd hazudozik össze vissza. Pl.: hogy kint járt a címen, és hívott, miközben nincs nem fogadott hívás, és nem járt a cím közelében sem. (tisztelet a kivételnek)
Ha vidék, még el is megy a fizu, mert jobb mint 3 műszakban gyárban dolgozni. Én jelenleg örülnék ilyen melónak csak sosem jön össze...
Sok helyen csak annyit kapsz hogy épp eléldegélj, jelentősebb összeget eltenni ilyesmi fizuból nem nagyon lehet :/
A főnök azért mondott ilyet, mert nem hülye, és nem akar bajlódni azzal, hogy egy új embert interjúztasson, papírmunkát végezzen, bejelentsen, betanítson. Meg hát hülye lenne bárki azt mondani a saját cégéről, hogy "neked is nincs jó helyed, menj és keress egy jobbat!".
Mindenki ezt mondja a saját cégéről, ill. a vezetők a vállalataikról. A Volánnál pl. azt mondja a főnök a sofőröknek, hogy az egy álommeló, egész nap csak vezetnek, amit a pasik imádnak, meg lehet csajozni. Hogy közben túl vannak terhelve, és alul vannak fizetve, arra nem térnek ki. (Lehet volt már bérrendezés, ez egy több éves sztori.)
A bejárás idejét ne számold bele a munkaidőbe. Semmit nem jelent, senkit nem érdekel. 5x45 perc, az reggel-este 20-25 perc, az semmi.
Én 10 km-re lakom a megyeszékhelytől, reggel fél óra, délután kb 50 perc a forgalom miatt. Ez több, mint egy óra, ezzel jár, ha az ember dolgozik. A 30 ezer kicsit soknak tűnik, gondolom valami rossz fogyasztású kocsi. Mert egy 20-25 perces út km-ben nincs annyi, hogy 30 ezer legyen a bérlet. Az én utam több, és a bérletem 14 ezer.
Ha az illető nagyon-nagyon spórolni akar, akkor ilyesmikről kellene lemondania. Át lehet térni tömegközlekedésre, másis megspórolt 15 ezret, amit félre tud tenni. Hiszen reggel megy és délután végez, nincsenek össze-vissza műszakjai, amikor ne lenne busz vagy vonat.
A másik: ha 160 ezerért gürizik, akkor neki mindene van, csak vállalkozói vénája nincs, mert nem tudja, hogy lehet többet keresni. Vagy egyszerűen csak lusta. Ez egyébként is elég valószínű, hiszen a kormányt szidja és nem lép sehova.
Kelet-Magyarországon élek, szóval tudom, mi az, hogy elmaradott környék vagy kevés bér. És mégis: ha az ember akar, és hajlandó, akkor tud dolgozni, ennél lényegesen többért. Bármelyik ipari parkban vagy nagyobb gyárban MINDIG van felvétel. A nettó 250 simán megvan egy gyári melósnak, de a jobb hónapokban 300 is összejöhet. Viszont tény: ehhez műszakolni kell, és túlórázni. Szóval tuti nem heti 50 órára jönne ki, de 100-zal minimum jobban kereshetne.
Na ezért írtam, hogy lusta. Biztosan tudja ezt ő is, és amikor azzal jössz neki, hogy lenne lehetősége, akkor jön az agresszív támadás, meg persze mindenki hibás, csak ő nem.
Arról nem beszélve, hogy bármelyik nagy cég állná az utazását is, így még többet megtakaríthatna.
De elhiszem, hogy kényelmes reggel felkelni, egész nap csak vezetni, délután befejezni, és szabad hétvégékkel élni. Csak akkor ne járjon a szája.
8as:
"A nettó 250 simán megvan egy gyári melósnak"
Melyik az a megyeszékhely? Debrecen? Nálunk 150 a nettó gyári munkásnak, túlórával eléri a 200ezret.
Haver keres 250 nettót úgy hogy tíz éve ott van és gépbeállító lakatos a jász-plasztikban.
Felénk ha a gyárakban 250 simán meglenne 3 műszakban verekednének az emberek hogy bejuthassanak (ez is Kelet-Magyaroszág Jász-Nagykun-Szolnok megye)
8-as
Melyik az a megyeszékhely Keleten? Miskolc?
Nyíregyházán 110-150 ezer nettó gyári munkásnak,túlórával jobb hónapokban lehet 200 ezer.
Osztom 9-es véleményét,itt ölnének gyári netto 250-300 ezer forintos munkáért.
Egyébként nagyon jó hozzászólás
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!