Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » A bankkártyás vásárlások...

A bankkártyás vásárlások folyamatát miért nem szinkronizálják mindenhol a pénztárgéppel? Van, ahol a kártyaelfogadó eszközbe az eladó üti be a végösszeget. Amely tévedésből különbözhet a ténylegesen fizetendő összegtől.

Figyelt kérdés
Üzletekben bankkártyás vásárlás esetén a fizetendő összeg automatikusan beíródik a kártyaterminálba, de van olyan helyzet is, amikor az eladó írja be az összeget, miután a pénztárgép kiírta a fizetendő összeget. Tehát van arra lehetőség, hogy a kártyaelfogadó eszközbe tévesen (is) be lehessen vinni helytelen összeget, mielőtt a vásárló beütné a PIN-kódot.

2016. okt. 1. 01:55
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Van lehetőség viszont én még nem láttam és végeztem olyan fizetést, ahol a bankkártya terminálnál a Pin kód beírása előtt más fogadtatja el a beírt összeget. Ezen kívül a blokkal bizonyíthatod, hogy nem egyezik az a bankszámládról leemelt pénzzel.
2016. okt. 1. 02:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Én mindig ezt halottam: "Ha egyezik az összeg, akkor zöld gomb, Pin-kód, zöld gombot kérnék."
2016. okt. 1. 02:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Azért kell ellenőrizned először.
2016. okt. 1. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Lehetőség van, DE nem minden pénztárgépes szoftver kezel minden banki terminált.

Van sok hely, ahol mobil terminál van és van ahol olyan, amit egyáltalán nem is lehet rákötni sehogy sem a pénztárgépre. A terminálokat a bankok adják, a pénztárgépeket pedig tök más cégek.


Szóval sok helyen ez technikai megoldásokba ütközik.


Viszont mint már említették, általában a terminálon te magadnak kell az összeget elfogadni és utána beütni a pin kódot és után a terminál blokkot nyomtat az összegről úgy, ahogy a pénztárgép is. Ha a kettő nem egyezik, elég könnyű reklamálni.

2016. okt. 1. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Ez mind igaz. De mi van akkor, ha egy szórakozott utas csakúgy beüti a PIN-t a reptéren, aztán felszáll a repülőgépre, majd otthon észreveszi - mondjuk 2000 kilométerre a vásárlás helyszínétől -, hogy egy nullával többet fizetett? Ő hol reklamáljon? A kereskedő cégeknek is érdeke az, hogy ne kapjanak vásárlói reklamációkat, pláne ne külföldről.
2016. okt. 4. 02:19
 6/6 anonim ***** válasza:

Ne legyen szorakozott. Ha leokezza es ellenorzes nekul beuti a PIN kodjat, akkor o volt a hulye.

De amugy a banknal es a cegnel lehet tavolrol is reklamalni.

2016. okt. 4. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!