Mi értelme van egyetemen tanulni?
Ezért:
-----
Amúgy meg ha egyetem mellett nem csinálsz semmi picit is kiemelkedőt, nem dolgozol már most hogy tapasztalatot szerezz, akkor tényleg nehéz lesz ÁtlagJóskaként, aki csak várja a sült galambot.
A mi városunkban pl. van ügyfélszolgálata a Telekomnak, ahol több száz diák dolgozik. Nagyon sokan az egyetem mellett több éves irodai munkai tapasztalatot szereznek, ügyfelekkel bánás képességét megtanulják. Akik egy ilyen diákmunkát végeznek egyetem mellett, nekik sokkal könnyebb lesz később irodai munkát találni diploma után is, mert már valami kis extrát is le tudnak tenni az asztalra.
Vagy ugyanígy segít, ha megtanulsz még jól két idegen nyelvet (amiből az egyik lehetőleg az angol legyen). Stb-stb.
Szóval azért vannak "trükkök", hogyan lehet valaki kapós munkavállaló.
Egyetemen vagyok tanszéki mérnök, tényleg értéktelen diplomát adunk!
Évek óta esik a színvonal, a kormány megnyirbálta a költségvetést, adott hallgatószám alatt csődbe jutna az egyetem, így a megtartásuk a feladat (bármi áron)!
Amikor én tanultam 80-90%-tól volt elégséges az érdemjegy, jelenleg némely tárgy esetén csak 40% kell és 80%-tól már jeles érdemjegy jár.
Azonos feladatnehézség esetén már szembetűnő eredményt jelentene, hogy az átlag nem nőtt, sőt romlott!
A ZH és vizsga viszont szintén évről évre könnyebb, kevesebb kérdés, kisebb anyagrész, enyhébb pontozás.
A számítási feladatoknál 5 éve vezettük be, hogy a kiadott anyaghoz képest csak a tizedesvessző csúszik arrébb, ez 2 évig a jegyek átlagát kb. 0,4-el megnövelte. A harmadik évben 2,00-ás átlaga lett a tantárgyamnak, a negyedikben visszaesett 1,41-re!
Jelenleg ott tartunk, hogy példamegoldást is mellékelek a vizsgakérdésekhez, ugyan azokat a képleteket kell használniuk a feladatokhoz, de sokaknak nem sikerül a behelyettesítés sem.
Vannak olyan diákjaink akik eljutnak a negyedik félévig anélkül, hogy életükben használtak volna számológépet és ezért a 10-el való szorzást sem tudják vele megcsinálni!
Eddig 3 olyan hallgatóm volt, aki nem tudott olvasni és telefonnal olvastatta fel magának a szöveget.
Talán még megemlíteném, hogy rajtuk kívül volt egy értelmes srác is (betegsége volt és ezért nem ment neki), ha elmondtál neki valamit megjegyezte és szinte szó szerint visszatudta mondani az egészet, ő bejárt órákra és szóban vizsgáztattuk, elismerem jobban tudta nálam!
Talán az is hozzátartozik még (és remélem, nem ringattam még mindenkit álomba), hogy minket meg elővesznek, ha a diákok átlagos érdemjegye nem éri el a kitűzött minimum 3-as értéket!
Indoklást kell írni, hogy miért lett olyan amilyen, ha nagy a kihullás bünti/megrovás/karácsonyi pénz megvonás/stb.
Az idei vizsgaidőszak meg maga lesz a rémálom, ZH-kat eltörölték, de jegyet meg kapniuk kell írásbeli távvizsgázás keretében.
Megkapták az anyagot, majd 60 percük volt, hogy visszaküldjék (a kiadott anyagon kidolgozva szerepelt az összes kérdés), 137 emberkémből 2-en hibátlant írtak, a következő legjobb csak 65%-os lett, 6-an mentek át a többi bukott volna, de nem kerülhet be 1-es, így máj. 4-én újraírják (ugyan azt).
Kíváncsi vagyok idén lesz-e 3-as átlag..., de sok reményt nem fűzök hozzá!
"Eddig 3 olyan hallgatóm volt, aki nem tudott olvasni és telefonnal olvastatta fel magának a szöveget."
Ezt azért kicsit erősnek tartom egy mérnöki szakon, de azért szórakoztató volt a mese amit leírtál, köszi.
Biztos igazad van, az én hibám, ha olyan feladatot sem tudnak megoldani, ahova csak be kell helyettesíteni az értékeket és számológéppel kiszámolni.
A 10-el való szorzást sem tudja valaki elvégezni az szintén az én hibám, mivel túl magas követelményt támasztok velük szemben.
Amit most írattam abban 10-ből 4 kidolgozott példafeladat azonos volt a kérdésben szereplő feladattal, tehát csak ezzel már mindenki 2-es lett volna!
Látják a kérdést, közvetlenül alatta zárójelben ugyan az a feladat megoldva és nem sikerül nekik...
Kérlek világosítsál fel, adjál tanácsot mit csináljak velük! Téged mivel lehetett ebből a mentalitásból kizökkenteni, milyen módszert használt a tanárod?
Előre is köszönöm a visszajelzésedet!
" "Eddig 3 olyan hallgatóm volt, aki nem tudott olvasni és telefonnal olvastatta fel magának a szöveget."
Ezt azért kicsit erősnek tartom egy mérnöki szakon, de azért szórakoztató volt a mese amit leírtál, köszi."---én nem nevetek rajta, 15-20 éve az esélyegyenlőség miatt jöhetnek ők is, illetve aki befizeti a tandíjat szintén jöhet!
Évről-évre több a tanulási nehézségekkel és mentális egészségi problémákkal küzdők száma (pl. káromkodik miközben ír, elkezd sírni a szóbelin és üvölt adjunk neki 2-est), ehhez még hozzájárul, hogy az óralátogatási hajlandóságuk is a béka feneke alatti!
Nos, a diploma úgy valóban nem ér semmit, hogyha csak bejarogatsz, elvegzed a szakot, de amúgy semmit nem csináltál több félév alatt.
Én az őszi szeptemberben fogok szakdogat írni. A gyakorlati helyem is megvan, főállásban fogok dolgozni egy Big4 cégnél. Ehhez kellett az is, hogy már 1,5 évet dolgoztam gyakornokként egy másik big4-nal. Elotte pedig dolgoztam call centerben és az iparkamaranal szintén gyakornokként.
Amit ki akarok hozni ebből az az, hogy valóban nem a sült galambot kell várni 3,5 évig és azt képzelni hogyha egyszer kikerulsz a munkaeropiacra mindenki téged akar majd. Valamivel fel kell magadra hívni a munkaadok figyelmet. Én tudatosan hajtottam magam folyamatosan az egyetem mellett, és igyekeztem minél több tapasztalatot szerezni, hogy valamivel többet érjek kesobb mint egy átlag frissdiplomas.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!