Más terméket kaptam mint amit megrendeltem, ilyenkor mi a teendő?
Kérdés, hogy miröl van szó konkrétan és mit jelent a mást hoztak.
Ugyanis ha olyasmi, ami intim dolog (pl fehérnemü vagy egyéb), azt soha nem cserélik vissza, ha pl egy telefon, azt igen.
Ezen kívül itt nem elállásról lenne szó, hanem hibás teljesítésröl, ami független az elözö szabályzástól, feltéve, hogy azonnal jelezted, hogy nem azt kaptad, amit rendeltél. Ha két hét múlva jut eszedbe, akkor természetesen nincs rá lehetöség.
Hát akkor magadra vess. Egyáltalán minek bontottad ki, ha láttad, hogy nem azt küldték, amit megrendeltél?
A szállítás napján kellett volna nekik telefonálni, hogy nem jó a termék, másnap küldjék el futárral a jót, te meg neki vissza tudtad volna adni az elsőt.
Az elállás, az egy teljesen más dolog. Ha pontosan azt kapod, amit szerettél volna, akkor is elállhatsz a vásárlástól, mivel interneten vetted, és nem volt alkalmad a boltban kézbe venni és alaposan meggusztálni. (És valóban, ez a jog azonban csak a természetes személyeket illeti meg, a cégeket nem! Nem kell a magán célokra használt eszközöket a cég adóalapjából mindenáron leszámítolni, mert ilyen módon mint most is, néha visszaüt a kapzsiság.)
Itt azonban hibás teljesítést történt. Nem azt kaptad, amit megrendeltél. A terméket postafordultával saját költségen vissza kellett volna küldeni az eladónak.
Ekkor lenne jogalap a további intézkedésre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!