Mikor akarják megemelni a munkábajárás költségtérítésének összegét?
Kötelezően még mindig csak 9 Ft/km fizetendő.
Gondolom jobb helyeken megadják a 15 Ft-ot, de nekem zsugori a főnököm.
9 Ft/km csak szerintem kevés vagy mások szerint is?
Hogy a főnököm zsugori arról tényleg nem, de arról hogy nem kötelezik a munkáltatókat a 15 Ft/km-es összegre arról igenis a jogalkotók tehetnek.
Ennyi erővel a minimálbért is felesleges emelni.
"A Korm. rendelet 4. § (1) bekezdésében foglaltak szerint 2017. január 1-től a jogosultsági feltételek fennállása esetén a fenti összeg, azaz 15 Ft/km illette meg a munkavállalókat a munkába járás költségtérítése címén.
2017 január 13. napjától azonban módosításra került a Korm. rendelet említett bekezdése, oly módon, hogy a 15 Ft/km 60 %-a illeti meg a munkavállalókat a munkába járás költségtérítése címén, vagyis ismét a korábbi 9 Ft/km az irányadó az elszámolás során."
Amúgy tervben van a váltás.
Azt ne hidd...
Előző munkahelyem egy nemzetközi multi volt, fizették a 9 ft-ot, aztán jött a jogszabály változatás 15 ft-ra, akkor fizették a 15 ft-ot aztán egy hónapon belül ismét jogszabály változtatás és a 15 ft már nem kötelező hanem adómentesen adható lett - azonnal visszaálltak a 9 ft-ra.
Mostani munkahelyem a világ egyik legnagyobb ipari vállalata. SEMMIT nem fizetnek, mondván ők úgy értelmezik a jogszabályt, hogy amennyiben megoldható a tömegközlekedéssel kijutás a telephelyre akkor fizetik a bérlet 86%-át és szevasz. Mikor felhoztam, hogy van ám ott egy olyan kitétel is, hogy amennyibe aránytalan többletidő vagy nem megoldható a tömegközlekedés akkor a 9 ft-ot kellene fizetni és nekem közel 2,5 óra lenne oda és ugyan ennyi vissza a tömegközlekedés naponta, míg autóval 25 perc. Az volt a válasz, hogy nem érdekli őket, ez szerintük megoldható és bevállalható.
Magyarországon még mindig nagyon zűr van a kormány meg a cégek fejében is ilyenkor.
Azt kellene bevezetni,hogy a helyközi bérletet 100 százalékban, a helyit meg 60 százalékban térítse a cég.
Az autós bejárásnál a nav által meghatározott üzemanyagárakon alapulva, szintén 100 százalékban térítve.
Mindezt, teljesen mértékben adómentesen, de KÖTELEZŐEN.
Ha nem tetszene a cégeknek, akkor lehet helyi munkaerőt keresni, aki bejár gyalog.
Nem szabad diszkriminálni semmiféle módon a távolabb lakókat.
utolsó:
Viszont ezzel pont azt érnéd el, hogy minden munkaadó diszkriminálna... Én pl. napi 60 kmt autózom a munkába, durván 40e ft megy el havonta benzinre. Ez elég sok ahoz, hogy döntő tényező legyen két hasonló jelölt között, főleg nem annyira jól fizető munkakörökben.
5#
Viszont ez a térítés teljesen adómentes lenne.
A multiknál sohasem döntő az,hogy ki honnan jár be.Valszeg leírják az adójukból.
7#
Azért, 300 kilométerről senki sem jár be, sem autóval, sem tömegközlekedéssel.
Nem lenne döntő, mert egy multinak nem pénz az,hogy neked pluszba, tegyük hozzá adómentesen még 30 ezer forintot kell adni üzemanyagra.
Szépen, nyúljanak a cégek a zsebükbe.
Nyugat-Európában, sokkal több extra juttatásra vannak rákötelezve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!