Ha a Vaterán vásároltam 4500 Ft értékben utánvéttel, de az eladó véletlenül csak a postaköltséget írta rá fizetendő összegként, akkor feljelenthet? Lopásnak számít ha nem utalom át az áru összegét? Jogi értelemben érdekelne!
Ha a Vaterán vetted, akkor megkaptad az eladó elérhetőségeit: úgy mint email cím, telefonszám, stb. - az lenne a legkevesebb, hogy megírod neki a dolgot.
Csak kérdezek valamit: ha valaki vevőként előre utal 4500 ft-ot és mondjuk 3 napon belül nem kap érte semmit, akkor itt rögtön csalót kiáltanak az eladóra, becsapás, átverés, feljelentem, stb. - még akkor is, ha azt se tudja, hogy az eladó közben nem került-e kórházba, nem ütötte el az autó, stb.
Akkor, ha Te vevőként ugyanezt csinálod, akkor szerinted ez mi? Tévedett az eladó, nem fizettél, de a termék Nálad van. Igenis, írj az eladónak és fizesd ki korrektül.
Jogi értelemben birtokolsz egy terméket, aminek az ellenértékét nem fizetted ki.
Ráadásul karácsonyi ajándéknak szántad - így még inkább rosszul veszi ki magát a dolog, hogy itt egyáltalán ilyeneket kérdezgetsz.
Postosítok:
"Jogi értelemben birtokolsz egy terméket, aminek az ellenértékét nem fizetted ki. " - tehát jogosulatlanul vagy a birtokában.
Ráadásul az eladó 6 % jutalékot fizet a Vaterának az eladott termék után - ha esetleg már le is értékelt, akkor 270 ft-ot a 4.500 ft után.
1. Nem vagyok tolvaj.
2. Azért választottam az utánvétet, mert szorított az idő.
3. Dec. 24-25-26-án mit tehettem volna.
4. Dec. 28-án már megkaptam a negatív értékelést, meg a jóindulatú sms-eket.
5. Megírtam az eladónak, hogy nincs pénz a számlámon, várjon fizetésig, akkor utalok.
6. Már bocs, de ő cseszte el.
Hihetetlen, hogy némely eladó azt hiszi magáról, hogy a vevők az alattvalói. Írkálják a negativokat, a vevő meg csak nyeljen és tűrjön.
Sokszor meg sem kapja, amit rendelt, pedig már előre kifizette a terméket.
Vagy nem egyszer újnak feltett árut használtan ad el. A vevők érdekeit senki sem képviseli. De ha egy eladó hibázik, akkor nem képes várni.
4-esnek!
Csak akkor fizet az eladó jutalékot, ha pozitív értékelést ad.
"a csomag pénteken jött"
- az dec. 22.-e volt
"3. Dec. 24-25-26-án mit tehettem volna.
- pl. 22-én este, 23-án, 24-én, 25-én 26-án és még 27-én is írhattál volna az eladónak. Összesen 6 napod volt rá.
4. Dec. 28-án már megkaptam a negatív értékelést, meg a jóindulatú sms-eket.
- mint írtam, 6 napod volt reagálni a téves küldésre
5. Megírtam az eladónak, hogy nincs pénz a számlámon, várjon fizetésig, akkor utalok.
Szóval akkor úgy rendeltél valamit, hogy nem is volt pénzed rá? vagy készpénzben volt? Akkor miért nem fizettél be a saját számládra és arról utalsz?
Vagy nyugodtan elkérhetted volna az eladó számlaszámát és arra befizethetted volna a pénzt - ez Neked ráadásul ingyenes lett volna.
Nekem kicsit úgy fest ez a dolog, hogy megrendeltél karácsonyi ajándéknak valamit, amire nem is volt pénzed - vagy esetleg volt, de semmiképpen nem voltál korrekt és nem jelezted az eladónak a tévedését.
Azt gondolom, nem a nem fizetés miatt kaptál negatívot, hanem a hozzáállásod miatt.
8-asnak!
Szerinted odaadta volna a postás a csomagot, ha nincs készpénzem???
Szerinted, ha elutaztunk, akkor majd rohangálok bankot keresni karácsonykor, mert az eladó nem tud várni pár napot?
Ez már mindennek a teteje!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!