Mit tudok tenni, ha nem teljesítik a megrendelésemet?
2 hete rendeltem magamnak egy laptopot az Euronics-tól. Akkor meg is írták, hogy a várható szállítási idő 4-8 munkanap. Tegnap küldték az email-t, hogy sajnálják de nem tudják teljesíteni a rendelésemet, mert az adott laptopot már nem tudják beszerezni és ezzel párhuzamosan törölték is a rendelésemet, amiben a laptopon kívül még volt másik 11 termék ha jól emlékszem. (Közös rendelés volt.) A rendelések között sincs már ott, pontos termék neveket sem tudok már, így újra egyeztetnem kell mindenkivel, de ez most mellékes.
Nincs valami erre vonatkozó szabály, hogy a rendelések teljesítésétől nem állhatnak el a webáruházak? Egy másik webshop-ból is megtudtam volna rendelni ugyan azt a laptopot ugyanannyiért, de most már ott jóval többe kerül (egyszerre volt akciós 2 boltban is), így tehát buktam most kb. 40 ezer Forintot mert képtelenek voltak előre megmondani hogy van-e eladó abból a típusból. Ezen felül az is bosszantó, hogy ugyanúgy kint van most is akciósként a laptopon holott gyakorlatilag ha 2 héttel ezelőtti rendeléseket se tudják teljesíteni akkor ha valaki most megrendeli annak se fogják tudni eladni.
Visszaigazolta a cég a rendelésed vagy sem? Ez egy kardinális kérdés a helyes válaszhoz.
(nem az automatikus e-mailre kell gondolni)
Igen, csatlakozom 2-eshez: mostanában néhány webshopnál olvastam az ÁSZF-et, és külön kihangsúlyozzák, hogy az automatikus email nem azonos a rendelés visszaigazolásával - arra külön küld egy emailt a webshop és ekkor jön létre a szerződés közted és a shop között.
Ha ilyen nem jött, akkor nem igazán tehetsz semmit.
"az adott laptopot már nem tudják beszerezni... Egy másik webshop-ból is megtudtam volna rendelni ugyan azt a laptopot ugyanannyiért..."
Lehet, hogy azok ugyanúgy nem tudták volna teljesíteni a megrendelésedet, mert pont ugyanúgy már nem tudták volna beszerezni (ha pl. egy központi raktárból jön) - szóval nem biztos, hogy ott jobban jártál volna.
"Ezen felül az is bosszantó, hogy ugyanúgy kint van most is akciósként a laptopon"
Ezt viszont feltétlenül jelezd a webshopnak, mert ez a fogyasztó megtévesztése.
Meg azt is, hogy Neked több termékre is volt rendelésed - azokat miért törölték?
EURONICS ÁSZF:
2.4. Az adásvételi szerződés létrejötte
"[...] A megrendelés Szolgáltató részére elektronikus úton történő megérkezése a Vásárló igénybejelentésének (ajánlatnak) minősül. Az igénybejelentésről a webáruház automatikus visszaigazolást küld, azonban ez nem jelenti a Vásárló igénybejelentésének elfogadását.
A szerződés akkor jön létre, ha a Szolgáltató - a vásárlói igénybejelentést visszaigazoló e-mail üzenetet követően - a raktárkészlet ellenőrzése után, a megrendelés teljesíthetőségéről visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben Vevőnek. [...]"
Jól mondják, te csak bejelentettél egy ajánlatot, de ők ezt még nem fogadták el. Sajnos nem tudsz mit tenni, ez szinten minden webshopnál így van.
Pontosan azért, mert lehet egyszerre sokan rendeltetek, és nincs annyi valós készlet, valamint ezzel le is védik magukat a hibás, 0 Ft-os és hasonló áras emberektől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!